Beantwoord

Overzetten nummer naar prepaid vanuit het buitenland

  • 12 January 2024
  • 7 reacties
  • 70 keer bekeken

Hallo,

 

Ik zit in Suriname en heb laatst mij nieuwe prepaid kaart ontvangen. Het idee was om die te activeren en dan mijn bestaande nummer erop over te laten zetten.

Maar nu kan ik mijn prepaid abonement niet activeren vanuit Suriname en daardoor dreig ik nu mijn oude nummer kwijt te raken.

Ik probeer een bel afspraak te maken maar daar wordt alleen een nederlands nummer geaccepteerd, maar dat abo is al beeindigd. 

Hoe kan ik in contact komen met een medewerker van KPN?

Mvgr Jeroen

icon

Beste antwoord door PeterG 12 January 2024, 17:23

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @JeroenJu ,

 

Hoe kan ik in contact komen met een medewerker van KPN?

 

 

Dat kan via X, Facebook of door zelf te bellen met +316 1200 1200.

Ik hoop dat het nog lukt…

Een kpn moderator kan 'm ook op afstand activeren. Dan even het huidige 06 nummer van de kaart in het profiel vermelden. Ook daar je naam invullen. 

https://forum.kpn.com/settings/profile

Geef even een seintje als de gegevens erin staan. Dan sein ik de moderators in.

Ik denk dat daarna het inporteren van het nummer van het al beëindigde abonnement echt alleen telefonisch geregeld kan. Daar is persoonlijk contact voor nodig en dat kan niet via het forum. 

Overigens Twitter: @kpnwebcare .

Ik heb mijn naam en nummer in mijn profiel gezet.

Alvast hartelijk dank voor je hulp!

Als hij geactiveerd wordt, dan zal ik wel met de klantenservice bellen om te kijken of mijn nummer nog “ gered” kan worden!

Gr Jeroen

Reputatie 7
Badge +30

Ha @JeroenJu, hier ben ik! Ik heb bij dezen je kaart geactiveerd. Het kan zo zijn dat je toestel even uit en weer aan moet. Voor wat betreft je nummerbehoud: wat is daarmee aan de hand? Als het abonnement waar jouw oude nummer aan gekoppeld was, al opgeheven is, dan kan je dat nummer helaas niet meer terugkrijgen namelijk. 

Dank je wel, Marcia 🙂

Nu nog opwaarderen Jeroen, want met het standaard tegoed is ie buiten de EU landen nóg niet te gebruiken.

Opwaarderen van uit het buitenland

via de website http://kpn.com/prepaid/opwaarderen.htm iDeal (NL bank), creditcard, paypal

Dit zijn de eshorbitante tarieven voor prepaid buiten de 55 EU landen.

Let op: om 'm geldig te houden dient er steeds binnen 180 dagen van het laatste gebruik weer verbruik van het "bel”tegoed te zijn!! Dus bellen met gesprekje, sms sturen, internet via 4G (!) gebruiken.

  • Internet: € 2,50 / MB

  • Bellen: € 2,55 / min

  • Gebeld worden: € 2,04 / min

  • Sms versturen: € 0,77 / sms

  • Sms ontvangen: gratis

Hallo,

 

Bedankt voor  de hulp, de activatie is inderdaad gelukt. Ook opwaarderen lukt via de prepaid app!

 

Ik snap niet helemaal wat er met mijn oude nummer is gebeurd. Ik wilde deze overzetten naar mijn nieuwe prepaid abo, maar was me er niet van bewust dat het al is gestopt.

Het gaat om nummer 0627078XXX.

Deze heb ik al mijn hele leven, dus zou het fijn vinden als er nog wat mogelijk is.

Ik heb al eerder geprobeerd mijn abo om te zetten naar een prepaid met als reden dat ik naar het buitenland ben verhuisd. Heb toen alle documenten aan KPN aangeleverd, maar er gebeurde niets indertijd. Ik heb toen maar besloten het abo uit te zitten, en daarna om te zetten. Eind vorig jaar een prepaid kaart besteld die ik nu wilde activeren met nummer behoud. Pas toen kwam ik erachter dat mijn oude abo toch is stop gezet.

Kunt u voor me kijken wat er is gebeurd en of het nog mogelijk is om mijn nummer te behouden?

Mvgr Jeroen

Goed nieuws, ik kom er net achter dat KPN mijn oude abo heeft omgezet naar prepaid.

 

Waarschijnlijk heeft degene die ik indertijd gesproken heb dit toen al geregeld in het systeem. Ik snap niet helemaal wat er allemaal gebeurd is want ik heb meerdere contact momenten gehad hierover afgelopen 2 jaar, maar uiteindelijk heb ik wel mijn nummer nog steeds. Dat is voor mij het belangrijkste.

 

Heel erg bedankt voor de geleverde support! Ik ben aangenaam verrast dat dit zo soepel via het Forum kan. 

 

Met vriendelijke groet,

 

Jeroen

Reageer