Beantwoord

mobiele data wordt door KPN (ongevraagd) aangezet!

  • 17 December 2019
  • 4 reacties
  • 578 keer bekeken

Ik heb bewust gekozen voor prepaid, dus alleen voor eventueel bellen indien noodzakelijk en op internet alleen thuis via WIFI. Ik zet dus de mobiele data uit, maar al heel snel krijg ik vreemd genoeg van KPN een bericht dat mijn beltegoed bijna op is. Wat blijkt nu?  KPN zet mijn mobiele data ongevraagd weer aan en neemt voorrang op mijn wifi thuis, zodat al mijn beltegoed, alleen bestemd voor eventueel bellen compleet wordt opgemaakt, leeggeroofd! Mag KPN dit zo maar doen?

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 17 December 2019, 16:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Sjon uit 1951 , hoe heb je de mobiele data uitgezet? Als je dat, zoals het moet, op je telefoon hebt gedaan door “Mobiele gegevens” uit te zetten, zal KPN dat niet aanzetten en zeker niet ongevraagd.

Staat anders de “slimme netwerkwissel” misschien nog aan? Dan besluit je toestel zelf om over te schakelen naar het mobiele netwerk, als je WiFi als “te slecht” wordt beoordeeld.

Door updates, die telefoon fabrikanten regelmatig uitvoeren op je telefoon, kan dit echter soms ook gebeuren. Dan wordt mobiele data weer aangezet. Hiervoor moet je zelf alert zijn.

Ruud, bedankt voor de uitleg! Ik ga op zoek naar die “slimme netwerkwissel”. groeten Sjon

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi Sjon, of het precies zo heet, hangt van je telefoon(merk/type) af, maar het zou onder de WiFi instellingen te vinden moeten zijn. Succes!

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Sjon uit 1951, welkom hier op het Forum. Het klopt inderdaad dat je met prepaid data kan gebruiken. Wij zetten dit echter echt niet zomaar weer aan. Zoals RBxx ook al aangeeft kun je het beheren op jouw telefoon. Ik wil je dan ook aanraden om mobiele data op jouw toestel uit te zetten als je geen data wilt verbruiken. Als je het uitzet, start jouw toestel dan ook even opnieuw op, dan weet je zeker dat alle eventuele aanwezige datasessies afgesloten worden.

En ga inderdaad op zoek naar de slimme netwerkwissel (Android) of WiFi assistentie (iPhone). Zet dit uit, want als het aanstaat en je mobiele data staat ook aan en de WiFi wordt te slecht gaat hij over op mobiele data terwijl in beeld nog het WiFi logo staat. 

Maar als je helemaal geen mobiele data wilt gebruiken, zal ik dat helemaal uitzetten. Dan kun je alleen gebruik maken van de WiFi.