Beantwoord

Prepaidtegoed gaat steeds maar zonder gebruik?

  • 20 May 2023
  • 9 reacties
  • 104 keer bekeken

Onze dochter van 9 heeft een mobiele telefoon gekocht met prepaid kaartje. Alleen om op de WiFi thuis te kunnen appen, spelen etc.  en in noodgevallen hem mee te kunnen nemen om te bellen. Eerder was ineens al het geld van haar tegoed op. Laatst in maart weer en toen op onderzoek uitgegaan..... op de gekste tijden werd er mobiel internet verbruikt, wat niet kan! Heb zelf beheer op de telefoon zitten en ze gaat naar school en op tijd naar bed dus dat verbruik klopt nooit.  Na telefonisch contact met kpn, kreeg ik met pijn en moeite 15euro beltegoed terug (waarvoor dank) en het advies mobiele gegevens uit te zetten.  Ik zag later dat mobiele gegevens al uit stond dus raar… vandaag moest mijn dochter weg en mij bellen als ze er zou zijn.  Tot mijn verbazing belde ze met een ander nummer, haar tegoed was op???? Ik keek meteen in de app want de telefoon had het huis nooit verlaten sinds maart maar alle 15 euro weer verdwenen... hoe dan????

Ik snap er werkelijk niks van, is dit een leuk extra verdienmodel van kpn? 

 

icon

Beste antwoord door Nick83 22 May 2023, 10:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Een KPN medewerker kan volgens mij mobiele dataverbruik blokkeren of uitzetten. Dan kan er alleen nog maar gebeld en gesmst worden. Misschien is dat een optie?

Gebeld met kpn maar helaas bij prepaid kan dit blijkbaar niet. Belachelijk,want de telefoon gaat het huis niet uit….Mobiele gegevens staan uit rara hoe kan dit? Wel lekker verdienen elke keer 15 euro voor ze

Reputatie 7
Badge +24

Bij de instellingen kunt u zien welke apps mobiele gegevens gebruiken:

Heeft u daar al naar gekeken? 

Ja heb ik ook gekeken WhatsApp en roblox. Tnx voor de tip! Maar de mobiele gegevens staan uit en de telefoon gaat ons huis niet uit en werkt dus alleen op de WiFi.... Buitenshuis heeft ze (in principe zou ik denken) dus geen internet, dat maakt het zo raar… mij lijkt niet dat een telefoon de mobiele gegevens zelf kan inschakelen als de WiFi wegvalt? Zou wel heel gek zijn...? Mevrouw van kpn kan ook niks zien alleen dat er mobiel internet gebruikt is.... (wat dus niet kan) dus ik snap er niks van. Volgens die mevrouw kan kpn niet zomaar afschrijven maar dat is de enige manier waardoor dit geld kan verdwijnen in mijn ogen.

Reputatie 7
Badge +24

Tja... het probleem zit echt in het toestel.... of in de gebruiker van het toestel die toch stiekum even mobiele data even aan zet... het zal niet aan KPN liggen.

Staat gegevensbesparing aan?

 

Gegevensbesparing staat aan…

De gebruiker zet de mobiele gegevens niet aan 😉dat weet ik echt zeker, maar buiten dat, is de telefoon niet buiten de WiFi geweest…

Ik weet het ook niet meer... kpn heeft geprobeerd te bellen maar toen ik opnam geen geluid vandaag helaas dus hoop dat ze nog eens terugbellen

Reputatie 7
Badge +13

Dit is vreemd Brennie ik hoor graag wat de uitkomst is van het gesprek!  Ik kan dit ook niet direct verklaren maar het lijkt mij toch waarschijnlijk dat er een app op de achtergrond contact maakt met het netwerk.    

Kpn heeft het netjes opgelost. We hebben alleen nog geen idee hoe het kan???? 

Ik ga het nu echt dagelijks controleren in de hoop dat het nu echt verholpen is

Reputatie 7
Badge +13

Fijn dat er dan toch een oplossing is gevonden! Ik hoor dan graag wat je bevindingen zijn!