Beantwoord

Hoe beperk ik mijn prepaid verbruik.

  • 25 June 2020
  • 7 reacties
  • 99 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb een apple iphone met daarin een kpn prepaid.

Ik maak hoofdzakelijk gebruik van sms-en / en of whatsappen.

Nu valt mij op dat ik voor beide fors betaal en m`n tegoed snel afneemt.

Kunt u mij laten weten wat ik moet veranderen om de kosten te drukken.

WhatsApps gaat via internet eet ik maar als ik binnen bereik ben van Wifi heb ik toch kosten.

Misschien iets veranderen in mijn instellingen.

Het valt mij op dat het lijkt als elke handeling op de iphone een bedrag van m`n prepaid afgaat.

Heel graag duidelijkheid hierover.

Dank 

icon

Beste antwoord door Noordzee 25 June 2020, 13:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Riekie b ,

Ik adviseer jou om dan alleen gebruik te maken van Wifi. 

In het menu Instellingen dan Mobiel Netwerk uitzetten. 

En in het menu ITunes Store en App Store ook Automatische downloads uitzetten.

 

Let er op dat voor alleen gebruik via wifi de geldigheidsduur van de aansluiting niet doorloopt.

Alleen bij gebruik van het 2G/3G/4G netwerk zal steeds van af elk gebruik de geldigheid weer met 180 dagen verlengd worden.

sms bij prepaid € 0,16
per MB: € 0,15

Reputatie 7
Badge +28

Prima aanvulling. Maar ze geeft aan dat ze regelmatig een sms stuurt, dus dan komt dat vast wel goed. 

Reputatie 1

Dank  Noordzee en Peter.

Ik ben met jullie antwoord geholpen.

Reputatie 7
Badge +28

Graag gedaan:thumbsup_tone3:

Reputatie 6
Badge +6

Aan je verhaal te lezen, gebruik je internet per mb. In dat geval kan ik je aanraden om je tariefplan om te zetten naar het KPN Prepaid Bonus tarief: https://www.kpn.com/service/mobiel/prepaid-opwaarderen/bonustariefplan.htm

Bij elke opwaardering krijg je dan extra gratis beltegoed, die je niet kan gebruiken voor bundels, maar dus wel voor internet per mb, wat je kosten dus flink zou kunnen drukken.

Als je echt vrijwel alleen whatsapp gebruikt via het mobiele netwerk, dan is het ook handige als je alle automatische updates uitschakeld en de rest van de apps geen toegang geeft tot het 4G netwerk, dat voorkomt onnodig data gebruik.

Tevens zou je bij whatsapp ook het automatisch downloaden van media kunnen deactiveren, als iemand jou dan bv een foto of video stuurt, dan word het niet automatisch gedownload, als je bv denkt dat kan wel wachten tot ik wifi heb, bespaar je flink aan data.

Op de site van de consumenten bond staat trouwens goed uitgelegd hoe je data bespaart met je iphone:https://www.consumentenbond.nl/mobiel-abonnement/dataverbruik-ios

 

Reputatie 1

Bedankt Misja, 

Ik maak inderdaad gebruik van het bonustariefplan.

Met al deze goede tips is mijn vraag beantwoord en worden de kosten gedrukt!