Beantwoord

Puk code kwijt oude mobiel

  • 17 January 2021
  • 21 reacties
  • 436 keer bekeken

Hallo, ik heb een super oude mobiel van mij op zolder gevonden, Ladyphone SGH-E530 maar weet het telefoonnummer niet en moet de Puk code invoeren, heb ik ook niet. Iemand enig idee of ik daar nog aan kan komen? Ben erg benieuwd wat er nog aan foto's en misschien filmpjes op staat. Provider was toen nog Hi, dat kaartje zit er nog wel in dus.

icon

Beste antwoord door Misja20 17 January 2021, 15:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Hallo @Puk-code oude mobiel , als het lukt om met die telefoon te bellen, bel dan eens naar je andere telefoon en je ziet het nummer. Als het een prepaid was, dan is het nummer reeds lang vervallen.

Als het een abo-nummer is dan betaal je er nog maandelijks voor en moet het nummer in MijnKPN te zien zijn of te koppelen zijn. Als het nummer dan ook in MijnKPN zichtbaar is kun je daar ook de PUK-code vinden.

Koppel je telefoon met een laadkabel aan een pc en je hebt toegang tot de eventueel opgeslagen bestanden die je naar je pc kunt halen.

Succces.

 

Ik kan alleen noodnummer bellen. Ik denk dat het toen prepaid was? Denk dat het nummer niet meer bestaat. Ik heb de mobiel met de kabel aan de laptop gekoppeld, hij opent wel wat maar herkent niks, denk omdat ik de puk-code eerst moet invoeren? Maar die mobiel komt echt uit 2005 ofzo.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Puk-code oude mobiel , heb je al geprobeerd om de simkaart gewoon uit het toestel te halen? Zonder de simkaart start de telefoon hopelijk door en kan je mogelijk wel bij de informatie in het geheugen. En anders stop je er een simkaart in, die wel actief is.

Zit er een kpn simkaart in?

Ik denk echter ook dat het een prepaid was en dat deze vervallen is. Zeker als je geen maandelijkse afschrijving op je bank hebt die je 'niet kunt verklaren’.

Je kan er natuurlijk gewoon een nieuw prepaid kaartje voor kopen. Als je 'm weer wilt gebruiken.

Via Google is nog wel e.e.a. te vinden over de Samsung Ladyphone (uiteraard niet qua nummer/puk want dat is providerafhankelijk).

google.com/search?q=Ladyphone+SGH-E530….

Oudste wat ik daar vind is oktober 2005 (inderdaad).

Reputatie 7
Badge +28

 Provider was toen nog Hi, dat kaartje zit er nog wel in dus.

@PeterG 

Was van Hi. 

De klantenservice van KPN kan de PUK-code voor @Puk-code oude mobiel achterhalen. 

Het snelste is even bellen met 0800-0402.

Op zondagochtend zijn de wachttijden vaak niet zo lang. 

 

Als het nummer, en dus de simkaart, vervallen is is er ook geen PUK meer.

Prepaid: allang vervallen. Die oude moesten minimaal 1 X per half jaar opgewaardeerd worden. Dat is niet gebeurd.

Abonnement: zou nog moeten lopen en dat is gewoon te zien op je bankrekening. Geen afschrijvingen? Dan ook geen abo. Dan is de sim gewoon een stukje plastic met wat metalen erin geworden. Kan bij het restafval.

Evt. nieuwe prepaid sim erin. Hopelijk werkt dat, want toestel kan nog wel eens een simlock hebben. Die unlockcodes heeft KPN al 11 jaar niet meer. Dan is ook het toestel waardeloos.

Heb kpn gebeld maar ze zijn toch echt het mobiele nummer van het desbetreffende toestel nodig, ander kaartje zou ik kunnen proberen, maar geen idee welke ik dan moet hebben op de site... Super bedankt voor alle snelle reacties!

ander kaartje zou ik kunnen proberen, maar geen idee welke ik dan moet hebben op de site

Als dat nu een kpn (prepaid) simkaart is moet dat weer een kpn prepaid simkaart worden. Die kan je gewoon bij elke supermarkt kopen. Meestal bij de klantenservice. Maar ik vrees dat het met simlock toch niet meer gaat werken. Mooi vitrinekast-model :wink: .

Reputatie 6
Badge +6

Als de simkaart van Hi was, dan hoort een KPN simkaart ook toch gewoon te werken…

Die kan je trouwens ook online bestellen via kpn: https://shop.kpn.com/mobiel/prepaid/ die van 5 euro is het beste in jou geval.

@Misja20 maar heb ik dan geen Puk code meer nodig? Dat zegt ie namelijk als ik de telefoon aan zet. Ik weet dus verder niks, geen nummer, geen wachtwoord en geen Puk code. Bedankt voor je reactie.

Reputatie 6
Badge +6

Zegt het toestel dat, terwijl je de oude simkaart nog in het toestel hebt zitten? Haal dan is de simkaart eruit en start het toestel, als er dan niet om een puk code word gevraagd, dan zou in principe een nieuwe sim van kpn moeten werken.

Als er alsnog een pukcode word gevraagd (zonder sim in het toestel) dan word het denk ik een lastig verhaal.

@Misja20 Als ik de simkaart eruit haal en weer aanzet zegt ie "plaats SIM-kaart.

@Misja20 Maar ik wil dus alleen mijn foto's en filmpjes eraf halen. Lijkt me wel gek als ik die met een nieuwe SIM-kaart wel kan inzien, dan zou iedereen dat kunnen toch? (Ivm diefstal oid) Maar zou wel geweldig zijn natuurlijk!

Kun je zonder simkaart niet in het menu komen?

@PeterG nee, dan staat er plaats SIM-kaart. Dan kan ik alleen noodoproepen bellen. (Heb geprobeerd mijn eigen nr te bellen)

Jammer. De kans dat je er met een nieuwe prepaid simkaart weer in komt schat ik ook geen 100 %. Zal indertijd als pakket verkocht zijn voor HI met simlock. Maar HI bestaat niet meer.

Misschien dat @Kpn zelf nog een tip geeft. Anders is het echt helaas.

Reputatie 6
Badge +6

Destijds zal er ongetwijfeld een simlock op het toestel gezet zijn, maar in een gelockte Hi toestel kon je ook kpn kaarten gebruiken ;)

 

 

@Misja20 Het is gelukt! Met een nieuw kaartje van kpn. Bedankt voor jullie hulp!

Badge

Als uw nieuwe simkaart koppelt naar Mijn KPN. Dan kunt u via in uw account uw puk code inzien.  Bij een Sim only abonnement is dat via informatie en simkaart instellingen en dan staat er Pukcode inzien. Bij een prepaid is klik je eerst op tegoed aan en dan ziet u een linkje pukcode inzien. Als het om een prepaid kaart is zult u elk 6 maanden minstens een tegoed moeten opwaarderen, anders vervalt uw prepaidkaart en dan valt er niet meer te achterhalen.

Om prepaid geldig te houden hoeft er alleen maar binnen elke 180 dagen een belletje (met verbinding) gepleegd te worden of een sms verstuurd. Zo kan je best lang doen met een 10-tje beltegoed.