Vraag

Prepaid langer dan half jaar niet gebruikt: kan deze nog geactiveerd worden?

  • 11 April 2021
  • 6 reacties
  • 587 keer bekeken

Mijn ouders hebben mobiel al meer dan half jaar niet meer gebruikt, vooral vanwege Corona. Nu kan de telefoon niet meer opgewaardeerd worden en krijg ik melding dat nummer is opgeschort. Kan deze weer geactiveerd worden en het nummer behouden blijven?

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Kan het nummer nog wel gebeld worden? Als dat niet het geval is, dan is het nummer definitief geblokkeerd, dat kan ook niet ongedaan worden gemaakt, het nummer en eventuele beltegoed is dat ook niet meer terug te halen.

Bij KPN prepaid moet je minimaal 1 keer per 6 maanden, opwaarderen of een betaalt belletje plegen, smsen of internet hebben gebruikt, zo niet krijg je nog een laatste 90 dagen waarin de blokkade opgegeven kan worden via een opwaardering.

 

Je kan natuurlijk wel altijd een nieuwe prepaid sim bestellen: https://shop.kpn.com/mobiel/prepaid/

Het nummer kan ook niet meer gebeld worden.

Reputatie 6
Badge +6

Het nummer kan ook niet meer gebeld worden.


Dan houd het echt op, ook een KPN moderator kan dat niet meer voor je oplossen. Het nummer ben je nu dus definitief kwijt helaas.

Je ouders zullen dus echt een nieuwe simkaart moeten aanschaffen, waar dus ook een nieuw nummer bij zit.

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen @Johnny45, het lijkt er op dat wat @Misja20 zegt, precies is zoals de situatie van het nummer nu is. Ik wil het graag nog even voor je controleren. Als jij in jouw forumprofiel het mobiele nummer vermeld, ga ik het nakijken. 

Bedankt @Jeroen_dB en @Misja20 . Ik heb het nummer toegevoegd.

Reputatie 7
Badge +19

Het nummers is helaas compleet uit de lucht. Willen je ouders toch weer van prepaid gebruik maken zullen ze een nieuw nummer moeten bestellen