Vraag

Opwaarderen met sms lukt niet meer

  • 6 June 2020
  • 13 reacties
  • 1086 keer bekeken

Op 1 september 2019 heb ik via sms opgewaardeerd. Nu is dit tegoed op en lukt het niet meer. In de tussentijd is wel ons telfortinternetabonnement overgegaan naar KPN en staat mijn nummer gekoppeld aan dit abonnement. Is dit de oorzaak dat het niet meer werkt? Wat moet ik doen om dit weer in orde tekrijgen. De prepaid app kan ik niet hiervoor gebruiken omdat ik buitenshuis ben en dan geen internet heb.

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board


13 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Tennisser , 

Je kunt bij KPN op verschillende manieren opwaarderen. Op deze pagina worden de mogelijkheden uitgelegd: 

https://www.kpn.com/service/mobiel/prepaid-opwaarderen.htm

Je geeft aan dat je nu buitenshuis bent en geen internet hebt. In jouw situatie zou ik dan nu gewoon ergens een prepaidkaartje kopen. Dat kan bv bij een tankstation of supermarkt. Dan kun je later thuis het wel op een andere methode gaan uitvoeren. 

 

 

Beste Noordzee, dank voor je antwoord. Ik ken alle mogelijkheden. Ik wil gewoon dat de sms functie weer werkt. Dus daar wil ik graag een antwoord op. 

Reputatie 7
Badge +28

Dat kan, Bij KPN werkt het ongetwijfeld anders dan vroeger bij Telfort. Zo gaat het bij KPN :

Per SMS opwaarderen via 1299

Eenvoudig per SMS opwaarderen

Je kunt altijd en overal je beltegoed opwaarderen via SMS. Het werkt als volgt:

1. Meld je eenmalig aan via SMS opwaarderen om een pincode in te stellen.

2. Stuur gratis een SMS met PLUS[spatie]het bedrag[spatie]je pincode naar 1299 om op te waarderen. 
Bijvoorbeeld: om € 10,- op te waarderen met pincode 12345 verstuur je de volgende SMS: PLUS 10 12345.

3. Je beltegoed wordt direct opgehoogd.

4. Het geld voor de opwaardering wordt van je bankrekening of creditcard afgeschreven.


Nadat je je pincode hebt ingesteld, kun je hiermee op elk moment opwaarderen via SMS.

Beste Noordzee, Dank voor je snelle antwoord. Het betreft een prepaid van KPN. Heb ik al vele jaren. Alles is ingesteld voor sms opwaarderen met banknummer en pincode. Via 1299. Daar is niets aan veranderd. Wat veranderd is is dat nu ook alles van Telfort erbij gekomen is. Ik denk dat daar het probleem ligt. 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Tennisser Dank voor je melding hier! Ik denk zelf niet dat het te maken heeft met de overgang van je vaste abonnement. Vast en mobiel staan los van elkaar qua werking. Ik ga natuurlijk voor je nakijken waar het wel aan ligt: ik heb dan wel je telefoonnummer en het nummer van je simkaart nodig. Wil je deze in je Forum Profiel zetten? 

Kun je trouwens nog wel gewoon bellen met je nummer? 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Tennisser Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik ga er graag vanuit dat je probleem is opgelost. Als je nog hulp nodig hebt lees ik het graag. 

Beste Bart. Bedankt voor je reactie. Ik ben intussen in de KPNwinkel geweest en die konden me niet helpen. Het is niet mogelijk om na ingelogd te zijn opnieuw betalingsgegens en een code in te voeren. Er kom een mededeling dat de pagina niet gevonden wordt. Wat bedoel je met forumprofiel invullen? Terwijl ik dit typ ben ik ingelogd in Mijn KPN. In dat profiel staat het prepaid telefoonnummer. Het forumprofiel vraagt wel erg veel privegegevens die m.i. niet nodig zijn voor mijn probleem. het simkaartje laat zich niet makkelijk uit de telefoon halen. Dat doe ik liever niet. Volgens de winkel kunnen jullie dat nummer ook in het systeem zien. Kan ik ook via de email met je communiceren door het emailbericht te beantwoorden?

Reputatie 7
Badge +20

Graag gedaan @Tennisser Je Forum Profiel (klik hier) is een beveiligde pagina, hier op het KPN Forum, waar je je gegevens in kunt vullen. Ze zijn daar alleen zichtbaar voor jou en mij als moderator. Ik heb, zoals ik in mijn vorige bericht schreef, enkel jouw mobiele nummer en het nummer van je simkaart nodig. Het is belangrijk dat je deze zelf invult: ik kán en mág niet zo maar in je gegevens kijken. Om je privacy te beschermen zijn er afspraken over gemaakt en gelden er regels. Als je met onze klantenservice belt zal men om dezelfde reden om dezelfde gegevens vragen, om te checken of ze de juiste persoon aan de lijn hebben. 

Je kunt niet per mail met mij communiceren. Het KPN Forum is plek waarop klanten van KPN met elkaar in gesprek gaan en elkaar helpen bij het vinden van antwoorden op hun vragen. Als moderator zorg ik dat alle informatie goed te vinden is en ik zorg dat gesprekken hier goed verlopen. Natuurlijk help ik ook met problemen en vragen, maar dat gaat wel zoveel mogelijk openbaar zodat iedereen iets aan het besprokene heeft. Als je echt graag privécontact wilt kun je het beste bellen met de klantenservice of een chat starten via de website. Ik help je dus heel graag, maar wel via deze weg. :)

Beste Bart. Bedankt voor je reactie. Ik heb mijn mobiele nummer en de barcode op het grote kaartje, waar de sim inzat bij aankoop, in het profiel gezet. Volgens mij is die hetzelfde als op het simkaartje zelf. Ik kan gewoon bellen en gebeld worden. Opwaarderen online werkt ook. Maar ik wil dat sms opwaarderen ook werkt zoals jullie zelf vermelden op de website. Ik ben niet altijd online of in de buurt van een winkel.

Reputatie 7
Badge +20

Duidelijk en dank @Tennisser Ik zie in elk geval niets geks aan onze kant van de lijn: met je nummer is inderdaad alles in orde. Wat gebeurt er precies, zie je ook een foutmelding? 

Beste Bart. Op 6 juni heb ik het 2 x geprobeerd. Precies zoals het staat op de website: PLUS (spatie) bedrag(spatie)code. Om 10.27 uur 50 euro. Omdat ik dacht dat het bedrag misschien te hoog was nogmaals met 20 euro om 11.03 uur. De smsen lijken aangekomen. Maar er kwamen geen reacties terug. Toen heb ik rond 11.45 uur online 20 euro overgemaakt en ik kreeg meteen een sms dat het beltegoed met 20 euro was opgehoogd. Ik doe heel lang met mijn beltegoed. Dus wil ik op dit moment niet uitproberen of het nu wel lukt. Maar hoe kan ik nu nagaan of de code die ik gebruik en het banknummer waar het bedrag vanaf moet nog wel klopt?

Ik heb hetzelfde probleem sinds december 2019

er lijkt niks aan gedaan te kunnen worden….al tientallen keren opnieuw geregistreerd (€0.01) maar niks helpt.

groet, Monica

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Tennisser Die laatste opwaardering van 20,- zie ik ook terug, dus dat is prima. 

Als je bankrekeningnummer niet hebt veranderd, zal het gewoon in orde zijn. De 20,- die je hebt opgewaardeerd is ook van dat rekeningnummer afgegaan? 

Ik zal hoe dan ook melding maken van je probleem met SMS-opwaarderen. Er kan ook een storing zijn die dit heeft veroorzaakt. Je kan trouwens ook overwegen om de prepaid-app te gaan gebruiken. 

Reageer