Beantwoord

opwaarderen sms via 1299 werkt niet

  • 23 July 2020
  • 11 reacties
  • 176 keer bekeken

Vandaag verschillende keren geprobeerd mijn saldo te verhogen via SMS 1299. Geen enkele reactie en niets opgewaardeerd. Is er een Storing?

icon

Beste antwoord door Paul van KPN 6 August 2020, 13:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @winy ,

Er kan een storing geweest zijn. Maar gelukkig zijn er meerdere mogelijkheden om jouw prepaidsaldo aan te vullen : Je kunt overwegen om de prepaid-app te gaan gebruiken. Een andere mogelijkheid is opwaarderen via een opwaardeerkaartje wat je kunt kopen bij bv een supermarkt of tankstation. 

Dag Noordzee,

Dank voor je reactie. Alle andere opties ken ik. Ook via de KPN-site kun je opwaarderen. Ik begrijp echter niet dat iets jaren goed werkt en nu ineens niet meer (en niet alleen bij mij). Het is ook onmogelijk om via de site van KPN zo'n storing(?) door te geven. En als dat wel zou kunnen dan is dat niet te vinden. Waar je ook klikt, je komt altijd bij dezelfde standaardantwoorden uit.

Reputatie 7
Badge +25

Hi @winy, welkom. Excuses voor de late reactie. Ervaar je deze problemen nog steeds, of inmiddels niet meer? Er is op dit moment voor zover ik weet in ieder geval geen storing gaande wat opwaarderen betreft. Een storing melden bij ons kan via de gebruikelijke klantingangen trouwens (bellen/chatten/etc.), Als ik nog wat voor je kan betekenen dan hoor ik dat graag.

Dag Paul, Fijn dat je reageert. Het werkt nog steeds niet en met de mobiele telefoon van mijn echtgenote lukt het ook nog steeds niet. Ik ken alle andere manieren van opwaarderen. Maar op deze manier moet het toch ook kunnen, dat is altijd goed gegaan. Ik heb inmiddels contact gehad met klantenservice (via chat en daarna telefonisch). Aardige man en erg beleefd maar je hebt er niets aan. Ik moest zelf voorstellen om actie te ondernemen om e.e.a. binnen zijn bedrijf aan de orde te stellen. Of ie dat zal doen? Belachelijk. Wel...als je wat voor mij kunt betekenen graag. Misschien van jouw kant een opdracht het bedrijf in een onderzoek te starten waarom deze wijze van opwaarderen niet werkt. Dankjewel.

Reputatie 7
Badge +28

Er waren de afgelopen 10 dagen meer klachten op het forum te lezen over dit onderwerp.

Maar bij die klanten was de storing Na een paar dagen voorbij.

Reputatie 7
Badge +25

Dag Paul, Fijn dat je reageert. Het werkt nog steeds niet en met de mobiele telefoon van mijn echtgenote lukt het ook nog steeds niet. Ik ken alle andere manieren van opwaarderen. Maar op deze manier moet het toch ook kunnen, dat is altijd goed gegaan. Ik heb inmiddels contact gehad met klantenservice (via chat en daarna telefonisch). Aardige man en erg beleefd maar je hebt er niets aan. Ik moest zelf voorstellen om actie te ondernemen om e.e.a. binnen zijn bedrijf aan de orde te stellen. Of ie dat zal doen? Belachelijk. Wel...als je wat voor mij kunt betekenen graag. Misschien van jouw kant een opdracht het bedrijf in een onderzoek te starten waarom deze wijze van opwaarderen niet werkt. Dankjewel.

Ik wil graag het signaal doorgeven binnen het bedrijf. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Vul dan het jouw 06-nummer in bij ‘persoonlijke opmerkingen’.

Nog even voor de zekerheid:

  • Het heeft eerder wel gewoon gewerkt via sms?
  • Je verstuurt de sms als volgt? Bijvoorbeeld: om €10 op te waarderen met pincode 12345 verstuur je de volgende sms: PLUS 10 12345
  • Zodra je die sms verstuurt, krijg je totaal geen reactie, en gebeurt er niets?

Dag Paul. Fijn te lezen dat er iemand met mijn lot begaan is:relaxed: ik heb mijn gegevens ingevuld in mijn profiel. Het opwaarderen op de aangegeven wijze werkt nog steeds niet.

Alle punten die je memoreert zijn correct. Alleen bestaat mijn pincode uit 4 cijfers (geen 5). Er een 0 voor zetten biedt echter geen soelaas. Ook als ik bewust iets verkeerd type en verzend gebeurt er niets.

Dank en groeten.

Reputatie 7
Badge +25

Dag Paul. Fijn te lezen dat er iemand met mijn lot begaan is:relaxed: ik heb mijn gegevens ingevuld in mijn profiel. Het opwaarderen op de aangegeven wijze werkt nog steeds niet.

Alle punten die je memoreert zijn correct. Alleen bestaat mijn pincode uit 4 cijfers (geen 5). Er een 0 voor zetten biedt echter geen soelaas. Ook als ik bewust iets verkeerd type en verzend gebeurt er niets.

Dank en groeten.

Ik heb een ticket aangemaakt voor de achterliggende partij om dit uit te gaan zoeken. Ik ga ervan uit dat we dit gewoon gaan oplossen binnen een paar (werk)dagen.

Klinkt goed Paul. Dank voor je actie en de moeite. Ik wacht af.

Bijna 3 weken verder en het werkt nog steeds niet!

Reputatie 2

Bijna een jaar verder: dit is een vervelend probleem, waar ik ook al eerder over aan de bel getrokken heb. Bij mij werkt het ook nog steeds niet.

Een nieuwe poging vandaag (waarschijnlijk met oude pincode) gaf als resultaat de volgende SMS van KPN:

“Beste klant, u kunt niet meer opwaarderen via SMS vanwege een mislukte incasso of een stornering. U ontvangt een aparte SMS met een mogelijkheid om de openstaande betaling te voldoen. Daarna kunt u weer gebruik maken van opwaarderen via SMS. Groet, KPN”.

Die ‘aparte’ SMS heb ik niet ontvangen.

Voor de zekerheid een nieuwe pincode ingesteld. Toen opnieuw geprobeerd op te waarden via 1299 (PLUS XX XXXXX). Helaas geen resultaat. Misschien omdat KPN nog steeds vindt dat er sprke is van een mislukte incasso of stornering?

Is dit probleem (“opwaarderen sms via 1299 werkt niet”) eigenlijk ooit opgelost geweest? Zo nee, gaat het wel ooit opgelost worden? Ik wil zo graag niet van wifi afhankelijk zijn om te kunnen opwaarderen.

Dank voor reactie.

Janice