Beantwoord

prepaid kaart op 2g zetten voor Sanbo horloge

  • 18 December 2020
  • 7 reacties
  • 543 keer bekeken

Badge

Hoi,

Ik heb een kinder smartwatch gekocht en daar moet 2 g op staan om te trasseren  waar de telefoon is. 
ik kan wel bellen naar het horloge maar ik kan de locatie nog vinden omdat er geen 2g op staat. Hoe zegt ik het kaartje om naar 2g?

 

groetjes Dion

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 22 December 2020, 13:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

De kaartjes ondersteunen 2G, 3G en 4G.

Als je 'vast’ alleen 2G wilt gebruiken zul je dat in het toestel (die smartwatch) moeten instellen. Gebruikt het toestel alleen 2G dan zou ie dat gewoon moeten pakken want de simmetjes ondersteunen dat. “Op” de kaartjes of aansluiting kan je geen nerwerkvoorkeur instellen.

Veel smartwatches is Chinese meuk en die werken vaak niet goed in Nederland. Zeker als het via een buitenlandse webshop is gekocht. (Amazon, Ali Baba, … )

Badge

Hoi,

ik dit is een kinder smartwatch en ook in het nederlands. In de gebruiksaanwijzing kan ik niks vinden over 2g instellingen. Er staat alleen koop een 2g nano kaart. Hun geven aan dat ik bij de provider moet zijn. 

Alle simkaarten van KPN zijn voor 2G, 3G en 4G. Daardoor maakt het apparaat verbinding met één van deze netwerken waar het geschikt voor is. In een GSM zal dan dus 2G worden gekozen.

Heb je wel de pincode beveiliging van de sim uitgezet (door 'm even in een telefoon te stoppen) vóórdat je ‘m in de smartwatch deed? Daar zit vaak "het” probleem.

Je zegt dat het een 2G smartwatch is. Daar is de sim gewoon geschikt voor.

Keuze van een netwerk zit in het toestel. Niet in de simkaart/instellingen bij provider.

Als ie geen verbinding maakt zit het dus of in de pin-beveiliging of in de watch. De sim is gewoon geschikt voor 2G.

Badge

Ja want ik kan wel bellen en gebeld worden. En ik lees wel op de site dat er mensen zijn die naar een telefoonwinkel geweest zijn en die het er na wel deed. Maar dat valt nu niet mee in de corona tijd.  
als het goed is kan ik wel een afspraak maken bij een kpn winkel.  Dan probeer ik dat wel. Aan het horloge ligt het volgens andere gebruikers niet. 

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen @Db999, zoals in het andere topic besproken staat de APN: prepaidinternet netjes aan. Heb je deze ook specifiek zo ingesteld op de smartwatch?
Kun je hier anders ook een screenshot plaatsen van de instellingen? (met privégegevens verwijderd)
(soms wil het trouwens ook helpen het apparaat volledig te herstarten)

Badge

Hoi, 

het is een sanbo kinder smartwatch met weinig instellingen. Het bedrijf zelf zegt dat ik de sim kaart code er af moest halen en het kaartje op 2g moest zetten. Ik heb dit beide gedaan nu. 
als ik nummers op het horloge moet zetten dan moet dat ook via een app op mijn telefoon. Ook dit lukt bijvoorbeeld  al niet omdat ik geen netwerk heb.

Ik kan dus geen extra instellingen zien😔

Reputatie 7
Badge +20

Dat zou ik zo snel ook niet weten eerlijk gezegd en heb daar ook niet heel veel aan toe te voegen. Ik hoop dat jullie er in dit topic uit komen!

*om het overzichtelijk te houden sluit ik dit topic verder.