Beantwoord

Prepaid beltegoed plotseling kwijt

  • 9 August 2023
  • 17 reacties
  • 163 keer bekeken

Vandaag mijn samsung smartphone geupdate. Hierbij werd door een storing van het

wifi netwerk het beltegoed van E 16,98 verbruikt.

Is dit te herstellen?

Mvg.

 

icon

Beste antwoord door Remco van KPN 14 August 2023, 09:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Nee  @MobielH  helaas niet.
Als het tegoed verbruikt is, ook al is het onbedoeld, dan valt dat niet terug te draaien.

M,i. Zuivere diefstal kKPN!!

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoezo diefstal? KPN heeft je daarvoor toch data geleverd?

Jouw toestel heeft bij gebrek aan wifi het mobiele netwerk gekozen. Kennelijk had je dat niet uitgezet in de instellingen van jouw Samsung. Wat was er mis met de wifi?

Graag moderator.

 

Reputatie 7
Badge +21

Een moderator zal hier vanzelf reageren, maar door de vakantieperiode kan dat een paar dagen duren. In de tussentijd helpen klanten elkaar op dit klantenforum.

Heel vervelend. 

Als je op dat moment geen wifi had waarom dan niet op "uitstellen" geklikt? Als de telefoon op dat moment geen wifi heeft is dat een mogelijkheid bij een update. 

Reputatie 7
Badge +13

@MobielH Welkom op het forum! Dat is natuurlijk een hele vervelende situatie. Zoals Ruud en Peter al aangeven kan ik dit helaas niet terugdraaien en ik zou dit ook niet direct willen bestempelen als diefstal. 

Wifi blijft een vorm van radiosignaal en er is nooit een 100 procent garantie te geven dat deze niet een keer bij een storing kan wegvallen. Ik sluit mij dan ook aan bij het advies om dit af te vangen in de instellingen van het toestel. Je kan eventueel ook kijken naar een maandbundel die het internetverkeer voor zijn rekening neemt.

Beste @MobielH  - H.

Dat het jammer, vervelend voor je is staat buiten kijf, maar om van zuiver diefstal te spreken gaat wat ver.

Ik heb een nieuwe telefoon aan moeten schaffen ivm identiteit verifiëren met NFC voor mijn in feite gestopt bedrijf, wist niet dat dat ook kan. Toevallig heb ik nu een Samsung. Dit staat automatisch ingesteld in de instellingen die ik ook zo bij jouw telefoon verwacht.

 

 

Ok Remco maar op het forum heb in vergelijkbare situaties wel

teruggave gezien. Ook kunnen jullie in de app zien dat het om 

mobiel internet gaat.

 

Reputatie 7
Badge +8

Ok Remco maar op het forum heb in vergelijkbare situaties wel

teruggave gezien. Ook kunnen jullie in de app zien dat het om 

mobiel internet gaat.

Geef eens voorbeelden van situaties? 

Ze kunnen wel zien dat het om mobiele data gaat, maar niet om wat voor mobiele data. Ikzelf zeg: Jammer, maar helaas. Lering trekken, de instellingen goed instellen en betegoed weer opwaarderen.

Ja ArienC maar in de kpn app is te vinden dat het om mobiel internet ging; iets dat

normaal gesproken via de wifi verbinding zou moeten gaan.

 

 

Reputatie 7
Badge +18

Ja ArienC maar in de kpn app is te vinden dat het om mobiel internet ging; iets dat

normaal gesproken via de wifi verbinding zou moeten gaan.

KPN kan toch onmogelijk weten of het verbruik via het mobiele netwerk gewenst was of niet?

Je bent zelf verantwoordelijk voor de instellingen in je toestel, als je geen mobiele data wil gebruiken moet je dat uit zetten, er zijn hier ook 2 prepaid toestellen in huis, mobiele data staat daarop uitgeschakeld, het maakt dan niets uit als de WiFi een keer wegvalt, het mobiele dataverbruik blijft 0.

Ja snugger, in de app is dit te zien!

 

Reputatie 7
Badge +8

Ja snugger, in de app is dit te zien!

 

En hoe is daar dan uit op te maken of het om een update voor je telefoon ging. Het enige feit is dat je enkel kan zien dat er een grote download van *iets* heeft plaatsgevonden. 

Reputatie 7
Badge +21

@MobielH

Zoals eerder gezegd moet je het zelf zoeken in de instellingen van je telefoon. KPN kan je hier niet verder mee helpen. Die zien alleen het totaal van de verbruikte data.

Op mijn Android telefoon (Samsung) vind ik de details op deze manier.
⚙ →  Instellingen → Verbindingen → Gegevensgebruik

Bij “Gebruik mobiele gegevens” zie ik hoeveel mobiele data per app of functie  gebruikt is.

Op dezelfde pagina staat de optie “Mobiele gegevens”. Daarmee kan ik het internetgebruik via het mobiele netwerk aan of uit zetten.

Vanwege privacyregels mag en kan een provider niet zien waar je data aan verbruikt hebt. Het is gewoon je eigen verantwoordelijkheid.

Reputatie 7
Badge +8

Volgens mij probeert @MobielH bewijs te zoeken in de KPN app dat er gebruik is gemaakt van het mobiele datanetwerk. En dat is, er, enkel niet gespecificeerd tot wat er gedownload is. En maar goed ook… 😉

Enige wat hij/zij kan doen is lering trekken, de instelling goed instellen en het beltegoed opnieuw verhogen.