Vraag

Prepaid beltegoed plotseling verdwenen in het buitenland

  • 15 October 2021
  • 11 reacties
  • 121 keer bekeken

Recentelijk heb ik voor een vakantie naar een van de Can. eilanden mijn beltegoed verhoogd en een databundel genomen.

Vooraf hier in NL alles gecontroleerd en de tegoeden klopten.

Na een paar dagen op vakantie stonden beide tegoden ineens op '0’, terwijl er nauwelijks iets mee gebeurd was.

Via wifi van het hotel en de KPN-app kun ik mijn verbruik terugzien. Alleen de ophoging van mijn tegoeden en 2 korte telefoontjes in NL, voor vertrek.

Wat heb ik verkeerd gedaan?

Ik kreeg deze week een KPN-mail dat mijn ‘oude’ Telfort simkaart gesynchroniseerd gaat worden.

Heeft die ‘verdwijning’ daarmee iets te maken en zoja kan ik nou weer een verdwijning tegemoet zien nu ik mijn beltegoed weer verhoogd heb?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom hier @Van den Muggenheuvel! Bedankt voor je vraag op het Forum. Bedoel je dat je databundel ineens op is geraakt of dat je beltegoed naar 0 euro is gegaan? 
Ik kan achterhalen waar je kosten hebt gemaakt en of je weer risico loopt. Kun je je prepaid gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer, simkaartnummer en 06-nummer is voldoende :blush:

De Canarische eilanden vallen niet onder de E.U. (bron). Daar zijn de prepaidbundels niet geldig (zie hier). Je kunt alleen van het “Beltegoed” gebruik maken.

Het valt onder tarief zone 4 (zie pdf).

Alleen met Beltegoed:

Bellen € 2,55 p/min; gebeld worden € 2.04 p/min
Sms € 0,77 (per 160 tekens; sms kan maximaal 800 tekens zijn)
Internet € 2,50 per MB

 

Reputatie 7
Badge +18

@PeterG ,

 

Een aantal EU-landen heeft overzeese gebiedsdelen, die onder de Europese Unie vallen en waarop de Europese verdragen volledig van toepassing zijn. Dit zijn:

  • Guadeloupe, Martinique, Frans Guyana, Réunion, Saint-Martin, Mayotte (Frankrijk)
  • de Azoren en Madeira (Portugal)
  • de Canarische Eilanden (Spanje)

 

Ook de Prepaid Buitenland pagina van KPN geeft het aan als Spanje, daarom zal het niet apart vermeld zijn bij die bundels als niet EU gebied:

 

 

Hmm, het is zo helder als een mistige nacht.

Reputatie 7
Badge +18

Misschien kan Lisa even de mistlampen aanzetten. :sweat_smile:

Iedereen bedankt voor de snelle reacties.

Wat de tarieven betreft is het mij niet helemaal c.q. helemaal niet duidelijk.

Mocht het aan normaal gebruik opgegaan zijn, dan had ik toch wel een melding verwacht tegen de tijd dat mijn tegoed op zou raken, zoals mij in NL weleens met mijn beltegoed overkomen is.

Maar het was ineens weg!

En omdat er naar mijn stellige overtuiging geen gekke dingen gebeurd zijn én ik in mijn gebruik niks kan terugvinden ben ik benieuwd wat ik dan verkeerd gedaan heb. 

Lisa, op jouw verzoek heb ik de gegevens aangepast.

Lisa,

nog even terugkomend op jouw vraag:

zowel mijn databundel als mijn beltegoed stonden ineens op 0.

Waarbij nog vermeld werd dat dit beltegoed geldig was tot ergens in 2022!

 

Reputatie 7
Badge +17

Dankjewel voor je gegevens @Van den Muggenheuvel. Op 25 september is je tegoed opgegaan aan je dataverbruik in het buitenland. Op 9 oktober is er weer een databundel aangevraagd die je nu gebruikt. 
@PeterG de site [kpn.com/buitenland] is hierin leidend.

Lisa, dankjewel voor je snelle reactie.

Als het zo gegaan is, prima.

Maar ik heb geen melding gekregen tegen het einde van van mijn bundel.

En klopt het dat ik dat niet in mijn verbruiktab van de KPN-app terugvindt? 

Reputatie 7
Badge +17

Ja, dat zag ik ook al. Je hebt inderdaad geen sms’jes ontvangen. Zie wel dat de verbruiksnotificatie over Data roaming uitstaat. Vermoed dat dit de reden is dat je nu geen sms’jes ontvangt. Helaas kan ik de optie niet aanzetten. Waarom niet, weet ik niet. Ik vraag het even na. 

Reputatie 7
Badge +17

Ik was een paar dagen vrij, maar zie dat ik afgelopen maandag een reactie ontvangen heb. De optie kan aangezet worden in de app. Kun je hier eens naar kijken of dit proberen? Mocht het niet lukken, dan maak ik er een ticket voor aan!