Vraag

Prepaid activeren lukt niet

  • 30 September 2023
  • 12 reacties
  • 80 keer bekeken

Ik heb een nieuw prepaid nummer. Kaart erin 0000 code en bellen of smsen. Maar sim wordt niet geactiveerd. Kan iemand me hiermee helpen? 


12 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi @ronald01, ik help graag. 

Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 
 

Ter info:

Ik woon nu nog in Spanje, de simkaart is bij mijn broer in NL.

Eind oktober verhuis ik naar NL, en wordt dit nummer gekoppeld aan een abonnement.

Mijn adresgegevens staan nu nog vermeld met Spaans adres, omdat ik vanaf eind oktober dus een nieuw adres heb.

 

Ik heb deze even vermeld bij de persoonlijke opmerkingen.

Alles is ingevuld.

Heb je al een oplossing gevonden @Alex_P 

 

Reputatie 7
Badge +24

Heb je al een oplossing gevonden @Alex_P 

Ja, en nee. 🙂 Het nummer dat je hebt ingevuld in je profiel is al overgezet naar een abonnement bij ons, op 28 september. Herken je dit? Of gaat het om een ander nummer? 

Dat klopt, maar dat zou pas op 27 oktober overgezet worden. 

Ik heb een internet thuis en mobiel abonnement afgesloten die op dezelfde datum zouden ingaan.

De nieuwe sim is inmiddels al bezorgd, kan ik die dan nu al gebruiken?

Welke sim kan ik dan nu gebruiken tot 27 oktober?

Reputatie 7
Badge +24

Zover ik kan zien kan je die al gebruiken, 06-nummer eindigend op 005. Het wordt echter wel lastig als de simkaart bij je broer in NL ligt… 

Verder zie ik dat dit geen nummer is dat je van een oude provider hebt overgenomen, klopt dit? 

Mijn broer activeert de kaart voor mij. 

Ik heb deze online gekocht met kpn als prepaid, dus klopt dat het geen andere provider is.

We gaan deze activeren, als het niet lukt dan hoor je het wel weer. Anders natuurlijk ook

Reputatie 7
Badge +24

Top, laat het me weten of het gelukt is. 

Mijn broer is momenteel druk dus een dezer dagen gaan we het proberen. 

Even een andere vraag:

mijn abonnement gaat in op 27 oktober, maar ik krijg nu al een mail over een factuur, dat is toch niet correct? 
In mijn online gedeelte kan ik de factuur niet inzien en in de mail staat ie ook niet als bijlage.

Ik probeer contact te krijgen met KPN maar dit kost me elke keer meer dan een uur dus doe ik het maar even op deze manier


Beste meneer xxxxxx,

Deze maand is het totaalbedrag van uw factuur € 36,85. Deze factuur hoort bij klantnummer xxxxxxx. Het bedrag bestaat uit deze kosten:

Abonnement 36,85
Totaal 36,85
Reputatie 7
Badge +24

Dit komt doordat je het vooruitbetaalt, de startdatum blijft 28 oktober. Zie je de factuur nog steeds niet in Mijn KPN

Dan is het duidelijk. De factuur kan ik nog steeds niet zien, daarom is het voor mij ook onduidelijk waar de factuur van was.

Reputatie 7
Badge +24

Dan is het duidelijk. De factuur kan ik nog steeds niet zien, daarom is het voor mij ook onduidelijk waar de factuur van was.

Hmm. Zou in de app op je mobiel je abonnement willen verwijderen en daarna opnieuw willen toevoegen? 

Reageer