Beantwoord

Prepaid nummer toch nog te behouden?

  • 19 December 2022
  • 6 reacties
  • 107 keer bekeken

Ik gebruik mijn mobiel met prepaid KPNabonnement nauwelijks; SMS over opwaarderen heb ik verwaarloosd; vandaag telefonisch contact opgenomen om een ander KPNabonnement erop te zetten ….. is juist vandaag het abonnement verwijderd. 
Is er nog een kans dat ik mijn nummer kan behouden?

icon

Beste antwoord door RBxx 19 December 2022, 21:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Eissiv 

Is de periode van 6 maanden (zonder actief gebruik) voorbij en zijn de daarop volgende 90 dagen waarin je nog kon opwaarderen ook voorbij? Dan is het nummer opgeheven. Dat is definitief en niet terug te draaien.

Dankjewel Ruud, Ik leg me erbij neer. Werk ze met plezier. hg Thea

Reputatie 7
Badge +21

Het is vervelend Thea, maar KPN medewerkers kunnen dit nummer niet meer terughalen nadat het is opgeheven. Het KPN systeem biedt ze deze mogelijkheid niet.

Jij hebt nu maar één optie: aanschaffen van een nieuw Prepaid simkaartje, met een nieuw nummer.

Hi @RBxx Ik begrijp mijn huidige (prepaid) kpn nummer mogelijk is opgeheven omdat ik misschien iets te lang niet actief gebruikt heb.
Hoewel ik daar niet zeker van ben weet niet of 6 maanden of langer is.
 

Hoe kan ik daar achterkomen?

Als ik inlog in Mijn KPN zie ik nog mijn KPN prepaid nummer nog wel, maar weet niet of die actief is of niet.

En als ik deze telefoon met simkaart probeer wil die niet verbinden, hoewel de telefoon zelf ook ouder is en mogelijk mankementen en de simkaart mogelijk ook minder goed werkt.

Kan ik KPN contacteren en te zien of mijn nummer opgeheven zo ja welk nummer bel ik dan?
Ik wil graag opwaarderen maar zou zonde zijn als dit resulteert in verloren geld uiteraard.

Situatie is dat ik me nummer van KPN als prepaid heb behouden terwijl ik in buitenland woon en werk en aldaar een lokaal nummer heb. Zodoende minder mijn NL nummer gebruikte maar wel wilde behouden. Zou graag achter zien te komen of mijn nummer nog actief is.

Dank!

 

Kun je nog het nummer 1244 bellen en krijg je dan het keuzemenu?

Zo ja, dan snel opwaardeerbon kopen bij bv Primera, supermarkt, benzinestation e.d.

Zo nee, dan is de aansluiting opgeheven. En het nummer kan niet teruggehaald. Na ca. 3 maanden komt er een nieuw simkaartje ergens in een (web)shop te liggen met dat nummer. Dus nog erger dan de bekende speld.

Dank je wel @PeterG. Vrees dat ik dan alsnog te laat ben geweest helaas zit niks anders meer op dan toegeven daaraan. Veel dank voor de snelle reactie!