Beantwoord

Misleidende reclame over onbeperkt geldig beltegoed

  • 18 April 2024
  • 6 reacties
  • 67 keer bekeken

KPN misleid me op de site met “Beltegoed online opwaarderen

Dat doe je makkelijk en veilig. Je tegoed wordt na betaling direct bijgeschreven en is onbeperkt geldig.” Dat in de algemene voorwaarden dan staat dat het NIET onbeperkt geldig is vind ik dan onbehoorlijk. Het gaat bij prepaid vaak om enkele tientjes, en die steekt KPN dan ook maar meteen in zijn zak. 

Mijn conclusie: door misleidende reclame schaadt KPN de rechten van prepaidklanten. Zij hebben daardoor recht op:
      1. Herstel van hun vervallen, dus ten onrechte ingetrokken mobiele nummer

  1. Teruggave van het door KPN toegeëigende beltegoed.
icon

Beste antwoord door Nick83 18 April 2024, 11:56

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Je zit met je conclusie mis. Heeft niets te maken met misleiding. 

Reputatie 7
Badge +24

Het is wel onbeperkt geldig. Maar de klant moet wel gebruik maken van de SIM kaart. Dus regelmatig bellen en tegoed opwaarderen. Als de klant dat doet gaat er nooit beltegoed verloren. En zodoende in het dus onbeperkt geldig.

Geen wonder dat jullie een kroontje krijgen, je bent een verlengstuk van het bedrijf. We zullen zien of de ACM het eens is met het misleidende gedrag van KPN.

Toen je het pakket kocht stond er onbeperkt geldig, zie de voorwaarden @MeTOO en die heb je waarschijnlijk niet (goed) gelezen 

 

Reputatie 7
Badge +6

Helemaal prima. We zullen het inderdaad zien. Laat dus gerust weten wat de reactie is van de ACM @MeTOO

Zoals je kunt zien hebben alle gebruikers op het forum, ook jij, een kroontje. De kleur geeft alleen aan hoe actief je bent. We hebben geen financiële binding met het bedrijf. Behalve dat wij onze abonnementen eraan moeten betalen. 

 

Dan kan je álle providers wel aangeven bij de ACM. Bij alle is het precies hetzelfde.

Als je je aan de gebruiksvoorwaarden houdt is het onbeperkt geldig. Ik doe met mijn prepaid soms wel 2 tot 3 jaar met 2 tientjes. Dan is het wel op en moet er weer opgewaardeerd worden.

De gebruiksvoorwaarden zijn:

Steeds binnen 180 dagen van het laatste gebruik weer gebruiken. Dat gebruik is: bellen via het netwerk van kpn mét verbinding, internet via 4G gebruiken, sms verzenden.

Wat we veel zien is vaak alleen gebruik via Whatsapp (bellen, berichten) via wifi. DAT gebruik telt dus niet voor de voorwaarde dat het geldig blijft. Wel verbruik via het netwerk van kpn.

Heb je je 180 dagen niet aan de voorwaarden gehouden dan heb je nog 90 dagen om het te redden door middel van opwaarderen. Doe je dat ook niet dan vervalt de aansluiting. Dit wordt gezien als opzegging/beëindiging. Nummer vervalt dan ook en is niet terug te halen.

KPN is nog ruim met de verbruiksvoorwaarde met gebruik binnen 6 maanden. Bij de budget providers is dat 3 à 4 maanden...

Reageer