Beantwoord

Heb je geen netwerk meer als je beltegoed op is?

  • 13 October 2021
  • 10 reacties
  • 618 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Mijn zoon heeft een prepaid kaartje in z'n telefoon, maar klopt het dat als hij geen beltegoed meer heeft, hij dan ook geen netwerk meer heeft??

Ik meende altijd dat je bij geen beltegoed nog wel gebeld kon worden, of smsjes kon ontvangen..

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

icon

Beste antwoord door GerhardR 14 October 2021, 13:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @GerhardR ,

Het netwerk is aanwezig zolang het prepaidnummer in gebruik is. 

Hoe behoud je het prepaidnumner? 

Bij voldoende beltegoed: Minstens 1 x per half jaar (180 dagen) bellen via KPN of sms sturen.

Vanaf een opwaardering met beltegoed is ie ook weer 180 dagen geldig.

Na die 180 dagen (je kunt dan nog alleen gebeld worden) heb je 90 dagen om 'm te redden met beltegoed opwaarderen. Dit kan dan alleen met een bon bij bv de kassa van de supermarkt of tijdschriften/rookwaren-magazijn.

 

Dus het is niet zo dat als je beltegoed op is, je dan meteen niet meer gebeld kunt worden. Dat kan dan nog vele maanden. 

Reputatie 7

Hoi @GerhardR, als hij nog beltegoed heeft op zijn prepaidkaartje hoort hij nog wel bereikbaar te zijn. Zelf zal hij op dat moment niet kunnen bellen, maar gebeld worden wel (mits hij binnen bereik is van een mast natuurlijk). Ik ben daardoor ook benieuwd naar het tweede deel van Noordzee z'n bericht, wanneer heeft jouw zoon voor het laatst zelf uitgebeld/ge-sms't? Weet je dat?

Heeft hij zijn telefoon langer dan 9 maanden niet gebruikt via het netwerk van kpn dan vervalt het nummer (en ben je het kwijt). Gebruik van netwerk kpn doe je door te bellen (niet via whatsapp tenzij je mobiel internet gebruikt), te sms-en of 4G gebruik van internet.

Is dat langer dan een half jaar geleden (feitelijk 180 dagen) dan kun je nog 90 dagen gebeld worden. Binnen die 3 maanden is het nog weer te heractiveren door middels een bontegoed (via supermarkt, tijdschriftenwinkel, Bruna e.d.) het nummer op te waarderen.

Doe je dus niks dan houdt het op.

Hij kan nu dus (ook) niet meer gebeld worden begrijp ik. Dan zal het een nieuw prepaidsimkaartje moeten worden. Dat houdt wel een nieuw nummer in. LET OP: Pas dit ook aan in je Whatsapp account!!

Reputatie 2
Badge

Hallo @GerhardR ,

Het netwerk is aanwezig zolang het prepaidnummer in gebruik is. 

Hoe behoud je het prepaidnumner? 

Bij voldoende beltegoed: Minstens 1 x per half jaar (180 dagen) bellen via KPN of sms sturen.

Vanaf een opwaardering met beltegoed is ie ook weer 180 dagen geldig.

Na die 180 dagen (je kunt dan nog alleen gebeld worden) heb je 90 dagen om 'm te redden met beltegoed opwaarderen. Dit kan dan alleen met een bon bij bv de kassa van de supermarkt of tijdschriften/rookwaren-magazijn.

 

Dus het is niet zo dat als je beltegoed op is, je dan meteen niet meer gebeld kunt worden. Dat kan dan nog vele maanden. 

 

hartelijk dank voor al jullie reacties!

maar het is dus werkelijk waar, mijn zoon heeft in augustus nieuw beltegoed gehad,  en aan zijn belgedrag te zien gebruikt hij hem regelmatig,.

maar het is nu op, en hij heeft dus geen netwerk meer zolang hij geen beltegoed gehad heeft,. maar ik zal met KPN bellen of een kids sim geen betere optie is!

 

Reputatie 7
Badge +28

Raar, zo zou het niet moeten zijn. Maar goed als je met KPN wilt bellen.

Het gratis nummer is 0800-0402. 

 

 

Hoe veel beltegoed heeft ie in augustus gehad?

Het gaat met prepaid best hard met 20 cent per minuut. En sms-en voor 15 cent per 160 tekens. Een sms kan tot 800 tekens, maar dat is dus dan wel 5 x 15 cent.

Ook 4G internet gaat van het beltegoed. Dat is 10 cent per MB (berekent per Kb).

Info Kids Sim.

Reputatie 7

Dat is gek inderdaad, als het nog opgehoogd was zou het nummer gedeactiveerd moeten worden. Ik ben ook benieuwd wat er uit het gesprek met de klantenservice komt, laat je dat ons weten?

Reputatie 2
Badge

hallo,

in augustus heeft mijn zoon 10 euro bel tegoed gehad, en dat is opgegaan aan bellen en smsen, hij gebruikt thuis he wifi netwerk!

het gebruik van beltegoed gaat inderdaad heel snel 0.20 cent p/m zit je zo, en straks kan hij onbeperkt bellen en heeft hij 1 gb internet.

ondertussen met KPN gebeld, en de sim kaart is morgen binnen, en in principe is het dan activeren en bellen!

Reputatie 7

Dat was snel geregeld dus, dat is fijn! Is hij inmiddels weer bereikbaar met de nieuwe simkaart?

Reputatie 6
Badge +6

hallo,

in augustus heeft mijn zoon 10 euro bel tegoed gehad, en dat is opgegaan aan bellen en smsen, hij gebruikt thuis he wifi netwerk!

het gebruik van beltegoed gaat inderdaad heel snel 0.20 cent p/m zit je zo, en straks kan hij onbeperkt bellen en heeft hij 1 gb internet.

ondertussen met KPN gebeld, en de sim kaart is morgen binnen, en in principe is het dan activeren en bellen!

Tsja je kan met prepaid ook bundels kopen he: https://www.kpn.com/prepaid/bundels.htm

Voor 6 euro kan je al een maand bundel kopen waar je 120 min per maand voor krijgt.  Voor 7 euro zelfs 250 min wat voor de meeste mensen vaak al genoeg is. Geen internet er dan bij, maar dat hoeft ook niet als er voornamelijk via wifi gebruik word gemaakt van internet!

Zo een prepaid kids sim abonnement klinkt leuk, maar is behoorlijk duur voor wat je krijgt, in het abonnement segment is veel beters verkrijgbaar.

Let ook op, dat met zo een kids sim abonnement, je kind weliswaar geen extra kosten kan maken voor bellen,smsen en internet.

Maar er kan nog wel aankopen worden gedaan in de play store voor spelletjes bv.

EDIT: Wauw! Dat abonnement is zelfs duurder geworden dan het al was. 12.50 e voor 2 GB data en onbeperkt bellen, en daarvoor moet je ook nog is een kpn pakket hebben anders is het nog duurder.

Voor dat bedrag heb je bij andere zowel postpaid als prepaid veel betere aanbiedingen!