Beantwoord

Opwaarderen prepaid nummer lukt niet

  • 18 February 2022
  • 8 reacties
  • 236 keer bekeken

Hallo,

Ik wil een prepay (...) opwaarderen,lukt niet.

“Uw account is opgeschort of geblokkeerd “ is de melding.

Wat moet ik hiermee ?

Alvast bedankt voor uw reactie.

Groet Jaccomo1

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

*Admin: gegevens verborgen i.v.m. privacy

icon

Beste antwoord door Bart_ 21 February 2022, 10:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Jaccomo1 ,

Is het al meer dan negen maanden geleden dat je hebt gebeld, ge-smst of opgewaardeerd? 

Want als je negen maanden helemaal niets doet, vervalt het nummer. 

 

Is dat niet zo? 

Probeer dan op te waarderen via deze website : 

https://www.kpn.com/prepaid/opwaarderen.htm

Reputatie 7
Badge +22

@Noordzee het beltegoed is toch 1 jaar geldig? 🤔

Reputatie 7
Badge +28

@Dennis Schreve

Het zit net iets anders: 

Na zes maanden inactief gebruik word de simkaart deels geblokkeerd. Je kan dan bv niet meer zelf bellen of internetten maar wel gebeld worden.

Na die zes maanden krijg je nog een laatste 90 dagen om de simkaart weer volledig te deblokkeren, dat kan alleen middels ene opwaardering.

Kun je testen door je eigen nummer te bellen, als dat nog wel kan, kan je de simkaart deblokkeren, kan je ook niet meer gebeld worden dan is het over en uit, simkaart is dan permanent geblokkeerd en het nummer ben je ook definitief kwijt. Daar kan dan voor de rest ook niks meer aan gedaan worden. Ook het beltegoed is dan weg. 

@Noordzee

Bedankt voor je reactie, echter is deze niet helemaal van toepassing.

Ik heb nl nog een (verlopen) prepay (06******74) , als ik deze bel krijg ik informatie toon.

Correct lijkt mij zo..

 

Echter de prepay (06******54) waar het over gaat, geeft als ik deze bel bezettoon , is dus nog niet helemaal buiten dienst.

Opwaarderen lukt echter herhaaldelijk niet, krijg bij afrekenen een melding “Uw nummer is geblokkeerd”

of zoiets van die strekking.

 

Vriendelijke groet Jaccomo1

 

*Admin: gegevens verborgen i.v.m. privacy

 

 

 

Reputatie 7
Badge +28

Ok, 

Mogelijk kan een moderator jouw nummer nog deblokkeren. Er komt hier vanzelf een moderator langs. 

Zolang je nog ZELF kunt bellen met een prepaid nummer kan het opgewaardeerd. Kun je met het ….54 nummer dus ook niet meer zelf iemand bellen dan is het einde verhaal.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Jaccomo1 Welkom hier op het KPN Forum en goed om te zien dat je al de nodige uitleg hebt gekregen. Ik heb als moderator direct even meegekeken. Het nummer dat eindigt op 54 is wel degelijk beëindigd en dat proces is helaas onomkeerbaar. Ik durf je niet met zekerheid te zeggen waarom je een iets andere melding krijgt; wellicht heeft het er mee te maken dat dit nummer ongeveer een maand geleden definitief is beëindigd en het andere nummer al veel langer geleden. 

@Bart_ 

Bedankt voor je bericht. zal betreffende nr uit mijn overzicht verwijderen.