Beantwoord

Prepaid in het Verenigd Koninkrijk, welke bundels kan ik daar gebruiken?

  • 30 May 2022
  • 4 reacties
  • 87 keer bekeken

Reputatie 1

Dag alle deskundigen,

Ik stuit helaas op een berg aan chaotische en zelfs tegenstrijdige informatie met betrekking tot de geldigheid van prepaidbundels in het buitenland.

 

In mijn prepaid app staat bij alle beschikbare bundels dat die geldig zijn in:

"de hele EU, Andorra en Zwitserland”

Op de KPN website staat bij de bundels een geldigheid in:

" NL, EU, Andorra, Noorwegen en Zwitserland ”

En op een speciale pagina voor prepaid in het buitenland staat:

" NL, EU, Andorra en Zwitersland ”

Op deze buitenland pagina kun je ook een land kiezen en voor het Verenigd Koninkrijk staat dan, kort gezegd: dezelfde tarieven als in Nederland. Idem voor Noorwegen.

 

Zullen we samenvatten met: lekker duidelijk? 😏

De app doet vermoeden dat er andere tarieven zijn voor Noorwegen en het VK.

De website suggereert dat NL geen deel uitmaakt van de EU.

Het is met name de app die tekortschiet in het verstrekken van de juiste en volledige informatie. Waarom krijg je daar wel meteen de geldigheid voor Zwitserland, maar niet voor Noorwegen en het VK?

Wanneer wordt deze chaotische situatie verbeterd?

En op welke informatie mag ik nu vertrouwen? Als ik volgende maand in het VK ben, wat mag ik dan verwachten met betrekking tot de tarieven?

 

 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 1 June 2022, 14:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hai @Jeffff! De informatie die je op de website ziet staan is correct! Ook al zitten ze niet meer in de EU, ze horen er toch nog n beetje bij!
De andere informatie uit de prepaid app komen mij ook niet zo bekend voor, kun je daar eens screenshots van delen? Dan ga ik dat intern doorgeven!

Reputatie 1

 

@Thomas 

"Ook al zitten ze niet meer in de EU, ze horen er toch n beetje bij!”

Geen idee over welke fantasie EU jij hier spreekt. Maar als je met ‘ze’ doelt op het VK, dan moet ik je toch echt teleurstellen. Bij de echte EU zitten ze er niet meer in en horen ze er ook niet een beetje bij. Zo 'lollig’ is de EU niet.

De informatie in de prepaid app is zoals ik die gegeven heb. Bij elke bundel die in het aanbod zit staat letterlijk: "Alle bundels zijn in de gehele EU, Andorra en Zwitserland te gebruiken.”

Ik kan niet met mijn toestel een afbeelding maken van het eigen scherm.

Maar ik vind het ook wel vreemd dat een moderator van een help-forum niet in de systemen van de KPN kan kijken, om dit soort zaken met eigen ogen te controleren.

Verder ga ik er maar vanuit dat de bundels inderdaad ook in het VK geldig zijn met dezelfde tarieven, zoals dat ergens op de website staat.

Maar het zou wel heel  fijn zijn als die informatie overal identiek zou zijn. Is nou niet bepaald rocket science.

Reputatie 7
Badge +20

Ik geef je feedback door @Jeffff!

Reputatie 1

@Thomas 

 

We zijn nu meer dan een jaar verder. Over een paar weken ben ik weer eens in Engeland, dus het leek me verstandig om nog eens te kijken hoe het zit met de geldigheid en kosten van prepaid bundels in het Verenigd Koninkrijk
En wat schetst mijn verbazing … de chaotische informatievoorziening waarover ik een jaar geleden berichtte is onveranderd gebleven.
Belangrijkste klacht: in de prepaid app worden klanten onvolledig voorgelicht over de geografische geldigheid van de bundels.
Er staat nog steeds: “Alle bundels kan je gebruiken in de hele EU, Andorra en Zwitserland.”
Wie naar het Verenigd Koninkrijk gaat (of naar Noorwegen) wordt hier dus nog steeds op het verkeerde been gezet. Waarom???

Klanten worden hier dus nog steeds onvolledig geïnformeerd. KPN is daarvan op de hoogte en doet er al minstens een jaar niets aan. Daar zit natuurlijk een bedoeling achter.
Wat is hier toch aan de hand?