Beantwoord

Nummer geblokkeerd / opgeschort terwijl ik er dagelijks mee whatsapp over wifi

  • 26 May 2023
  • 2 reacties
  • 190 keer bekeken

Hallo, Mijn nummer van mijn bij jullie gekochte prepaid kaart is geblokkeerd of opgeschort. Ik gebruik mijn nummer elke dag via whatsapp en vooral via thuiswifi waar ik bij jullie voor betaal of via hotspot van andere telefoon waar ik bij jullie voor betaal. Nu wil ik opwaarderen en dat lukt niet. Kunnen jullie het nummer xxxx heel snel deblokkeren zodat ik kan opwaarderen Dit blokkeren omdat ik niet gebeld heb of opgewaardeerd heb is zeer waardeloos beleid.

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 31 May 2023, 11:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Als je het via Whatsapp gebruikt dan bel je niet (!) via de centrale van kpn. 

En met wifi gebruik je ook geen internet via 4G.

Dat, bellen via kpn zelf, en internet gebruiken via 4G zijn wel voorwaarden voor behoud van je prepaid aansluiting. Net als dat er voorwaarden voor een abonnement zijn.

A als je nog wel gebeld kan worden via de kpn verbinding is je nummer nog te redden. Koop dan een opwaardeerbon bij een Primera, supermarkt of ander verkooppunt. Online of via sms opwaarderen kan dan niet.

B kun je ook niet meer gebeld worden via je kpn verbinding dan is je nummer geheel vervallen. 9 maanden de kpn verbinding niet gebruiken (en dat doe je niet als je via whatsapp belt via wifi) dan wordt dat beschouwd als een opzegging. Je nummer is dan niet meer terug te halen.

 Nu wil ik opwaarderen en dat lukt niet.

KUN JE nog wel gebeld worden? Dan kan je wel opwaarderen maar alleen met een bon!

 

Dit blokkeren omdat ik niet gebeld heb of opgewaardeerd heb is zeer waardeloos beleid.

Er is geen oneindig aantal 06 nummers. Ze moeten dus bij niet gebruiken volgens de voorwaarden een keer vervallen.06825594

Reputatie 7
Badge +20

Hi @ChristiaanHam,

Wij deactiveren inactieve prepaid nummers nadat er geruime tijd geen verbruik is geweest en waarschuwen daar meerdere malen voor via sms’jes. Als er vervolgens geen actie ondernomen wordt en er nog steeds geen verbruik wordt gemeten, lijkt het er op dat het nummer buiten gebruik is geraakt. Wij hebben dan geen enkele reden om de aansluiting actief te houden. Als je alleen maar op de wifi zit en enkel gebruik maakt van Whatsapp (ook via de wifi) gebeurt er niets met je beltegoed en kunnen wij dus ook niet zien dat het nummer nog wel gebruikt wordt. En zullen we hem deactiveren zodat het nummer opnieuw uitgegeven kan worden. 

Ik kijk graag nog even voor je of het nummer te redden valt, maar de kans bestaat dat hij inmiddels echt is opgeheven. Zou je het mobiele nummer en volledige simkaartnummer willen noteren in het opmerkingsveld van je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?