Beantwoord

Nieuwe prepaid simkaart heeft geen netwerk in smartwatch

  • 21 February 2024
  • 2 reacties
  • 19 keer bekeken

Ik heb een prepaid simkaart gekocht voor mijn zoon zijn smartwatch maar geeft aan geen netwerk te hebben. In de telefoon doet het netwerk het wel. Kan iemand mij hiermee helpen?

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 22 February 2024, 10:28

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Lastige vraag. Ik weet wel dat bij een KPN abonnement je een duo simkaart nodig hebt. Hoe dat met een prepaid gaat weet ik niet. Ik ben benieuwd. 

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Renate Stapel, welkom op de KPN Community!

Ik moet je eerlijk bekennen dat ik zelf niet veel verstand heb van prepaid simkaarten in smartwatches. De meeste mensen gebruiken hiervoor tegenwoordig multisim. Maar ik kan me voorstellen dat je dat voor je zoon nog niet perse wil. Ik heb daarom even gezocht hoe ik je toch kan helpen.

Allereerst is het belangrijk dat je geen pincode op de simkaart hebt staan. Deze kun je via een telefoon uitschakelen.

Daarnaast schijnt het ook beter te werken om “Prepaidinternet” APN te gebruiken in plaats van “Portalmmm.nl” of “internet”. Je kunt ons bellen op 0800 0402 om dit om te laten zetten.

En nog iets om te checken: Gebruikt de smartwatch 2G? Dan kan het kloppen dat het niet meer werkt. 2G wordt namelijk langzaam uitgezet en is niet meer op alle plekken beschikbaar. Jouw telefoon kan waarschijnlijk 4G gebruiken en dus zal je zien dat het hierin wel werkt. Maar met een smartwatch die alleen werkt op 2G, is de kans klein dat we het nog werkend gaan krijgen.

Reageer