Beantwoord

Maand opzegtermijn bij overstap van prepaid naar abonnement van andere provider. Kan dit sneller?

  • 26 November 2022
  • 4 reacties
  • 151 keer bekeken

Ik heb een KPN prepaid nummer. Ik ga nu gebruik maken van een abonnement, maar bij een andere provider en neem mijn nummer mee.

Ik kreeg een bericht van de nieuwe provider dat het nummer pas 26/12/22 daar beschikbaar zou zijn. Dat zou nog een maand zijn...

Weet iemand hoe dit proces te versnellen is?

icon

Beste antwoord door Anonymous 26 November 2022, 17:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Hallo @MarcoR74 dan gaat jouw abonnement bij die provider misschien pas in.

Ik zie anders geen beletsel waarom KPN dat tegen zou houden.

Heb je bij die provider wel een abo genomen met nummerportering c.q. behoud huidige mobiele nummer?

Het enigste nadeel voor jou kan zijn, dat als je nieuwe provider op datum X het nummer overneemt en je hebt nog prepaidtegoed op die kaart staan, dat je dat dan kwijt bent.

 

Hoi @JanD , wat mij betreft kan de overname zsm plaatsvinden. Het prepaid tegoed is nagenoeg nul.

Bij het afsluiten van he tabonnement heb ik aangegeven mijn prepaid nummer mee te willen nemen. Enkele minuten later kwam het bericht dat op 26/12/22 11.51 uur de ‘geplande porteerdatum’ is. Die mag van mij wel wat eerder, maar kan even nergens vinden wat ik moet doen omdat proces te versnellen.

Hoi @JanD , wat mij betreft kan de overname zsm plaatsvinden. Het prepaid tegoed is nagenoeg nul.

Bij het afsluiten van he tabonnement heb ik aangegeven mijn prepaid nummer mee te willen nemen. Enkele minuten later kwam het bericht dat op 26/12/22 11.51 uur de ‘geplande porteerdatum’ is. Die mag van mij wel wat eerder, maar kan even nergens vinden wat ik moet doen omdat proces te versnellen.

Hallo @MarcoR74 even met je nieuwe provider contact opnemen, want daar heb je dat bericht van gekregen denk ik omtrent de porteerdatum.

 

Opgelost! Nieuwe provider kon hem vrij vlot overzetten. Dank voor de tip.Â