Beantwoord

KPN telefoonkaart hfl 25,00

  • 18 October 2020
  • 5 reacties
  • 146 keer bekeken

Ik vond pas thuis nog een ‘KPN telefoonkaart hfl 25,00’, die gebruikt kon worden in ‘Openbare Telefooncellen van KPN’. Er staat nog saldo op.
Mijn vraag is: hoe kan ik, dat saldo wat er nog op staat, uitbetaald krijgen door KPN?

icon

Beste antwoord door Noordzee 18 October 2020, 13:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @MatthijsvZ ,

Nee, dat is niet mogelijk. 

Eind 2010 heeft KPN B.V. de openbare telefooncellen overgedragen aan RBL Telecom. RBL Telecom ziet mogelijkheden om de telefooncel te behouden voor de Nederlandse burger en wil graag diverse gemeenten in Nederland de mogelijkheid bieden om voor haar burgers en bezoekers van de stad het openbaar telefoneren mogelijk te laten blijven.

http://rbltelecom.nl/

 

Hallo @Noordzee , RBL is juist bezig alle openbare telefooncellen te ontmantelen.

In mijn woonplaats zijn ze al allemaal verdwenen.

 

Dat ik de kaart al lang niet meer in openbare telefooncellen, toen nog van KPN,  kan gebruiken wist ik ook wel.

De vraag betreft hoe ik het saldo, dat nog steeds staat op de in de guldentijd bij KPN gekochte telefoonkaart terugbetaald kan krijgen. Er staat geen geldigheidsduur op dat kaartje vermeld. Er zijn ook geen voorwaarden bekend waaruit blijkt, dat het saldo wat er op staat niet meer terugbetaald zou hoeven worden door KPN aan de bezitter van zo'n telefoonkaart.
KPN is dus nog steeds het saldotegoed aan mij schuldig. De telefoonkaart is ooit 1 keer kort gebruikt, dus dat saldo zal niet veel afwijken van het maximaal betaalde bedrag Hfl 25,00.
Hfl 25,00 omgerekend naar Euro’s is 25,00 gedeeld door 2,20371=  € 11,34.

Reputatie 7
Badge +28

Lees dit naar eens door. Ook lang geleden betaalde KPN geen saldi uit.

https://groups.google.com/forum/m/#!topic/nl.telecom/zycE1G7MSA4

Reputatie 7
Badge +30

Ha @MatthijsvZ, welkom! Wij betalen dit inderdaad niet uit, ben ik bang. Leuk om te bewaren! Wellicht krijg je er over 20 jaar 25 euro voor omdat het zoveel waard is :-).