Vraag

Nieuwe prepaid simkaart op buitenlands adres

  • 3 September 2020
  • 6 reacties
  • 145 keer bekeken

Ik heb een prepaid simkaarten van KPN en Ik wil een nieuwe telefoon. Daarin past alleen een veel kleiner model simkaart. KPN kan die kleinere niet naar ons woonadres in Frankrijk opsturen. De postcode past namelijk niet in het KPN systeem. (Alhoewel dat enkele jaren wel kon toen ik de telefoon had verloren).

Een behulpzame helpdesk medewerker van KPN vertelde me dat ik mijn huidige simkaart ook doormidden kan knippen om passend te maken. Maar hij raadde mij dat tezelfdertijd ten stelligste af.

Er moet nog een andere manier zijn, zo zei hij mij. Een moderator op dit forum zou hiermee wel raad weten en telefonisch de oude gegevens omzetten naar een nieuwe simkaart. Wie o wie van u kan dit?


6 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Gegevens overzetten op een nieuwe simkaart is mogelijk, maar dan zit je toch nog steeds met het verhaal dat er een nieuwe simkaart opgestuurd moet worden, en dat kpn (volgens mij) niet naar het buitenland verstuurt?

Heb je geen familie of vrienden in Nederland, waar de simkaart naar toe gestuurd kan worden, en die weer doorsturen naar frankrijk?

Reputatie 5
Badge +10

Hoi @Hans Sonders, 

Welkom op het KPN Forum. Het kleiner knippen van een simkaart is mogelijk, maar raden wij inderdaad af. De geknipte simkaart heeft misschien schade opgelopen, waardoor de accu snel leeggaat en je verbinding zwakker wordt (zie de veelgestelde vragen hier). 

Een nieuwe simkaart voor KPN Prepaid kan je aanvragen via onze website. We koppelen dan jouw huidige 06-nummer en Prepaid tegoed aan de nieuwe simkaart. De kosten voor een nieuwe Prepaid simkaart bedragen € 4,99 en dit verrekenen we met je Prepaid tegoed. De nieuwe simkaart is uitdrukbaar in 3 formaten, en past dus altijd. 

De nieuwe simkaart kan je aanvragen op een Nederlands adres. Helaas kunnen we geen simkaarten naar het buitenland sturen, ook niet via het KPN Forum. Ik betreur het als via de telefonische Klantenservice die suggestie wel is gegeven en daarmee een verkeerde indruk is gewekt. Wellicht heb je iets aan de suggestie van @Misja20 (waarvoor dank) om de simkaart door familie of vrienden door te laten sturen naar jouw verblijfsadres in Frankrijk. 

Waarom kan KPN geen simkaart naar een buitenlands adres sturen? Iedereen kan dat… Enkele jaren geleden deed KPN dit wel nadat een telefoontje van mij in het water was gevallen en door de stroom meegevoerd. Maar ineens kan KPN dit niet meer. Na 70 jaar EU (en voorgangers), en Frankrijk een paar honderd kilometer verderop, is eenvoudige post daarnaartoe onmogelijk. In begrijp het niet en er is niemand die het verklaart.

 

Reputatie 5
Badge +10

Wij zijn een Nederlandse provider, Hans. Onze service en diensten zijn in beginsel gericht op in Nederland verblijvende klanten en ingericht voor regulier gebruik in het Nederland, en incidenteel gebruik in het buitenland. Het staat je vrij om een Prepaid aansluiting ook bij langdurig verblijf in het buitenland te gebruiken, echter sluiten aanvullende diensten en services daar mogelijk niet naadloos op aan. Zo is het versturen van een simkaart naar het buitenland helaas geen door ons aangeboden service. Ik hoop dat je wat hebt aan de tip om de simkaart door een familielid/vriend/bekende te laten doorsturen, of je zou (op eigen risico) toch kunnen besluiten om de simkaart kleiner te (laten) knippen. 

Dag Heine, het moet me van het hart: jouw antwoord is er een in de categorie van het is zo OMDAT het zo is. Het is geen antwoord dus. Mag ik je erop wijzen dat de EU is opgericht om een grote, onbelemmerde markt te creëren voor ons aller welvaart. Het versturen van een envelop met een simkaart naar een ander EU-land is dan toch wel het minste. KPN houdt zichzelf in jouw redenering bewust klein en die mentaliteit houdt welvaart en dus welzijn voor allen tegen. Een voorbeeld: de NL agrarische sector is de tweede ter wereld. Ooit begonnen als kleine bedrijven voor de lokale markt, toen regionaal en nationaal en nu wereldwijd na de VS de grootste. Dit komt de welvaart van geheel NL en dus van geheel EU ten goede. En van iedereen daarin!

Misschien is een echt antwoord op mijn vraag wel dat er afspraken aan ten grondslag liggen met andere Europese providers om - tegen de EU-principes in - de eigen markten gesloten te houden en zo de prijzen hoog. Ik weet het niet, alleen dat een echt antwoord van KPN op de kwestie ontbreekt. En dat is verdacht.

Reputatie 5
Badge +10

Spijtig om te lezen dat je het zo ziet, Hans. Ondanks dat KPN jou geen verantwoording is verschuldigd over waarom wij bepaalde diensten/services wel of niet aanbieden, heb ik toch getracht om je op een transparante manier van wat toelichting te voorzien, en daarnaast met je mee te denken ten aanzien van alternatieve opties. Ik vind het erg jammer dat jij dit als ontoereikend ervaart en zelfs als verdacht benoemt.

De zaken en voorbeelden (marktwerking, agrarische sector, etc) die je er in je gedachtegang bij aanhaalt, dwalen wel wat ver van het onderwerp af, daar zal ik dan ook verder niet inhoudelijk op ingaan. Het is eigenlijk eenvoudig: wanneer je een willekeurig product bij een Nederlandse (web)shop bestelt, zal er simpelweg niet altijd worden aangeboden om in het buitenland te leveren. Dat mag je jammer vinden en dat gevoel begrijp ik. Echter zal een verdere discussie daarover het niet veranderen, die discussie ga ik dan ook verder niet met je voeren en vanaf mijn kant wil ik het hier graag bij laten. 

Reageer