Beantwoord

Nummer overgenomen door onbekend persoon

  • 28 October 2020
  • 3 reacties
  • 195 keer bekeken

Ik ben sinds 3 jaar woonachtig in het buitenland en heb in deze periode mijn Nederlandse mobiele nummer aangehouden met een prepaid abonnement voor als ik op bezoek ben in Nederland. Mijn Whatsapp was ook nog gelinkt aan dit Nederlandse 06-nummer.

Nu kreeg ik vanochtend een melding van Whatsapp dat ik was uitgelogd en opnieuw moest inloggen. Dit kon ik enkel doen met mijn lokale buitenlandse nummer en eenmaal ingelogd zag ik op whatsapp dat mijn oude nummer inmiddels door iemand anders werd gebruikt. Ik zie dit aan de profielfoto die er vreemd uitziet: geldbriefjes met wiet.. (heb de persoon verder niet benaderd)

 

Ik ben bang dat mijn mobiele nummer is overgenomen door iemand met eventuele slechte bedoelingen. Ik kan het niet verifiëren maar hoop dat KPN duidelijkheid kan bieden wie mijn nummer heeft overgenomen en hoe dit is gebeurd. Ondertussen probeer ik al mijn accounts te achterhalen die gelinkt zijn aan dit nummer om het vervolgens te verwijderen.

 

Moet ik me daarnaast zorgen maken dat deze andere persoon nu toegang heeft tot mijn whatsapp en alle gegevens die daarin zijn bewaard? Hoor steeds vaker geluiden over whatsapp fraude dus wil zeker weten dat ik dit kan voorkomen.

 

Hoop dat KPN kan helpen met dit voorval..

 

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 28 October 2020, 07:09

Bekijk origineel

3 reacties

Heb je wel elk half jaar iets gedaan met het nummer, gebeld naar een betaald nummer of opgewaardeerd.

Kan zomaar zijn dat je nummer was vervallen en na een tijdje word deze weer opnieuw uitgegeven.

Ja dat is inderdaad niet gebeurd. Te lang niet actief geweest en nummer komen te vervallen.

Nu blijft de vraag of degene met dit nummer nu direct toegang heeft tot mijn whatsapp informatie. Ik had hier namelijk geen extra verificatie code op ingesteld. Of kan ik er vanuit gaan dat whatsapp informatie altijd gekoppeld is aan de telefoon in gebruik?

Iemand ervaring hiermee?

Reputatie 5
Badge +8

Hoi jenso, het is natuurlijk altijd zuur om je oude vertrouwde nummer te verliezen. Begrijpelijk dat je niet wil dan iemand anders bij je App geschiedenis kan. Als een nummer uit de lucht wordt gehaald omdat er langer dan een half jaar niets mee is gebeurd, dan wordt daarna het tegoed eerst nog 90 dagen bevroren. Nu is WhatsApp natuurlijk niet van ons, maar op hun website: faq lees ik terug dat accountgegevens na 45 dagen verwijderd worden. Ik zou me er dan ook geen zorgen om maken :wink:

Reageer