Beantwoord

Op zoek naar een goedkope oplossing voor verbinding in de lift

  • 2 March 2024
  • 13 reacties
  • 122 keer bekeken

Zoek een goedkope oplossing voor spreekluister verbinding in liften

2 sim kaarten

 

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 4 March 2024, 12:44

Bekijk origineel

13 reacties

Even met de liftenfirma contact opnemen @Bertbos1 

In de meeste liften zit een voorziening om te bellen als de lift storing heeft, of bedoel je iets anders?

Nee de voorziening is aanwezig in beide apparaten zit een simkaartje

zoek dus 2 nieuwe simkaarten de goedkoopste oplossing. Ws.prepaid

maar dan moet je de vervaldatum in de gaten houden

Ik begrijp niet wat jij als liftgebruiker hier mee van doen heeft.

Dat is toch de verantwoording van de liftenfirma? 

Ik hoef me toch ook niet druk te maken over de lift bij C&A of de Hema?

En wat bedoel je met ‘beide apparaten’?

Reputatie 7
Badge +12

Ook ik zou hier niet zelf mee lopen kloten maar gewoon aan de firma van de lift over laten. Die zijn ook verantwoordelijk voor de meldkamer welke er aan hangt.

Wij zijn een VvE dus eigenaar van de liften. Zijn NIET verplicht om de

spreekluister verbinding te gebruiken. Maar we willen dat wel voor de veiligheid.

via het liftonderhouds bedrijf zijn de kosten hoog dus we proberen het zelf

Reputatie 7
Badge +6

Zelf willen proberen? Bereid je dan ook voor op verantwoordelijkheid. 

Of ik ben erg onduidelijk of de lezers snappen mijn vraag niet.

beide liften hebben een spreekluister verbinding, middels een sim kaart die contact maakt met de meldkamer van het lift bedrijf. Deze simkaarten zijn verlopen, werden nooit gebruikt. Willen dat nu opnieuw activeren, het lift bedrijf adviseert om dit zelf te regelen, dus 2 nieuwe simkaarten ergens aan te schaffen/preapaid of abonnement. Ben dus op zoek naar de goedkoopste oplossing.

En waarom is dat duur bij het liften bedrijf @Bertbos1 ?

Noem eens een voorbeeld van de kosten over een bepaalde termijn.

Met zulke belangrijke voorzieningen moet je niet gaan DHZ'n, maar het gewoon aan het lift bedrijf overlaten, dan houd je ook 1 aanspreekpunt.

Reputatie 7
Badge +24

Nee de voorziening is aanwezig in beide apparaten zit een simkaartje

zoek dus 2 nieuwe simkaarten de goedkoopste oplossing. Ws.prepaid

maar dan moet je de vervaldatum in de gaten houden

U bent heel onverantwoord bezig als u een prepaid in een lift zou gebruiken. U merkt zelf al op de u dan de vervaldatum in de gaten moet houden. Dat gaat een keer verkeerd natuurlijk. Dat word een keer vergeten. Ook het beltegoed kan opraken. Dan staat er 's nachts om 3 uur een keer iemand in de lift vast en die kan niet bellen.

Heeft u al eens een praatje gemaakt met de verzekering? Ik denk dat er bepaalde eisen gesteld worden door de verzekering. Als er wat gebeurt en het blijkt dat er een prepaidkaartje in de lift zit, dan word er niks uitgekeerd. En bedenk u dat da prepaid kaartje daarbij nog niet eens de oorzaak van het incident hoeft te zijn.

Reputatie 7
Badge +6

Dat bedoel ik dus met o.a. verantwoordelijk zijn voor eigen uitgevoerde acties. Het gaat wel om de veiligheid van de bewoners/gebruikers van de lift. Daar moet je dus zorgvuldig mee omgaan. 

Gelukkig kan niet 1 persoon bij een VvE een beslissing nemen, maar een meerderheid van een VvE bestuur 

Reputatie 7
Badge +7

Gelukkig kan niet 1 persoon bij een VvE een beslissing nemen, maar een meerderheid van een VvE bestuur 

Sterker nog, niet de meerderheid van het bestuur maar een gekwalificeerde meerderheid van de leden.

@Bertbos1, ga a.u.b. niet zelf liggen rommelen aan een SPL maar laat het over aan het liftbedrijf, jullie VvE beheerder of, voor zover aanwezig, de liftmanager. Er zijn inmiddels ook nieuwe eisen m.b.t. tot Spreek/Luister verbindingen betreffende uitvoering, onderhoud en het testen. Ga eens te rade bij o.a. het Liftinstituut, of hier, verhelderend!   

Wat denk je overigens te verdienen als de installaties al aanwezig zijn en dat het 'slecht' gaat om twee simkaarten. Als de liften goed functioneren zijn de gesprekskosten immers  verwaarloosbaar. 

Reputatie 7
Badge +19

Een prepaid simkaart kan inderdaad verlopen @Bertbos1. De "regels" voor KPN Prepaid zijn:

Als je 1 keer in de 6 maanden belt, sms’t, internet of je bundel opwaardeert, blijft je tegoed houdbaar. Doe je dit niet? Dan is je tegoed niet meer geldig en kan je niet meer bellen, sms’en of internetten. Je blijft wel bereikbaar voor mensen die jou willen bellen. 

Bovenstaande lijkt me voor een verbinding in de lift niet heel verstandig. 




 

Reageer