Vraag

pre paid

  • 20 June 2020
  • 12 reacties
  • 159 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 4 reacties

Heb nu een pre paid kaartje en heb mijn nummer laten overzetten naar een andere provider (sorry) maar ik wil deze pre paid kaart toch blijven gebruiken op een ander toestel.


12 reacties

Dat kan niet. Als het nummer eraf gehaald is dan is het gewoon een nutteloos stukje plastic geworden. Een simkaartje kan niet herbruikt worden.

Je kunt voor dat andere toestel natuurlijk een nieuw prepaid pakketje halen. Uiteraard ook ander nummer, want een 06 nummer kan maar op één toestel gebruikt worden.

2 toestellen is dus 2 nummers.

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op ons Forum @KKW! Ouch, het bericht dat je weg bent bij ons voelt als eens steek in mijn hart (grapje natuurlijk) :wink: . PeterG heeft helemaal gelijk. We halen het nummer van de prepaid kaart af waarna het kaartje onbruikbaar is geworden. Een simkaart is immers niets meer dan een mobiel nummer dat zich aanmeldt in het netwerk.  

bedankt Peter en Lisa maar dat ‘stukje plastic’ heeft wel een uniek nummer en dan zou je denken dat een vrij nummer hieraan te koppelen is … maar ik snap dat een nieuw setje eenvoudiger is maar, nu komt het, er staat nog 15,00 op dat kaartje en dat is zonde om te laten vervallen. Is daar dan nog een mogelijkheid voor om dat bijvoorbeeld op het nieuwe kaartje over te zetten?

Reputatie 7
Badge +17

@KKW Ik weet eerlijk gezegd niet of dat te redden is nadat het nummer is overgezet. Bij ons werkt het als volgt..
Prepaid KPN náár een abonnement KPN? Je krijgt het beltegoed terug op de eerstvolgende factuur. 
Prepaid KPN náár een abonnement van een andere provider? Volgens mij vervalt het beltegoed dan. Dit weet ik niet zeker en controleer ik graag voor je.
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? 

Ik heb eea ingevuld. Stap overigens over op Simyo, deze maakt gebruik van het KPN netwerk en anders naar een nieuw pre pay kaartje?

Hmm, ik begrijp dat het 06 nummer inmiddels bij Simyo is? Dan is het bij KPN daaraan gekoppelde beltegoed helaas verloren. (de forumgebruikers adviseren bij stoppen altijd het tegoed eerst {bijna} op te maken).

Alleen als je bij KPN zelf van prepaid naar abonnement gaat is het nog openstaande tegoed te retourneren. Dat wordt dan verrekend op je eerste factuur.

Beltegoed is gekoppeld aan een 06 nummer, niet aan het simkaartnummer.

Gelukkig was het maar 15 euro; een kennis van mijn moeder is het tienvoudige kwijtgeraakt na verlopen van haar prepaid. Dat was nog in de tijd dat opwaarderen steeds móest om ‘m geldig te houden; ze belde er echter vrijwel nooit mee.

dat ‘stukje plastic’ heeft wel een uniek nummer

Niet zo heel uniek. Nu krijgt een nieuw stukje plastic over een maand of 6 weer dat simkaartnummer en een nieuw 06 nummer en komt het weer als prepaid in een winkel te liggen.

Beste Peter, bedankt voor reactie. Mijn nummer is nog niet overgezet maar dit gaat zeer binnenkort wel gebeuren. 
Ik vind het vreemd dat er geen nieuw nummer aan het KPN simmetje gekoppeld kan worden en mijn tegoed niet kan worden overgezet, technisch moet dat een fluitje van een cent zijn. 
Maar goed, als daar geen wil is dan houdt het op. Goede les voor de toekomst. 

Mijn nummer is nog niet overgezet

Je kunt er nog mee bellen? Maak dan het tegoed zoveel mogelijk op voordat je niet meer met de KPN kaart kunt bellen.

Reputatie 7
Badge +17

@KKW Het nummer is inderdaad nog actief en het overdragen van beltegoed op een andere simkaart is in dit geval een fluitje van een cent. We kunnen nu nog achterhalen hoeveel geld er op het kaartje staat. Zodra het nummer bij ons weg is kunnen we het niet meer zien of achterhalen.
Ik maak een notitie van het bedrag (14,29). Als je een andere KPN Prepaid kaart hebt, dan hoor ik het graag. :blush:

Aanvulling op @Lisa . Overdragen naar een Simyo prepaid kaart is niet mogelijk.

Reputatie 7
Badge +17

@KKW Heb je inmiddels een andere prepaid kaart aangeschaft waarop ik het geld kan zetten? :smile:

Hi Lisa, ik heb het tegoed opgemaakt aan een tegoedbon. Ben er een beetje klaar mee. Las dat SimYo ook gewoon van KPN is en ben helaas wederom zeer teleurgesteld in KPN. Blijkbaar moeten andere providers iets aanbieden alvorens KPN hier to bereid is. Ik ga komend jaar met Simyo verder en zie wel welke ervaring ik opdoe. Bedankt voor je aanbod en je advies.

Reageer