Beantwoord

Prepaid SIM werkt niet, nummer en geld weg?

  • 15 August 2023
  • 6 reacties
  • 165 keer bekeken

Net 10 euro op m’n prepaid KPN mobiel gezet en nu werkt SIM kaart niet meer. Vragen bij winkel en kpn levert de volgende opties: nieuwe prepaid met verlies van tegoed en nieuw nummer of verlies van tegoed met hetzelfde nummer maar dan via abonnement. Aanvragen vervangende prepaid sim kaart lukt niet omdat sim kaart nummer niet geaccepteerd wordt…

Mobiel nummer is me nu niet zo belangrijk, wat mij zeer onredelijk is is dat je diensten koopt die niet gehonoreerd worden. Kpn?

icon

Beste antwoord door RBxx 15 August 2023, 15:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @roelof4 , hoe lang heb je de prepaid al? Prepaid is een eenvoudig product met maar één belangrijke voorwaarde.

Een prepaid simkaart blijft onbeperkt geldig zolang je hem actief gebruikt. Je moet iedere 6 maanden iets van het tegoed gebruiken voor bellen, sms en/of internet. Na 5 en 6 maanden komt er een herinnering via sms. Na 6 maanden inactiviteit wordt het nummer eerst uitgaand geblokkeerd en dan heb je nog 90 dagen om het nummer te deblokkeren door het tegoed op te waarderen. Doe je dat niet, dan wordt het nummer daarna volledig geblokkeerd en ook opgeheven. Dat is definitief en onherstelbaar.

Dag Ruud,

Wsh al 3 jaar oud. Dat van 6/3 maanden is bekend. Gister 10 euro erbij gedaan via kpn website en werd geaccepteerd. Als je het nummer belt gaat het over. Heeft KPN dit nummer weggegeven en spek ik iemand anders. Dat zou verklaren waarom ik geen nieuwe SIM kaart kan aanvragen met mob nummer en sim kaart nummer.

 

Gr. Roelof

Reputatie 7
Badge +21

Zo, drie jaar is al een hele tijd. Heb je het nummer al die tijd geldig gehouden door gebruik en/of opwaarderen van het tegoed? Als er toch een periode van 6+3 maanden inactiviteit tussendoor geglipt is, dan is het nummer toen opgeheven. Na een rustperiode komt het nummer dan weer in omloop op een andere simkaart, waardoor het nu waarschijnlijk bij iemand anders terechtgekomen is.

Ja, het is mijn vader’s mobiel en er waren inderdaad kpn smsjes na 6mnd inactiviteit nu ik de berichtenlijst doorspit.

Reputatie 7
Badge +21

 Ai, dan ben ik bang dat dat de verklaring is. Je vader is dan dit nummer kwijt en er zal een nieuwe prepaid simkaart (nieuw nummer) moeten worden aangeschaft. Het resterende tegoed is hij ook kwijt. De nieuwe houder van het nummer zal zich afvragen waar de aanvulling van €10,- vandaan kwam...

Ja, daar was ik al bang voor. Mijn rechtsgevoel is gekrenkt … en als jedenkt dat een iDeal betaling veilig is dan is ernog een verrassing.

Ruud bedankt!