Beantwoord

Mobiel internet KPN werkt ook na activeren internetbundel niet

  • 7 July 2019
  • 14 reacties
  • 277 keer bekeken

Na activatie met antwoord van KPN en daarna installeren van KPN app is de gratis internet bundel zichtbaar in mijn tegoed.
Ik werk met een prepaidkaartje van Telfort.
APN op diverse telefoons volgens voorgeschreven procedure ingesteld( 2X Huawei 1X LG )maar krijg tot nu toe steeds de melding “ je bent offline” bij starten google.
Zie ik iets heel erg over het hoofd?
Heeft iemand soortgelijke ervaringen?

Admin: titel van je bericht aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 8 July 2019, 14:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Ha @AartApestaart, welkom! Moet je al niet vrijwillig over nara KPN, werkt ook nog eens je mobiele internet niet. Daar zit je volgens mij niet bepaald op te wachten! Hopelijk kan ik je helpen bij het oplossing. Goed dat je zelf al zoveel hebt doorgelopen! Ik ben wel benieuwd wat je precies bij de APN hebt ingevuld. Is dat 'internet'? Wil je daarnaast je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer en evt. simkaartnummer? Dan kijk ik hoe het er aan onze kant voor staat.
Profiel geupdated met tel / simkaart nr

Hier de geprobeerde instellingen:
mob data aan
gegevens roaming zowel uit als aan geprobeerd
voorkeursnetwerk auto 4g/3g/2g tevens alleen 3g
Telfort automatisch door telefoon ingevuld ( werkt niet )
Handmatig APN ingesteld :
KPN
APN internet
MCC 204
MNC 12 ( 08 ook geprobeerd )
Verificatie geen
APN Type default,supl

Oude APN verwijderd en opnieuw ingesteld enz,enz.
dit geprobeerd op op 3 verscillende telefoons omdat ik geen zin had factory default te proberen...
Reputatie 7
Badge +30
Bij jou staat alles goed, bij ons was dat niet het geval! Internet stond uitgevinkt. Het staat nu helemaal goed: zet het toestel nog even uit en weer aan. Laat je even weten of het inderdaad weer werkt?
Na opnieuw opstarten meldt Google nog steeds dat ik off-line ben ( internet werkt overigens prima als ik WiFi inschakel )
APN instellingen nogmaals gecheckt en staan volgens mij goed( KPN,internet,204,12,geen,default,supl)
Reputatie 7
Badge +30
Wil je de MNC nog eens op 08 zetten? En de APN op portalmmm.nl? Daarna nog eens opnieuw opstarten. Ik ben er morgenmiddag weer. Mocht het dan nog niet werken, dan laat ik onze technische dienst er naar kijken.
Om de een of andere reden lukt dit niet ( ik zie geen nieuwe APN verschijnen in het APN menu waar je normaal het APN ziet staan)
Ook niet als ik na verwijderen de “ herstelde APN “ aanpas met de nieuwe suggesties.
Overigens ter aanvulling, ik kreeg het aanbod voor de proefperiode toen ik verleden week in Frankrijk op vakantie was en heb van daar uit mijn activatie aangevraagd en bevestigd gekregen.
In Frankrijk werkte het uiteraard ook al niet maar ik dacht dat het in NL wel goed zou komen.
Ik kan mij haast niet voorstellen dat dat er iets mee te maken heeft maar ik meld het maar even..
Reputatie 7
Badge +30
Vreemd! Ik ga het inderdaad uit laten zoeken door onze technische dienst. Even voor de zekerheid: je kunt wel gewoon bellen? En zie je ook een H, 4G o.i.d. in beeld?
Bellen gaat prima.
Ik zie geen symbooltjes bij de signaalsterkte.
Reputatie 7
Badge +30
Top. Ik heb toch nog eens een wijziging aan onze kant doorgevoerd. Het lijkt erop dat het mobiele internet niet helemaal juist stond ingesteld. Wil je je toestel eens uit en aan doen? Werkt het nu wel?
Joepiii !!!
Ik bedoel te zeggen dat het nu werkt.
Er staat nu overigens ook een 4g symbooltje bij de signaalsterkte.
De aanhouder wint.
Mij vrouw kan nu 20 dagen buiten de deur Whatsappen...
Als ze besluit geen Internetbundels verder te gebruiken gewoon de mobiele data uitzetten begrijp ik ?
Reputatie 7
Badge +30
Yes, heel fijn!

Mij vrouw kan nu 20 dagen buiten de deur Whatsappen...
Als ze besluit geen Internetbundels verder te gebruiken gewoon de mobiele data uitzetten begrijp ik ?

Dit klopt helemaal!
Dan bij dezen bedankt voor de interventie en het steeds snelle reageren !
Reputatie 7
Badge +30
Ontzettend graag gedaan!