Vraag

Prepaidnummer niet meer actief, hoe kan ik het terugkrijgen?

  • 21 August 2023
  • 16 reacties
  • 168 keer bekeken

Ik ben woonachtig in het buitenland en heb netjes op tijd met het nummer gebeld zodat ie niet zou vervallen en nu is dit dus blijkbaar toch gebeurt, ik wil deze weer graag activeren. Dit telefoonnummer is te belangrijk daarom was ik er ook zuinig op.  Hoe kunnen we dit doen?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

In eerste instantie niet via deze weg. KPN heeft geen andere echte communicatie mogelijkheid met particulieren dan de telefoon (communiceren is een 2 zijdige actie). Je kan natuurlijk +318000402 proberen, of het lukt en gratis is, merk je dan wel. Mogelijk reageert Peter hier met het servicedesk telefoonnummer vanuit het buitenland.  

Ik duik maar weer eens even in het archief (van mijn eigen berichten hier) :

Hopelijk heb je er wat aan

Dank voor jullie reacties, na het lezen van je archief is het in ieder geval duidelijk dat ik me nummer dus niet meer terug krijg ondanks dat KPN wel erg laks omgaat met prepaid kaarten en dus niet goed informeert.

 

Een prepaid zo gewoon in je bezit moeten blijven of je het nu gebruikt of niet.
Ik heb mijn abonnement omgezet naar prepaid dan begrijpen ze zelf toch ook wel dat dit een reden heeft. Maar nu dus een nieuw nummer aanvragen maar niet bij KPN...alhoewel alle aanbieders hetzelfde probleem veroorzaken. Pffffff

Uit het door mij eerder aangehaalde onderwerp :

Zelf heb ik een simyo voorafbetaalde telefoon, dan krijg ik een email bij een dreigende aanstaande afsluiting.

Maar

Ik ben woonachtig in het buitenland en heb netjes op tijd met het nummer gebeld zodat ie niet zou vervallen en nu is dit dus blijkbaar toch gebeurt, . . .

Dat is toch vreemd.

Klopt vind ik ook, maar als ik de reacties van kpn lees in het bovenstaande onderwerp zijn ze zeker niet meewerkend. Bedankt kpn en dag telefoonnummer

Ik kan ze ook niet bereiken, heb al vanalles geprobeerd, maar niks helpt

Reputatie 7
Badge +18

Ik ben woonachtig in het buitenland en heb netjes op tijd met het nummer gebeld zodat ie niet zou vervallen en nu is dit dus blijkbaar toch gebeurt, ik wil deze weer graag activeren. Dit telefoonnummer is te belangrijk daarom was ik er ook zuinig op.  Hoe kunnen we dit doen?

Waaruit blijkt dat dan?
Als je altijd op tijd zelf een uitgaand gesprek hebt gehad of SMS hebt verstuurd dan zou het nummer gewoon nog moeten werken om te bellen of SMS’sen, tenzij je tegoed op is natuurlijk.

Niet kunnen bellen kan ook andere oorzaken hebben (b.v. defecte simkaart) en ook al zou je net over de 6 maanden zitten dan moet je nog wel gebeld kunnen worden, kan dat nummer nog wel gebeld worden?

 

Als gebeld worden nog wel lukt dan kan je het nummer behouden door iemand in Nederland een opwaardeerbon te laten kopen en via de telefoon de code daarvan in te voeren (andere opwaardeer methodes blijken vaak niet te werken in dit geval), zie deze pagina: https://www.kpn.com/prepaid/opwaarderen.htm

 

Via een opwaardeerbon

Heb je een opwaardeerbon bij bijvoorbeeld de supermarkt, tabakszaak of KPN winkel gekocht? Volg dan onderstaande stappen om eenvoudig je beltegoed op te waarderen:

  • SMS
  • Maak een sms'je met de volgende tekst: [code opwaardeerbon] Opwaarderen (bijvoorbeeld: 123456789123456 Opwaarderen).
  • Stuur de sms vervolgens gratis naar 1266. Je beltegoed wordt direct opgewaardeerd.
  • Bellen
  • Bel gratis met de mobiele telefoon die je wilt opwaarderen naar 1244 en kies voor optie 9.
  • Toets de code van je opwaardeerbon in en sluit af met een #. Je prepaid beltegoed is nu opgewaardeerd.
    De code op je opwaardeerbon bestaat uit 16cijfers. Je kunt maximaal 15 keer opwaarderen per dag.

Ook in het buitenland
Wil je je beltegoed in het buitenland opwaarderen? Dan kun je dit doen door de stappen onder ‘Bellen’ te volgen. Zorg dan wel dat je voor vertrek naar het buitenland een opwaardeerbon koopt in Nederland.

Ik weet ook niet hoe dit kan, ik heb zelfs een herinnering in de agenda dat ik moet bellen om actief te blijven.

Ik kan ook niet gebeld worden.

Online kan ik ook niet opwaarderen, krijg een melding dat het nummerniet inactief is.

 

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @ronald01, ik kijk graag voor je na wat er aan de hand is met het mobiele nummer. Zou je jouw profiel in willen vullen? Dan kan ik vervolgens de systemen induiken. 

@Jeroen_dB ik heb contact met kpn gehad en er werdt me verteld dat het telefoonnummer al is verwijderd en er niks gedaan kon worden. Ik zal mijn profiel invullen wellicht dat jij nog een laatste redmiddel hebt

Nog even dit: bellen met Whatsapp via wifi en internet gebruik via wifi telt niet mee. Er is dan geen verbruik en dat is een voorwaarde voor het geldig blijven.

Prepaids kunnen niet eindeloos actief blijven zonder gebruik. Daarvoor zijn er gewoon te weinig nummers. Lang geleden bleven ze wel geldig al liet je ze 2 jaar in een la. Er ontstond toen een nummer tekort. 

Een prepaid blijft geldig zolang er steeds binnen 6 maanden na het laatste verbruik** opnieuw verbruik is. Het is dan ook verstandig, zeker in het buitenland, niet precies die 6 maanden aan te houden. Maar bijvoorbeeld 5 maanden.

**Verbruik: bellen via 2G / 4G. Sms versturen. Internet gebruiken via mobiele verbinding.

Ik heb het ook steeds binnen de gestelde tijd gedaan, en niet via whatsapp maar naar mijn Spaanse nummer gebeld.

Ik heb het ook steeds binnen de gestelde tijd gedaan, en niet via whatsapp maar naar mijn Spaanse nummer gebeld.

Okee. Dat nummer dan ook opgenomen? Want alleen over laten gaan geeft geen verbruik

Ja ook opgenomen.

Weet je een manier om het nummer te activeren want dat moet zeker nog ergens in jullie bestand staan

Als het nummer al 9 maanden niet meer actief gebruikt is is het weg. Althans geen actief gebruik geregistreerd. Bij prepaid is dat definitief.

Als je nu nog in de 'reserve’ tijd van 3 maanden, tussen de 7de en de 9de maand dus, zit kan opwaarderen nog meer alleen met een bon via Primera, Bruna, Albert Heijn e.d. (kan kennis kopen; gegevens doormailen of foto van bon)

Maar ja, zit je in de reserve tijd…. Dat kan je van uit het buitenland niet checken.

6 maanden: gebruikstermijn

7de tot en met 9de maand: reserve tijd om met opwaarderen met bon nog te heractiveren

Dan laat maar, want zal wel niks helpen het nummer is helemaal verdwenen je kunt er ook niet naar toe bellen......super KPN