Beantwoord

prepaid beltegoed opvragen

  • 18 January 2021
  • 9 reacties
  • 7562 keer bekeken

kan ik mijn prepaid beltegoed, online checken? Mijn simkaart zit is een apparaat die ik er niet makkelijk uit kan halen.

icon

Beste antwoord door Misja20 18 January 2021, 10:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Je kan de KPN Prepaid app gebruiken.

Maar daarvoor moet je wel eerst de simkaart eenmalig in een telefoon stoppen, omdat je een verificatie smsje krijgt.

Daarna kan je de simkaart gewoon in een andere apparaat stoppen en je beltegoed via de app checken, of zelfs opwaarderen, bundels aandoen ect ect

Ja leuk dat verificatie  smsje, maar moet nu dat al voor de derde keer doen, terwijl het prepaidkaartje in een wildcamera zit.

Er zij. Veel mensen die een kpn prepaid kaartjevgebruiken voor andere apparatuur dan mobiel, zoals alarminstallaties, wildcamera's, trackers etc.

Niet echt handig kpn als je het tegoed wil checken dat dat alleen via een app kan die om de zoveel tijd verificatie code stuurt per sms.

Kpn zorg dat dit kan via website of verzin iets anders dan sms.

 

 

Helaas, dit werkt alleen als de simkaar ook daadwerkelijk in een telefoon zit. Niet als de simkaart voor b.v. een personenalarm wordt gebruikt. 

Het is zo irritant dat je niet in “Mijn KPN” het prepaid bel te goed kunt opvragen. 

Reputatie 7
Badge +10

Goedemiddag @JdP76mt213142311234124!

Daar hebben we onze speciale KPN Prepaid App voor. Daar kun je je prepaid tegoed inzien!

Goedemiddag @JdP76mt213142311234124!

Daar hebben we onze speciale KPN Prepaid App voor. Daar kun je je prepaid tegoed inzien!

Zoals aangegeven, dat kan niet op een apparaat wat niet een tablet of telefoon is maar b.v. een personen alarmering. Daar kun je geen apps op installeren. 

Het is gewoon erg slecht dat het niet in de portal kan waar je vanuit 1 plek alle gegevens zou moeten kunnen zien. Een app werkt echt niet altijd en overal. Het registeren is ook onhandig omdat je dus telkens een SMS code krijgt en niet b.v. een bevestiging via mail kunt doen. De sim kaart eruit halen is geen optie, is een hoop gepriel met kleine schroefjes en kans op het stuk gaan.

ik zit daar ook mee je kunt op de gok opwarderen maar dat is ook niet handig.

is er geen andere manier om dat te weten te komen het is heel lastig zo.

Ik heb alles van kpn. Behalve een extra toestel met prepaid. Die heb ik met een Lebara kaartje (ooit cadeau gehad, vandaar).

Bij Lebara kun je wel het tegoed checken via inloggen op de website. Een app hebben ze niet, maar inloggen op website kan ook op een telefoon natuurlijk.

Verder is SIMPEL een provider die volledig beheer op de site heeft. Ook bijvoorbeeld beperking van de nummers die de sim kan bellen (voorkomt evt misbruik na ontvreemding bijvoorbeeld).

Dus misschien is Lebara prepaid of Simpel prepaid wat voor zo'n toepassing. KPN is daar dan minder handig voor. Hopelijk past kpn het ook eens aan.

Op DIT moment is de kpn prepaid app al 3 dagen in storing overigens.

29-10-2021 om 12:55.

Even een voet noot, een 06 sim behoort in een telefoon gebruikt te worden, door een gebrek aan 06 nummers is er voor andere apparaten het 097 nummer in gebruik gekomen.

Dat gezegt hebbende, als het dus niet lekker werkt omdat het via een telefoon moet is dat jammer maar KPN hoeft er niks aan te veranderen.

Als het apparaat in kwestie de mogelijkheid heeft om op afstand SMSjes te versturen en ontvangen, zou dat mogelijkheden bieden. Maar als KPN je in feite in onzekerheid laat wat er met je budget aan de hand is, kies dan een pre-paid provider de je wel inzicht geeft in je budget. Bij T-Mobile zie je ook bij prepaid via je accountweb precies hoe het resterende datavolume terugloopt.