Beantwoord

Prepaid simkaart werkt niet

  • 8 March 2024
  • 2 reacties
  • 50 keer bekeken

Ik heb een belangrijke oude simkaart gevonden,

alleen tis niet meer geactiveerd één prepaid simkaart,

in het verleden meerdere malen gevraagd of ik een nieuwe simkaart kon krijgen alleen klantenservice wou me nooit helpen, en kwam me zeggen het nummer bestaat niet terwijl het me oude abbo nummer was maar goed, hoe activeer je een prepaid kaart die is geblokkeerd of iets? Hoe kan ik beltegoed erop zetten 

icon

Beste antwoord door GeSp 9 March 2024, 00:11

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Slice 

 

Als er gedurende 6 maanden nooit beltegoed is verbruikt door te bellen, sms’en of te internetten dan wordt de simkaart geblokkeerd voor uitgaand verkeer.
Je hebt dan nog 90 dagen om hem weer actief te krijgen door er beltegoed op zetten.

Na die 6 maanden en 90 dagen is de simkaart en het telefoonnummer definitief uitgeschakeld en niet meer te herstellen.

 

Zie ook dit kennisbank artikel:

 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Slice 

Hoe lang is deze prepaid simkaart al niet meer gebruikt? Prepaid heeft één belangrijke voorwaarde: je moet in een periode van 6 maanden iets van het tegoed gebruiken om het nummer actief te houden.

Na 9 maanden zonder actief verbruik is het helemaal over. Bij 6 maanden wordt eerst uitgaand bellen geblokkeerd en kan je alleen nog gratis nummers bellen en gesprekken en berichten ontvangen. Dan heb je nog 90 dagen om door opwaarderen het nummer te deblokkeren. Doe je dat niet, dan wordt het nummer daarna opgeheven. Dat is onherroepelijk.

https://www.kpn.com/prepaid/veelgestelde-vragen-over-prepaid

Reageer