Beantwoord

Prepaid simkaart werkt niet in alarmsysteem (Mobeye i110)

  • 13 December 2021
  • 12 reacties
  • 207 keer bekeken

Dag, mijn prepaid simkaart werkt wel in mijn gsm maar niet in een alarmsysteem (Mobeye i110). Weet iemand hoe dit is op te lossen, beltegoed is niet het probleem en de kaart is simcode vrij gemaakt.

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 15 December 2021, 10:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Ik heb 16 buur geleden een vraag gesteld en geen reactie ontvangen, hoe krijg ik contact met de klantenservice van KPN aangaande een niet werkende prepaid simkaart?


Admin: dubbel topic samengevoegd met je bestaande topic

Reputatie 7
Badge +24

Lees even dit topic:

https://forum.kpn.com/prepaid-16/2g-prepaid-simkaart-voor-smartwatch-504389/index2.html

Een KPN medewerker kan iets wijzigen waardoor het waarschijnlijk wel werkt. Als je even geduld hebt meld zich hier ook wel een KPN medewerker. 

Bedankt voor je reactie, ben benieuwd hoe lang dit gaat duren.

Bedankt voor je reactie, ben benieuwd hoe lang dit gaat duren.

Nog geen reactie helaas….

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @marklo, welkom op het KPN forum! Het forum is een plek voor en door KPN klanten, een plek waar klanten vooral elkaar helpen. Uiteraard lezen moderators mee en springen zij bij waar nodig, maar een reactie kan wel even op zich laten wachten.

Ik kijk in ieder geval graag even mee, maar dan heb ik wel wat informatie van jou nodig. Wil je jouw forumprofiel aanvullen met jouw 06-nummer en het bijbehorende simkaartnummer? Je kunt deze invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje wanneer je jouw profiel hebt ingevuld?

Bedankt voor uw reactie! Forumprofiel is aangepast.

Ik hoop vandaag toch echt mijn simkaart werkend te krijgen ivm het operationeel maken van een alarmsysteem.

Reputatie 7
Badge +17

@marklo Ik heb aan onze kant een instelling gewijzigd, hopelijk werkt het nu. :blush:

Het werkt helaas nog steeds niet.

 

Reputatie 7
Badge +17

Jammer! Er zijn van onze kant verder geen blokkades actief. Ik zie ook dat je momenteel 17,50 euro aan beltegoed hebt, dus dit is het probleem ook niet. Ik weet eerlijk gezegd niet waardoor het nu niet werkt. Ik kan je enkel aanraden om de handleiding van de Mobeye i110 nog eens door te nemen. Ik lees hier bijvoorbeeld onderstaande:

5.5 CONTROLE GSM-BEREIK

Voor het in gebruik nemen, is het verstandig het GSM-bereik ter plekke te testen.

  • Toets uw programmeercode in (fabrieksinstelling 1111)
  • Druk op “menu” • Toets “512” in
  • Druk op “OK” Het rode lampje gaat branden.

De Mobeye i110 schakelt nu de GSMmodule in en meet de sterkte van alle aanwezige GSM-netwerken. Daarnaast controleert het of het GSM-netwerk van de gebruikte SIM-kaart ter plaatse voldoende sterk is. Zodra er een GSM-verbinding is gaat het lampje groen branden. Het zoeken naar de aanwezige netwerken kan een aantal minuten in beslag nemen. Aan het lampje op de Mobeye i110 kunt u het bereik van de gebruikte SIMkaart aflezen:

Lampje continu groen Zeer goed bereik
Lampje knipperend groen Goed bereik
Lampje rood Slecht bereik
Lampje knipperend rood Geen bereik, geen geldige SIMkaart of SIM-kaart met PIN-code

Tevens ontvangt u een overzicht van alle gevonden GSM-netwerken als SMS-bericht op het telefoonnummer dat is ingesteld op de eerste geheugenpositie. Hierbij wordt ook de sterkte van het signaal weergegeven.

6. OPHEFFEN VAN STORINGEN

Foutbeeld Mogelijke oorzaak Oplossing
Mobeye i110 kan niet worden ingeschakeld. U hoort een aflopend afkeuringsignaal en het rode lampje gaat even branden. Er is geen geldig telefoonnummer ingevoerd. Voer een geldig telefoonnummer in.
Het lampje knippert rood bij het inschakelen. Er is geen geldige SIM-kaart geplaatst of de PIN-code van de SIM-kaart is niet gedeblokkeerd. Controleer de SIMkaart.
U kunt geen instellingen wijzigen. Na het intoetsen van uw code gevolgd door de menu toets hoort u een fout toon en gaat het lampje rood branden. De Mobeye i110 is geactiveerd. Schakel de Mobeye i110 uit.
Het lampje blijft rood branden. U heeft drie maal een verkeerde programmeercode ingevoerd. Wacht 10 minuten en voer dan de juiste programmeercode in.
Geen GSM-bereik bij GSMtest. Geen netwerk beschikbaar van de provider van de SIMkaart. Kies een sterkere netwerk provider, zoals aangegeven in de SMS.
De alarmmelding verloopt traag. Het GSM-netwerk ter plaatse is zwak (voer de test op GSMbereik uit en/of test het op een andere plaats). Vervang de SIMkaart door een SIMkaart van een provider met een sterker netwerk
U ontvangt geen instellingsSMS of alarmbericht. Telefoonnummer niet correct of probleem met de SIM-kaart. Programmeer het telefoonnummer opnieuw of check de SIM-kaart in een gewone telefoon.
U weet de programmeercode niet meer.   Raadpleeg Mobeye.
Voor overige vragen: raadpleeg de site www.mobeye.nl

 

Mijn advies zou zijn om contact met Mobeye op te nemen als je er niet uit komt. Zij hebben meer verstand van hun eigen apparatuur en kunnen je waarschijnlijk wel verder helpen.

Alarmsysteem werkt goed. Sim kaart kan in een gsm niet bellen en sms versturen. wie weet de oplossing?

KPN klantenservice zegt dat ik even naar de winkel moet gaan, maar dat kan inmiddels niet meer.

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb nog eens gekeken en zie dat mijn wijziging van de vorige keer niet goed opgeslagen is. Wil je het nu nog eens proberen?