Beantwoord

Hoe kan ik alle inkomende gesprekken blokkeren?

  • 29 May 2023
  • 12 reacties
  • 181 keer bekeken

Is het mogelijk om alle inkomende gesprekken te blokkeren voor mijn KPN prepaid simkaart? Ik gebruik deze kaart enkel nog voor een sporadisch 2fa smsje, waar ik het nummer nog niet heb aangepast.

 

Ik wordt meerdere keren per week lastig gevallen door buitenlandse bellers en ontvang nooit meer een echt gesprek op deze simkaart.

 

Ik heb al geprobeerd om onder telefoon > 3 puntjes > Settings > Calling accounts > Operator-related-settings > call barring > sim2 > Block all incoming calls aan te zetten. Echter krijg ik dan een "Network or SIM card error.”

Misschien kom ik in dit menu via een ouderwets * # code?

icon

Beste antwoord door lhgcfvjkuhjffd 30 May 2023, 10:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @lhgcfvjkuhjffd ,

Je kunt in jouw telefoon het geluid uitzetten. Of anders bv de optie "Houd onbekende bellers stil" aanzetten. En verder uiteraard zoveel mogelijk ongewenste nummers blokkeren. 

 

Bedankt, maar dit beantwoord mijn vraag niet, op de andere simkaart wil ik wel inkomende gesprekken kunnen binnenkrijgen/horen en als ondernemer zijn een gedeelte van de bellers altijd onbekend. De ongewenste belletjes komen altijd van een ander nummer, het heeft weinig zin om deze te blokkeren alhoewel ik dit wel blijf doen.

Reputatie 7
Badge +28

Aha, maar ik wist niet dat je twee verschillende simkaartjes gebruikt in jouw telefoon. Dan werken bovenstaande opties uiteraard niet. 

Reputatie 7
Badge +28

Kun je niet voor dat ene nummer een permanente voicemail inschakelen? 

https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/voicemail.htm

Dat zou kunnen werken, maar ik kan de voicemail wel aanzetten maar hoor geen optie voor een permanente voicemail, wat moet ik doen?

Reputatie 7
Badge +28

Dat zou kunnen werken, maar ik kan de voicemail wel aanzetten maar hoor geen optie voor een permanente voicemail, wat moet ik doen?

Ik gebruik het zelf niet, maar je kunt ook gebruik maken van de KPN-Voicemail-App. Op de website staat een instructie voor Apple en Android :

https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/voicemail.htm

Gek genoeg krijg ik het bericht dat "This app is only available for KPN Mobile Customers in the Netherlands”, mogelijk omdat mijn telefoon op Engels staat of ik een prepaid simkaart heb...

Reputatie 7
Badge +9

Je hoeft de app niet verplicht te gebruiken.

Je hoeft de app niet verplicht te gebruiken.

Klopt? Maar Noordzee suggereerde dat ik daarmee misschien een permanente voicemail kon instellen, dat heb ik geprobeerd en ik liep tegen aangegeven probleem aan.

 

De vraag blijft staan, hoe kan ik op de KPN sim alle inkomende gesprekken uitschakelen? :)

Zojuist heb ik contact gehad met KPN en zij geven aan voor een prepaid simkaart geen blokkade te kunnen instellen of een permanente voicemail te kunnen activeren. “De opties voor prepaid kaarten zijn beperkt”.

 

Mogelijk lukt het wel bij een sim-only, maar dit heb ik niet gevraagd, ik denk dat de beste oplossing nu is om de simkaart in een goedkope telefoon te gaan gebruiken om de 2fa smsjes te ontvangen.

 

Bedankt voor het meedenken.

Ik gebruik deze kaart enkel nog voor een sporadisch 2fa smsje, waar ik het nummer nog niet heb aangepast.

gedachten / ideeën / (on)mogelijkheden (?) :

Alle nummers die beginnen met een 0 blokkeren :  0*  (als dat werkt ?) * staat voor alles wat er achter aan komt.
Kaart wel in telefoon maar alleen actieveren bij gebruik.
Aparte (hele eenvoudige) 2e telefoon er bij, alleen aanzetten indien nodig.

SMS doorsturen naar ander nummer kan zeker niet ?

Zijsprongetje :
Ik zou wel een mobiel/06 willen hebben zonder de mogelijkheid voor SMS, maar het SMS systeem is zo de ontvanger niet te weten krijgt of een SMS ergens aan komt dus dat kan hoe dan ook niet ws.

Alle nummers die beginnen met een 0 blokkeren :  0*  (als dat werkt ?) * staat voor alles wat er achter aan komt.

Helaas, dan blokkeer ik ook de gesprekken op mijn andere simkaart.

Kaart wel in telefoon maar alleen actieveren bij gebruik.

Dit is misschien nog wel de beste suggestie, maar ik houd van gemak dus dat wordt een iritatie als je op een smsje wacht…

Aparte (hele eenvoudige) 2e telefoon er bij, alleen aanzetten indien nodig.

Ja dat dacht ik ook, je hebt ze al voor een paar tientjes.

SMS doorsturen naar ander nummer kan zeker niet ?

Waarschijnlijk niet en dat zou geld kosten.

Ik zou wel een mobiel/06 willen hebben zonder de mogelijkheid voor SMS, maar het SMS systeem is zo de ontvanger niet te weten krijgt of een SMS ergens aan komt dus dat kan hoe dan ook niet ws.

Dat wordt lastig denk ik, kun je de notificatie niet uitschakelen? Op Android moet dat wel lukken.

 

Het wordt maar eens tijd dat ik zorg dat al die 2fa smsjes op het juiste nummer binnenkomen, maar dan ben ik bang toch uiteindelijk ergens niet te kunnen inloggen, daarom houd ik dit nummer al 2 jaar actief…

Het is jammer dat het anno 2023 niet mogelijk is om dit soort dingen zelf in te stellen, het is zeker geen technische limitatie...