Beantwoord

Prepaid tegoed 'opeens' op?

  • 25 November 2020
  • 2 reacties
  • 66 keer bekeken

Beste,

Op mijn prepaid kaartje stond nog ca. € 30. Straks kreeg ik een melding dat er nog slechts € 0,97 op staat.


Ik gebruik doorgaans uitsluitend WIFI. Ik heb toch even de internetinstellingen nagekeken en hier bleek het mobiel netwerk toch aan te staan. Oké, kan gebeuren, maar het verbruik op 2 maanden tijd is slechts ca. 150 mb.
 

Dit kan geen € 30 kosten, lijkt mij. Bellen doe ik ook zelden. Ik heb verder geen abonnementsdiensten lopen. Ik gebruik de telefoon echt zelden, om te bellen en thuis op de WIFI.
 

Ik vraag me af hoe dit kan en hoe dit op te lossen is? Het kan niet zijn dat er zomaar € 30 weg is. En als hier een reden voor is, ook prima, maar dan zou ik wel graag horen wát die reden is.

 

Vriendelijke groet,

 

AFCA1900

icon

Beste antwoord door Misja20 25 November 2020, 20:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Per mb betaal je bij kpn 15 cent, dus met 150mb verbruik kom je al redelijk dicht bij de buurt van de 30 euro.

Ben bang dat dat toch echt de oorzaak is van je verbruik.

Ik wil je wel als tip geven, naast dat je dus mobiele gegvens uitschakeld, ga ook 1 voor 1 je apps af en geef toestemming welke app met mobiel internet mag verbinden en welke alleen via wifi.

Waarom? omdat als je dan een keer mobiele gegevens inschakelt dan kunnen die apps geen data verbruiken en updates downloaden, wat je echt een hele hoop data verbruik bespaart, wat je makkelijk via wifi kan doen.

2e tip: Schakel je tarief plan over naar het Bonus Tarief: https://www.kpn.com/service/mobiel/prepaid-opwaarderen/bonustariefplan.htm

Dan krijg je bij elke opwaardering een behoorlijk bedrag extra aan gratis beltegoed, die je weliswaar niet kan gebruiken om bundels te kopen, maar wel voor bellen, smsen en internet per mb, wat dus betekent dat je netto per mb een stuk minder betaalt.

Ah oké, ik dacht dat dit goedkoper zou zijn. Maar dan komt het idd in de buurt…

 

Bedankt!