Beantwoord

Mobiel internet uitschakelen op prepaid aansluiting

  • 17 July 2022
  • 7 reacties
  • 400 keer bekeken

Zou u voor mij internet op mijn prepaid ook uit kunnen zetten. Ik heb al een paar keer mijn tegoed opgemaakt aan internet terwijl dit juist voor bellen is. Alvast bedankt!

 

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 19 July 2022, 19:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Yuri11 ,

Zet in het menu van jouw telefoon de optie mobiel netwerk uit. 

Dat staat al uit, en toch worden er mb's verbruikt

Reputatie 7
Badge +28

Veel smartphones hebben de mogelijkheid/neiging om bij (te) zwakke WiFi zelfstandig en ongemerkt om te schakelen naar mobiele data. De term is “slimme netwerk wissel”. Dit staat ook vaak standaard aan. Kijk in de WiFi instellingen of dit bij jou ook het geval is.
 

Bij de iPhone heet dat Wifi Assistentie zie https://www.iculture.nl/tips/wifi-assistentie/

Kijk ook eens in het menu Mobiel Netwerk naar het overzicht wat jij gebruikt hebt aan Mobiele Data. Daar staat dan per app gespecifeerd wat er verbruikt is. Veel apps kun je dat aan-en uitzetten voor mobiel gebruik. Want het is goed mogelijk dat er toch voor bepaalde apps toestemming is gegeven voor het gebruik van mobiele data, hoe weinig het ook is. 

Reputatie 7
Badge +19

Als je echt wil @Yuri11, dan kan ik in de netwerkinstellingen blokkeren dat je internet kunt gebruiken. Geef maar een seintje mocht het nodig zijn. 

Ja heel erg graag! Blokker maar mvg Astrid

Reputatie 7
Badge +19

Instellingen om het internet op te kunnen zijn voor je uitgezet @Yuri11 

Super dank je wel!