Beantwoord

Mobiel dataverbruik zonder dat ik mobiele data aan heb staan.

  • 13 June 2022
  • 14 reacties
  • 233 keer bekeken

Badge

Mijn mobiel verbruikt elke keer een aantal (k)B aan mobiele data terwijl ik dit nooit aan heb staan. In heb namelijk nog prepaid. Elke ochtend nadat ik mijn mobiel van vliegtuigstand afhaal krijg ik de melding dat er weer een aantal (k)B verbruikt is. Het is ook niet zo dat als ik mijn vliegtuigstand eraf haal mijn mobiele data aanspringt want deze blijft echt altijd uit. Kennelijk wordt dit verbruik veroorzaakt door systeemservices alle apps heb ik namelijk al handmatig op alleen wifi gezet. Hoe los ik dit op??

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 22 June 2022, 12:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Hoi @Elianne van Dam . Welkom op het forum.

Ik ik heb eerlijk gezegd geen idee.  Alles wat ik voor je kan doen is controleren wanneer het verbruik is.  En hoeveel er op dat moment 'verstookt’ wordt. Ik kan uiteraard niet zien waaraan het verbruikt wordt, want dat is privacy gevoelig. 

Badge

Hoi Erwin,

Dat is goed. Wat heb je daarvoor van me nodig? Ik deel liever niet mijn mobiele nummer op dit forum. Ik zag ook in andere berichten dat je mijn mobiele data helemaal uit kan zetten. Klopt dat? In dat geval graag.

 

Groet,

Elianne

@Elianne van Dam . Gelukkig kan dat privé. Klik hier voor je profiel:

https://forum.kpn.com/settings/profile

Overal waar privé achterstaat is alleen voor jou en mij inzichtelijk. Zou je daar de relevante gegevens willen invullen?

Badge

Als het goed is heb ik het ingevuld en kan je het zien. Ik kan zelf ook wel in de KPN prepaid zien wanneer het internet verbruikt is maar op die tijden heb ik absoluut geen mobiele data aangehad. Dus graag mobiele data op mijn mobiel helemaal blokkeren :)

Ik heb alle data diensten nu voor je uitgezet, @Elianne van Dam . 

inclusief roaming

Badge

Hoi Erwin,

Dankjewel. Helaas krijg ik nog steeds elke dag meldingen dat er vandaag weer zoveel kB of B gebruikt is. In de KPN Prepaid app zie ik dat alleen niet terugkomen en jij hebt ook gezegd dat het nu uit staat maar toch geeft m’n mobiel elke dag nog een melding dat er weer wat mobiele data verbruikt is.. Hoe kan dit?

 

Graag hoor ik van je. Alvast bedankt!

 

Groet,

Elianne

Staat roaming aan op jouw toestel?  Dat zou ik zsm uitzetten.

Badge

Dat staat absoluut niet aan. We zijn twee weken geleden nog naar Egypte geweest en toen nog even gecontroleerd of het uit stond en het staat uit. Nu net ook nog even gecontroleerd. Dus dat is het helaas niet..

Na 14-6 is er niks meer verbruikt, @Elianne van Dam .  

Wel zie ik op 2-6, 6-6 en  9-6 eventjes een roaming connectie is geweest. . Het lijkt er dus op dat de telefoon toen wel een paar connecties heeft opgezet. Dat heeft toen samen 0,02 cent gekost. 

Wat voor toestel heb jij?

Badge

Toen was ik in Egypte maar heeft mijn roaming constant uitgestaan. Mijn mobiele data heb ik ook niet aangehad. Ik heb een Oppo Reno 4. Vandaag wederom 550B verbruikt.. (zie afbeelding)

Kun je in jouw toestel opzoeken welke apps er precies verbinding maken? Misschien is het iets van het toestel zelf. In de systemen  van KPN zien wij de afgelopen tijd nul verbruik. De data op jouw SIM kaart staat ook uit.  

Trek anders die SIM kaart van ons er eens uit en test het toestel op die manier.  Ik krijg het idee dat het een ‘oppo dingetje’  is. 

Badge

Ik heb alle apps een tijd geleden op WiFi ingesteld. Systeem services gebruikt mijn mobiele data. Heb mijn Oppo al een jaar en nooit problemen gehad maar sinds een maand dus wel..

Ik kan je verzekeren (en misschien geruststellen) dat er vanaf 14-06 geen data meer is verbruikt.  Als je telefoon dat wél aangeeft dan is dit iets wat los staat van de KPN SIM.  

Â