Beantwoord

Is het mogelijk om mijn prepaid te heractiveren?

  • 26 June 2023
  • 21 reacties
  • 251 keer bekeken

Goedemorgen,

Vandaag bedacht ik mij toch echt snel te moeten zijn met het opnieuw opwaarderen van mijn kpn-prepaid.

Op 11 oktober 2022 gebruikte ik dit nummer voor het laatst, dus zou ik volgens mijn berekening uiterlijk 11 juli moeten opwaarderen.

Echter krijg ik op geen enkele manier iets voor elkaar. Het gaat hier om een nummer met emotionele waarde, vandaar dat ik zelfs in de agenda zet wanneer ik het weer opnieuw moet activeren.

Kan iemand mij verder helpen hoe ik dit nummer weer kan activeren?

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 27 June 2023, 11:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Goedemorgen,

Vandaag bedacht ik mij toch echt snel te moeten zijn met het opnieuw opwaarderen van mijn kpn-prepaid.

Op 11 oktober 2022 gebruikte ik dit nummer voor het laatst, dus zou ik volgens mijn berekening uiterlijk 11 juli moeten opwaarderen.

Echter krijg ik op geen enkele manier iets voor elkaar. Het gaat hier om een nummer met emotionele waarde, vandaar dat ik zelfs in de agenda zet wanneer ik het weer opnieuw moet activeren.

Kan iemand mij verder helpen hoe ik dit nummer weer kan activeren?

@Ar85 vanaf 11 okt tot nu 26 juni is meer dan 6 maanden dus ga er maar vanuit dat je het nummer kwijt bent omdat je meer dan 6 maanden je prepaid niet hebt gebruikt.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Ar85, kan het nummer nog wel gebeld worden? Alleen dan kan je het nummer nog ‘redden’.

Een prepaid simkaart blijft onbeperkt geldig zolang je hem actief gebruikt. Je moet iedere 6 maanden iets van het tegoed gebruiken voor bellen, sms en/of internet. Na 5 en 6 maanden krijg je een herinnering via sms. Na 6 maanden inactiviteit wordt het nummer eerst uitgaand geblokkeerd. Dat zal bij jou nu het geval zijn. Dan heb je nog 90 dagen om het nummer te deblokkeren door het tegoed op te waarderen. Dat gaat het beste via een opwaardeerbon die je koopt in een winkel zoals AH, Primera of Bruna o.i.d.

@RBxx dat dacht ik ook. Maar ik kan het nummer niet bellen. (Op dit moment niet bereikbaar krijg ik dan te horen.)

Naar mijn idee zit ik idd in die 90dgn na de 6 maanden. Om opwaarderen uit te proberen belde ik 1244, maar dat lukt dus niet.

De sms-jes die je na 5-6 maanden zou krijgen kreeg ik ook nooit binnen, maar daar heb ik nooit iets achter gezocht omdat ik de datum in mijn agenda noteer. Daar had ik geen idee van.

Op 11 oktober 2022 gebruikte ik dit nummer voor het laatst

Hoe? Heb je er mee gebeld en is er verbinding geweest?

Dit is 8 maanden geleden. Hij dient steeds binnen 6 maanden van het laatste gebruik weer gebruikt te worden.

Zet het toestel aan en bel met een andere telefoon naar dat nummer. En als ie overgaat dan zit in de respijt-periode. Die is tot 3 maanden na verlopen van de 6 maanden. Ik ga daar van uit want 11 oktober 8 maanden geleden.

In de respijt periode kun je alleen nog opwaarderen met een bon die je kan kopen bij supermarkten, Primera, Bruna, benzinestations, telefoonwinkels, …

Voorwaarden prepaid

Steeds geldig tot 6 maanden na laatste gebruik (zelf bellen mét verbinding; sms verzenden)

Na die 6 maanden is het nummer te redden/behouden door op te waarderen met een bon

9 maanden (6 maanden + 3 maanden respijt) niet gebruiken wordt beschouwd als een opzegging; het nummer is dan opgegeven en kan bij prepaid niet meer teruggehaald.

Reputatie 7
Badge +21

Je noemt 11 oktober als laatst gebruikt tijdstip. Was dat wel een uitgaand gesprek “met verbinding”? Inkomende gesprekken tellen niet, net als bellen naar een ‘gratis’ nummer. Er moet wat van het tegoed worden gebruikt. Dat het nummer ook inkomend niet meer werkt is een slecht teken. Dat duidt erop dat het nummer is opgeheven.

Hallo @RBxx ik las in een ander topic dat bellen naar een gratis nummer wèl geldt, er is immers een uitgaande verbinding opgebouwd.

Ik weet niet meer in welk topic, maar een moderator heeft dit zelfs no uitgezocht en bevestigd.

 

Niet het beste advies JanD. Dan is er geen verbruik ook al is er misschien wel een gesprek. Er moet per 6 maanden minimaal 1 x verbruik van tegoed zijn.

Reputatie 7
Badge +21

De KPN website is daar heel duidelijk over:

Hoe lang is mijn beltegoed geldig?

Je prepaid-tegoed bij KPN Prepaid is onbeperkt geldig. Er is 1 voorwaarde: je moet je mobiele aansluiting 1 keer in de 6 maanden gebruiken (bellen, sms’en, mobiel internetten of opwaarderen). Bellen/sms’en naar gratis nummers en het ontvangen van gesprekken en sms-jes vallen hier niet onder.

bron: Veelgestelde vragen over Prepaid | KPN.com

Zonder link naar dat topic en de moderator zijn dat de regels @JanD .

@RBxx 

@JanD 

@jimny 

11 oktober was een uitgaand gesprek met verbinding. Vandaar dat ik er nu vanuit ga in de respijtperiode te zitten. Bij KPN kunnen ze niet dat het nummer geblokkeerd is. Ook niet wanneer het nummer nog gebruikt is.

Dat ik het nummer niet kan bereiken en ook geen 1244 kan bellen (dat is toch het nummer om op te waarderen?) vind ik nogal angstaanjagend.

Niet het beste advies JanD. Dan is er geen verbruik ook al is er misschien wel een gesprek. Er moet per 6 maanden minimaal 1 x verbruik van tegoed zijn.

Hallo @PeterG ik bevestig slechts wat er in het andere topic geschreven is.

 

Niet het beste advies JanD. Dan is er geen verbruik ook al is er misschien wel een gesprek. Er moet per 6 maanden minimaal 1 x verbruik van tegoed zijn.

Hallo PeterG ik bevestig slechts wat er in het andere topic geschreven is.

 

Dan echt graag een verwijzing (link) naar dat topic / die reactie. Want het klopt niet, JanD.

Reputatie 7
Badge +21

@Ar85 
Als klant kan je dat niet zien, maar een KPN medewerker moet dat wel kunnen zien. Je hebt gebeld met klantenservice 0800-0402 ? Een KPN moderator kan hier ook naar kijken. Zet daarvoor vast het 06nummer en het simkaartnummer in jouw forum profiel bij “Persoonlijke opmerkingen”. Daar kan alleen KPN het zien.

Niet het beste advies JanD. Dan is er geen verbruik ook al is er misschien wel een gesprek. Er moet per 6 maanden minimaal 1 x verbruik van tegoed zijn.

Hallo PeterG ik bevestig slechts wat er in het andere topic geschreven is.

 

Dan echt graag een verwijzing naar dat topic / die reactie. Want het klopt niet, JanD.

Kan ik helaas niet terugvinden @PeterG  zoals ik al eerder een reactie schreef.

@RBxx dat is idd het nummer dat ik belde. Maar ze kon alleen zien dat het van KPN was en een prepaid. Verder kwam ze niet.

Ze gaf mij het advies snel op te waarderen. Maar als ik het opwaardeernummer niet kan bellen kom ik nergens. Aiai

1244 zou gewoon bereikbaar moeten zijn, Ar85.

Dat is nodig om met papieren bon op te waarderen.

Als 1244 niet meer werkt is het nummer stopgezet. Helaas. En lijkt mij 11 oktober 2022 ook niet helemaal te kloppen. Is dat de datum die in de telefoon zelf bij het gekozen nummer staat? Of staat het zo in je agenda?

@PeterG De datum staat zo genoteerd in de telefoon en in de agenda.

Wat een toestand.

@RBxx bedankt. Heb de gegevens aangepast in 'mijn profiel'.

Hoop dat ze iets kunnen zien en dat dat positief uitpakt natuurlijk.

Reputatie 7
Badge +21

Ik hoop het ook @Ar85 .

Houd rekening met een wachttijd (een dag of wat). De moderators hebben het druk op het forum.

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Ar85, kan het nummer nog wel gebeld worden? Alleen dan kan je het nummer nog ‘redden’.

Een prepaid simkaart blijft onbeperkt geldig zolang je hem actief gebruikt. Je moet iedere 6 maanden iets van het tegoed gebruiken voor bellen, sms en/of internet. Na 5 en 6 maanden krijg je een herinnering via sms. Na 6 maanden inactiviteit wordt het nummer eerst uitgaand geblokkeerd. Dat zal bij jou nu het geval zijn. Dan heb je nog 90 dagen om het nummer te deblokkeren door het tegoed op te waarderen. Dat gaat het beste via een opwaardeerbon die je koopt in een winkel zoals AH, Primera of Bruna o.i.d.

Dit klopt helemaal!

 

Maar ik begrijp ook dat er wat onduidelijkheid is, omdat je niet gebeld kunt worden, @Ar85. Ik heb daarom gelijk voor je gekeken hoe de vork in de steel zit.

Jouw mobiele nummer is momenteel geblokkeerd. Net als mijn collega kan ik niet zien wanneer jij voor het laatst jouw prepaid simkaart hebt gebruikt. Ik kan alleen zien dat dit niet in de afgelopen 6 maanden is geweest. Waarom kan ik niet verder terugkijken? Omdat verbruik na 6 maanden wordt verwijderd in verband met jouw privacy.

Wat ik wel kan zien, is dat jouw nummer sinds 22 juni definitief opgeheven is omdat je langer dan 9 maanden niet is opgewaardeerd of is gebruikt voor een uitgaande verbinding. Dit is op geen enkele manier te herstellen, helaas. 

@Denise_ 

Sinds 22 juni. Ik zit hier echt te huilen nu. De reden dat dit nummer mij zo aan het hart gaat doet er niet zo toe. Wel dat ik vanaf zaterdag, dus vanaf 24 juni aan het puzzelen ben wat er aan de hand is.

Ik begrijp er niets van. Die 11e oktober heb ik zo bewust genoteerd. Juist om dit te voorkomen. 

Is het mogelijk hierover even telefonisch contact te hebben? Ik heb nog wel een paar vragen.

Wat ontzettend jammer dat het nummer geheel is vervallen, zeg😥. 

Bellen kan alleen met 0800-0402. Maar dan moet je het weer helemaal uitleggen, want je krijgt anderen aan de lijn dat het forum moderator team. Deze laatsten werken alleen via het forum.

Helaas is je nummer dus sinds 7 dagen geheel weg. Daar is niets meer aan te doen. Een prepaid nummer kan ook niet meer teruggehaald. Bellen heeft m.i. geen nut.

Weet je zeker dat er 11 oktober ook echt verbinding is geweest? Andere kant dus opgenomen!? Met mijn prepaid bel ik elke 2* maanden even mijn antwoordapparaat (die ik er speciaal dan voor aanzet) om hem geldig te houden.

Het nummer is helaas weg. Gelukkig zijn er de foto's en herinneringen nog. Sterkte.

*2 maanden omdat ik die bij Lebara heb. Die zijn maar 3 maanden geldig en dan nog de 1 maand respijt periode.

 

Reputatie 7
Badge +17

Het spijt me, @Ar85. Ik kan het helaas niet anders maken. Ik sluit me aan bij het bericht van @PeterG:

Wat ontzettend jammer dat het nummer geheel is vervallen, zeg😥. 

Bellen kan alleen met 0800-0402. Maar dan moet je het weer helemaal uitleggen, want je krijgt anderen aan de lijn dat het forum moderator team. Deze laatsten werken alleen via het forum.

Helaas is je nummer dus sinds 7 dagen geheel weg. Daar is niets meer aan te doen. Een prepaid nummer kan ook niet meer teruggehaald. Bellen heeft m.i. geen nut.

Daar wil ik aan toevoegen dat je jouw vragen altijd hier mag stellen. Ik zal mijn best doen jouw vragen zo goed mogelijk te beantwoorden.