Beantwoord

nummer niet meer in gebruik?

  • 12 October 2020
  • 6 reacties
  • 316 keer bekeken

Hoi,

Een oud prepaid nummer wilde ik weer gebruiken. Toen ik het nummer belde kreeg ik mijn voicemail. Ik neem aan dat het nummer dus nog van mij is. Ik heb 10 euro gestort. Maar als de simkaart in mijn mobiel stop krijg ik de melding "sim not peovisioned" 

Hoe kan ik controleren of het nummer nog steeds van mij is? 

 

Met vriendelijke groet,

Hans

 

icon

Beste antwoord door Misja20 17 October 2020, 10:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Welkom op het forum @2ehansk. Je prepaid-tegoed bij KPN Prepaid is onbeperkt geldig. Er is 1 voorwaarde: je moet je mobiele aansluiting 1 keer in de 6 maanden gebruiken (bellen, sms'en, mobiel internetten of opwaarderen). Dus als het nummer al geruime tijd niet gebruikt is, kan het zijn dat het inmiddels is stopgezet. Maar als het nummer uit de lucht is gehaald dan zou opwaarderen ook niet meer kunnen. Zou je het 06 nummer in jouw profiel willen vermelden, dan ga ik eens voor je kijken.

Hoi Jeroen,

 

Ik heb het nummer in mijn profiel gezet. Is dit zichtbaar voor je?

 

Hoi,

 Hans

Reputatie 7
Badge +19

Yes, nummer is zichtbaar voor mij als moderator! Ik zie dat er ruim genoeg beltegoed op het nummer staat en het ook verder actief is, dus vandaar dat je kon opwaarderen. Er lijkt iets niet meer goed aan de simkaart.
Wat je nog kunt proberen, (indien mogelijk) is om de simkaart in een ander toestel te testen. Mocht dat niet werken, vrees ik dat je een nieuwe simkaart nodig bent. Een nieuwe simkaart kun je online aanvragen of bij een KPN winkel in de buurt ophalen.

Hoi Jeroen,

Ik ga de simkaart in een ander toestel plaatsten. Als dat niet werkt en ik moet een andere kopen krijg ik dan een nieuw nummer? En kan ik dan het beltegoed overzetten? Of kan ik het teruggestort krijgen? 

Met vriendelijke groet,

Hans

Hoi Jeroen,

Oeps ik zie het antwoord op mijn eerste 2 vragen al... nadat ik op de link heb gedrukt…

Maar op mijn laatste vraag heb Ik nog geen antwoord kunnen vinden. Kan ik het tegoed ook terug gestort krijgen?

 

Met vriendelijke groet,

Hans

 

 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Jeroen,

Oeps ik zie het antwoord op mijn eerste 2 vragen al... nadat ik op de link heb gedrukt…

Maar op mijn laatste vraag heb Ik nog geen antwoord kunnen vinden. Kan ik het tegoed ook terug gestort krijgen?

 

Met vriendelijke groet,

Hans

 

 


Beltegoed word nooit terug gestort.

Maar mocht je sim defect zijn, je kan gewoon een nieuwe simkaart aanvragen met nummerbehoud, dat kan online via: https://www.kpn.com/service/mobiel/sim-kaart/aanvragen/prepaid-sim-kaart.htm of je kan langs gaan naar een KPN winkel dat loop je vaak meteen met een nieuwe sim de winkel uit.

Overigens zitten daar wel eenmalige kosten aan van 4,99 euro. Dat word verrekend met je huidige prepaid saldo op je simkaart.