Beantwoord

Kan een ander op mijn nummer een 2e simkaart aangevraagd hebben?

  • 13 February 2022
  • 4 reacties
  • 110 keer bekeken

GOEDEMIDDAG, IK HEB EEN AANTAL PHISHING SMS BERICHTJES ONTVANGEN EN STEEDS DIRECT VERWIJDERD (POST.NL BERICHTEN OVER PAKKETJES) EN NATUURLIJK DE LINKS NIET GEOPEND.DE (STEEDS ANDERE) NUMMERS GEBLOKKEERD. NU HEB IK EEN SMS VAN KPN ONTVANGEN WAARIN EEN CODE VOOR EEN NIEUWE SIMKAART WORDT VERMELD. IK HEB GEEN NIEUWE SIMKAART AANGEVRAAGD. HOE KAN DAT, IS HET MOGELIJK DAT EEN ANDER OP MIJN NUMMER EEN 2E SIMKAART AANVRAAGT? EN KAN EEA VERBAND HOUDEN MET DE EERDERE SMS-JES?

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 16 February 2022, 08:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

De caps-lock van je typemachine blijft hangen, dat wordt schreeuwen genoemd en is tegen de huisregels van het forum.

Excuses, hierbij het goede bericht.

Ik heb een aantal phishing smsjes (zgn. Post.nl) ontvangen van verschillende (06) nummers, die steeds direct verwijderd en die nummers geblokkeerd.

Nu heb ik van KPN een sms ontvangen met bericht met code voor een nieuwe simkaart. Die heb ik niet besteld. Is het mogelijk dat iemand anders een simkaart voor mijn nummer besteld en wat kan daarmee gebeuren. Is het mogelijk dat eea te maken heeft met de eerdere phishing smsjes?

Wat moet ik hiermee doen? 

Reputatie 7
Badge +17

Dag @CARLAOO, welkom. Het is inderdaad mogelijk dat iemand anders een simkaart voor jouw nummer heeft aangevraagd. Dit kan natuurlijk een typefoutje zijn geweest. Maar zonder de verificatie code die jij in de sms hebt gekregen, kan diegene niks. Je hebt dus niets om je zorgen over te maken. 

Beste Denise, Dank voor de reactie.