Beantwoord

Prepaid simkaart volgens KPN niet geactiveerd

  • 30 April 2021
  • 4 reacties
  • 117 keer bekeken

Goedemiddag,

 

Aangezien mijn huidige prepaid provider (HEMA) zal gaan stoppen, heb ik gebruikgemaakt van de actie om een prepaid simkaartje te bestellen bij de KPN. 
Deze heb ik enkele dagen geleden in mijn mobiel geactiveerd (even kort de telefoon over laten gaan op het nieuwe KPN nummer en een SMS’je er vanuit verstuurd). 
Ik kreeg daarop ook een SMS’je terug op mijn mobiel dat mijn simkaart nu geactiveerd was. 
Het lijkt dus allemaal goed te gaan, totdat ik probeerde het product te koppelen in mijn KPN-omgeving (https://profiel.kpn.com/productkoppelen). 

Hierbij lukt het me niet om dit nummer te koppelen, want er komt dan een error melding bovenaan te staan als ik probeer de verificatiecode te verkrijgen: Je KPN prepaid nummer is niet geactiveerd. Activeer je nummer door te bellen of een sms te sturen.

 

Hierdoor kan ik ook niet de 7,50 euro extra beltegoed activeren. En lukt het me waarschijnlijk ook niet om nummerbehoud aan te vragen (ik wil namelijk het nummer behouden dat ik met mijn HEMA prepaid had). 

Ik snap dat het enkele minuten kan duren binnen de systemen van KPN, maar enkele dagen lijkt me iets te gortig. 

 

Hoe kan dit opgelost worden? 

icon

Beste antwoord door Lisa 2 May 2021, 12:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Dag @JanKoning44! Welkom hier. Bedankt voor je heldere uitleg. Goed dat je actie ondernomen hebt en een prepaid kaart hebt besteld. 

Als nummerbehoud al aangevraagd is, dan ontvang je een sms op je oude (HEMA) simkaart met de vraag of je akkoord gaan met nummerbehoud. Als er nog geen nummerbehoud is aangevraagd, dan kan ik dit voor je invoeren. 

Hier heb ik het (lange)simkaartnummer of klantnummer van de HEMA-kaart voor nodig én het KPN simkaartnummer en telefoonnummer. Zou je zit willen invullen in je je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Je kunt deze gegevens overal invullen. Zolang er maar privé bij het betreffende vakje staat. Alle vakjes waar privé bij staat, zijn alleen inzichtelijk voor kpn-moderators:sunglasses:

Hoor graag:blush:

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb niets meer van je gehoord, dus ik neem aan dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag! :blush:

Dag @JanKoning44! Welkom hier. Bedankt voor je heldere uitleg. Goed dat je actie ondernomen hebt en een prepaid kaart hebt besteld. 

Als nummerbehoud al aangevraagd is, dan ontvang je een sms op je oude (HEMA) simkaart met de vraag of je akkoord gaan met nummerbehoud. Als er nog geen nummerbehoud is aangevraagd, dan kan ik dit voor je invoeren. 

Hier heb ik het (lange)simkaartnummer of klantnummer van de HEMA-kaart voor nodig én het KPN simkaartnummer en telefoonnummer. Zou je zit willen invullen in je je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Je kunt deze gegevens overal invullen. Zolang er maar privé bij het betreffende vakje staat. Alle vakjes waar privé bij staat, zijn alleen inzichtelijk voor kpn-moderators:sunglasses:

Hoor graag:blush:



Dag Lisa,

 

Dank voor je reactie. 
Het probleem ligt em meer in het feit dat de KPN site aangeeft dat het nummer niet geactiveerd is (terwijl ik het wél geactiveerd heb). Dus ik kan mijn KPN-account ook niet koppelen met dit nummer. 
Is er nergens te zien bij jullie of dit nummer nu wél of niet geactiveerd is? (ik heb er een SMS’je op ontvangen, een SMS'je mee verstuurd en een andere telefoon mee over laten gaan). 
De koppeling met mijn KPN ID wil ik doen omdat je dan ook de 7,50 euro beltegoed extra krijgt en je hebt deze koppeling ook nodig omdat je dan ook je verbruik in de Android app kunt bekijken en beheren. 

Dus voordat ik nummerbehoud aanvraag op dit nummer, zou ik het graag (ook in de systemen) geactiveerd willen zien. Anders ben ik bang dat ik naar een andere mobiele prepaid provider over zal stappen. 

 

Ik heb het betreffende KPN mobiele nummer in mijn profiel gezet zodat gecontroleerd kan worden of het bij jullie juist in de systemen staat. 

Reputatie 7
Badge +17

Heel bizar dat je een sms kunt sturen. Dat zou niet mogen kunnen. Ook omdat er geen beltegoed op de simkaart staat:thinking: . Ik heb het nummer zojuist proberen te bellen en krijg een niet-in-gebruik toon. Daarom heb ik zojuist de simkaart handmatig geactiveerd. Dit duurt ongeveer 15 minuten. Kun je, wanneer je dit leest, het toestel helemaal uit- en weer aanzetten? 

Als het goed is kun je het nummer nu toevoegen aan je KPN ID. Als het tijd is voor de nummerportering, dan weet je me te vinden! :sunglasses: