Vraag

Maandbundel loopt te sterk terug

  • 22 March 2020
  • 23 reacties
  • 287 keer bekeken

Sinds KPN ipv Telfort steeds nadrukkelijker zijn naam laat gelden loopt mijn gespaarde data bundel meer terug dan ik verbruik. Rara KPN. In mijn factuur kan ik ook niet (meer) zien hoe het berekend wordt!


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

KPN beweert dat ik in één dag 290.000 MB zou hebben verbruikt. Mijn telefoon geeft zelf 290 MB op die dag aan. KPN blijft bij haar mening dat haar telling juist is. DAT KAN TOCH NIET.

Hoe kun je in godsnaam 290.000 MB in een dag opmaken?

Hallo @Frans 290.000 MB , in je telefoon kun je zien welke app(s) die data verstookt hebben.

 

Klantenservice gebeld over onverklaarbare terugloop van de databundel. Antwoord: bij huidige overgang van Telfort naar KPN wordt niet altijd de Telfort bundelverdubbelaar automatisch ingezet. WTF  :rage: Een bedenkelijke houding van KPN !! DUS EX TELFORTERS MIND YOUR DATA!!

JanD, bedankt voor je reactie. Het totaal van alle bezochte sites en apps bedraagt inderdaad 290MB.

Er staat echter ook bij dat je provider een andere berekening kan maken. Dat heeft KPN dus gedaan: 290.000 MB in plaats van 290 MB. Bah.

Decimale punt ipv komma (?)

't Is toh echt tweehonderdnegentigduizend MB, want KPN heeft mijn hele (prepaid-)tegoed geplunderd. Gestolen kun je wel zeggen.

Ik zal dan ook aangifte doen van diefstal

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Frans 290.000 MB, welkom! Wat vreemd dit! Laat ik voorop stellen dat je KPN prepaid niets anders is dan je Telfort prepaid qua verbruik. Het is onmogelijk om een hoger verbruik toe te schrijven aan het feit dat je overgegaan bent naar KPN. Daarin is namelijk totaal niets veranderd. Wel is het mogelijk dat je een ander tarief betaalt als wij een fout hebben gemaakt of als jij iets gewijzigd hebt. 

 

Wil je je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer? Dan kijk ik heel graag met je mee. Ik kan me overigens niet voorstellen dat er 290 duizend MB verbruikt is. Dat is namelijk 290 GB en dat verbruik je met een prepaid kaart vermoedelijk nog niet eens in een jaar. 

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt, ben je er inmiddels uit? Vul gerust alsnog je profiel aan als we iets voor je kunnen doen. 

Marcia, bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels gechat met KPN. Ik heb 15 euro tegoed gekregen.

Het blijft een vreemde situatie en ik ben het niet helemaal met de kleine vergoeding eens. Ik heb hrt bij gebrek aan verder geloof in KPN maar geaccepteerd.  Ik maak get douceurtje nog op en stap daarna over oo een andere orovider.

Ik ben verder huiverig om mijn nummer hier achter te laten.

Ik ben verder huiverig om mijn nummer hier achter te laten.

Als je je nummer in het profiel in het vakje persoonlijke opmerkingen zet ziet niemand het. Behalve jijzelf en het KPN forumteam natuurlijk. Dan kunnen ze telefonisch contact opnemen wat het soms makkelijker maakt.

“Hier”, in het topic dus, je nummer niet vermelden natuurlijk.

Oke, ik neem mijn nummer op in mijn profiel

 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Frans 290.000 MB, ik zie dat het toch nog niet gelukt is met het nummer. Als je klikt op ‘het profiel’ in het bericht van PeterG, dan kan je helemaal onderin het vakje ‘persoonlijke opmerkingen’ je 06-nummer plaatsen. Daarna moet je nog wel even op opslaan drukken. Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt. 

Daarna moet je nog wel even op opslaan drukken.

Ahum…

B.T.W. Heb je een prepaid Frans? Want dat is de rubriek waar dit topic (wat je 'gekaapt’ hebt) in staat.

Ja, sorry, van dat kapen. Ik had nooit gedacht dat het onderwerp zo in de belangstelling zou staan.

Marcia, ik heb het telefoonnummer in mijn gegeven opgenomen.

Reputatie 7
Badge +30

B.T.W. Heb je een prepaid Frans? Want dat is de rubriek waar dit topic (wat je 'gekaapt’ hebt) in staat.

Wauw.. Het is echt goed dat je dit zegt, want ik heb dus helemaal niet op @Josh0804, gereageerd. Wat ontzettend stom dit, sorry! Zou jij ook je 06-nummer in je forumprofiel willen zetten? Het lijkt me niet juist dat jij nu ineens meer MB's verbruikt, doordat wij iets niet goed overgezet hebben. Dat is normaliter niet hoe wij werken!

 

@Frans 290.000 MB ik zie dat het inderdaad ‘gewoon’ om 290 MB gaat. Dit is voor een prepaid aansluiting behoorlijk veel in één keer, maar stel je kijkt YouTube/Netflix, ITV online of je downloadt een wat groter bestand, dan is dat helemaal niet raar. Ik begrijp dan ook niet helemaal waarom je een deel van de kosten teruggekregen hebt. Dit is namelijk gewoon door je toestel verbruikt. Advies is daarom toch om dit in de gaten te houden en, waar mogelijk, gebruik te maken van de wifi. 

marcia, nogmaals het ging om 290000MB (zonder punt); en ik netfilx niet en ik downloadt geen bestande. ik gebruik het alleen maar om wat nieuws te bekijken en te appen.

trouwens voor 290MB had ik nog genoeg tegoed, maar KPN heeft mijn hele beltegoed ingepikt

Reputatie 7
Badge +30

Je betaalt 15 cent per MB. Als je daadwerkelijk 2900000 MB had verbruikt, had je dus 43000 euro aan beltegoed nodig. Zoals ik aangaf: we kunnen en mogen niet inzien wat je toestel op het internet doet. Daar kan ik dus verder niets over zeggen.

nogmaals, nogmaals, NOGMAALS, er staat 290000 MB. Waarom heeft KPN dan geen 43000 euro in rekening gebracht.

Het begint me nu danig te ergeren dat KPN haar fout niet toegeeft. Zoals gezegd, ik maak da 15 euro ‘coulance’ op en ga naar eenandere provider. Bah, wat een organisatie. 

Onnodig te reageren.

Reputatie 1
Badge

Misschien kunnen de app ontwikkelaars en testers ook even de KPN prepaid app eens goed nakijken….

Als gebruiker van de prepaid app wil ik graag hieraan iets toevoegen, nl. bij mij in de app staat al heel erg lang bij tabblad Verbruik bijvoorbeeld:  Mobiel internet binnen: Aantal 2267 MB. Let op: MB staat hier wel degelijk! Ik weet dat dit fout is want het moet kb zijn. Ik heb nl. 

€ 0,33 hiervoor betaald: dat is 2,267 MB oftewel 2267 kb en dat is correct. Als er nu gewoon voortaan kb achter staat is alles duidelijk denk ik.

Dit stond nl. een paar versies terug van de app wél correct genoemd en is ineens niet meer goed vermeld bij de nieuwere updates.

Er is nog een slordigheid vermeld op deze app. Er staat nl. onder Filter: Verbuik uit bundel tonen. De letter r is dus weggevallen. Is ook al enkele versies zo. 

 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @alcatella, goed dat je het doorgeeft! Wil je een printscreen plaatsen van hoe jij het in de app hebt staan? Het aantal MB? Dan ga ik het intern doorgeven. Bedankt hiervoor!

Reputatie 1
Badge

Printscreen gaat niet, want beveiligd, maar wel een foto v.h. beeldscherm gemaakt. Nog een extra aandachtspunt: de datum 27 maart klopt niet, dat moet 28 maart zijn.... Ik heb op zaterdag data gebruikt en dat weet ik heel zeker. Het verbruik was op 29 maart in de middag pas in de app te zien Ruim 24 uur later is ook veel te lang natuurlijk. 

 

Reputatie 7
Badge +30

Bedankt! Ik ga het meteen intern doorgeven, dat moet zeker aangepast worden. 

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb inmiddels de bevestiging dat naar beide punten gekeken gaat worden, @alcatella. Hopelijk is het snel opgelost.