Prepaid bundel gaat snel op

  • 29 January 2021
  • 7 reacties
  • 206 keer bekeken

Reputatie 2

Hallo 

 

In  paar minuten tijd was net mijn beltegoed en bundel op zonder dat ik er gebruik van maakte, kreeg 4 berichtjes van KPN eerste dat data bundel 50% was binnen 1 min. was het nog 80% en gelijk melding dat alles op was😳 zat ook nog gewoon op WiFi thuis.

Heb nu gelijk weer 10.00 euro erop gezet maar waar is de rest???

 

Groetjes Omake


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Waarschijnlijk achtergrond verbruik van apps.

Lees hier wat tips hoe je het een en ander kan voorkomen: https://www.consumentenbond.nl/mobiel-abonnement/dataverbruik-android

Vooral stap 3 en 4 is dan belangrijk.

Stel ook in dat all updates alleen via wifi mogen gaan en niet via mobiele gegevens.

Reputatie 2

Hallo

Heb alleen whatsapp altijd  aanstaan, niks veranderd en zat thuis op WiFi,

dus het blijft raar en kan dan ook niet veel met je antwoord😳 

 

Groetjes Omake

Reputatie 6
Badge +6

Hallo

Heb alleen whatsapp altijd  aanstaan, niks veranderd en zat thuis op WiFi,

dus het blijft raar en kan dan ook niet veel met je antwoord😳 

 

Groetjes Omake


Kijk anders is even op je mobiel bij gegevens verbruik, dan kan je precies zien wie wat heeft verbruikt. Je data bundel is natuurlijk niet zomaar op, dat is sowieso ergens aan verbruikt.

Reputatie 2

Dat is het rare, ik kan geen extra verbruik vinden, helemaal niets en binnen 5 min. alles op heel vreemd.

 

Groetjes Omake

Reputatie 7

Het lijkt erop dat er inderdaad iets op de achtergrond gebruikt is, waardoor de bundel op gaat. De tips die Misja al noemt kunnen je daarbij helpen:

Lees hier wat tips hoe je het een en ander kan voorkomen: https://www.consumentenbond.nl/mobiel-abonnement/dataverbruik-android

Vooral stap 3 en 4 is dan belangrijk.

Je zei zelf al dat je vaak met Wifi verbonden bent, het kan ook zijn dat Slimme netwerkwissel op jouw toestel aanstaat. Dat is een functie van Android waarbij het mobiele netwerk gebruikt wordt als ondersteuning voor een minder Wifi signaal. Met die instelling kan het toestel data gebruiken zonder dat je het door hebt. Het uitzetten van die optie lijkt me in dit geval ook handig, dat kan je doen onder Instellingen, Verbindingen, Wi-Fi en Slimme netwerkwissel.

Reputatie 2

Hallo

Hier kom ik niet verder mee dus sluit deze topic maar, jammer maar helaas ben gewoon mijn geld kwijt.

 

Groetjes Omake

Reputatie 7

Daar kunnen we niets aan veranderen inderdaad, de data is wel gebruikt. Maar mogelijk kunnen de genoemde tips je wel helpen om het te voorkomen in de toekomst.