Beantwoord

Prepaid simkaart in kindersmartwatch geeft geen mobiel netwerk

  • 13 June 2022
  • 8 reacties
  • 633 keer bekeken

Badge

Beste Forum,

 

Ik heb voor mijn zoon een kinder smartwatch gekocht (Sanbo i30) Ik heb een prepaid KPN kaart erin gestopt. In een reguliere telefoon kan ik meteen bellen met de kaart. Echter met de smartwatch geeft deze aan dat het mobiele netwerk niet beschikbaar is. Ik lees links en rechts dat het aan de APN instelling kan liggen. 

Hoe kan ik die aanpassen??

 

Bij voorbaat dank.

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 14 June 2022, 15:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Badge

De bijbehorende app van Sanbo werkt overigens gewoon, horloge en telefoon zijn gekoppeld.

De GPS werkt ook…

 

Hallo @Eric Vd Plas je kunt het aanpassen door de betreffende kaart even in een telefoon te doen en dan na aanpassing weer in de GPS-module plaatsen.

Succes.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Eric Vd Plas, welkom op ons forum!
Inhoudelijk kan ik je met het horloge niet echt helpen maar als het aan de APN ligt heb ik misschien nog wel een oplossing.
Het kan zijn dat je hiervoor de APN “prepaidinternet” moet gebruiken maar die moet dan aan onze kant ook nog geactiveerd worden. Dit kan ik voor je laten doen.
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Zou je daarbij je 06-nummer en het simkaartnummer “persoonlijke opmerkingen” willen vermelden?

Als je hier liever direct contact over hebt kun je ook altijd even met ons bellen op 0800-0402 of langs een winkel

 

Badge

Beste Thomas,

 

Ik heb de gegevens ingevuld in mijn profiel, tel en ID staan onder de noemer 'persoonlijke opmerkingen'. Ps de horloge is inmiddels ook retour fabrikant, daar waar ze dachten dat de simkaartlezer van de horloge defect zou kunnen zijn. Dus tweeledige oplossing.

 

Mvg Eric

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor de gegevens @Eric Vd Plas dat zou hem inderdaad ook kunnen zijn natuurlijk. Krijg je een nieuwe?
Ik heb ieder geval de ‘prepaidinternet’ APN voor je aangezet. Laat me vooral weten hoe het afloopt!

Badge

Als het goed is gaan we een nieuwe krijgen, hopelijk gaat het dan goed en sowieso met de aanpassing aan jullie zijde kan het haast niet fout gaan. Duimen duimen, ik laat het je zeker weten! Dank je voor je tijd en aandacht! 

Ook dank aan Jan D voor de input!

 

Mvg.

Badge

Als het goed is gaan we een nieuwe krijgen, hopelijk gaat het dan goed en sowieso met de aanpassing aan jullie zijde kan het haast niet fout gaan. Duimen duimen, ik laat het je zeker weten! Dank je voor je tijd en aandacht! 

Ook dank aan Jan D voor de input!

 

Mvg.

hoi Eric,

ik volg dit even want wij hebben ook een sanbo kinderhorloge maar helaas ook geen netwerk. Is het bij jullie inmiddels opgelost?

 

mvgr


 

Badge

Helaas den dele, waardoor we reeds een andere hebben gekocht. De app en applicaties op de Sanbo zijn wel uitgebreider dan die we nu hebben. Maar deze doet het tenminste.

 

Het probleem van de Sanbo lag bij ons dat de horloge simpelweg geen bereik had thuis. Toen ik deze had meegenomen naar de KPN store in de stad (prepaid simkaart) deed de horloge wonderbaarlijk wat het moest doen, maar zodra we thuis waren ging het weer faliekant mis.

 

Sanbo heeft het overigens super netjes opgelost en hebben ook echt gezocht naar een oplossing, maar ik gok erop dat de "antenne" van de horloge gewoonweg niet krachtig genoeg is.

 

Wij hebben er nu 1 van KUUS, en binnen 10min. Kon ik bellen en gebeld worden.

Of deze nu beter is kan ik je nog niet vertellen. Het is pas vandaag binnengekomen en ik heb het nog niet kunnen testen

 

Succes