Beantwoord

puk code opvragen

  • 15 August 2020
  • 21 reacties
  • 631 keer bekeken

Help,

 

ben mijn puk code kwijt, En heb natuurlijk me mijn domme kop 3x de pincode ingetikt. Nu vraagt de telefoon om de pukcode in te voeren. Heb het simcard nr gevonden op de achterkant van de sim. Probeerde de oplossingen op het forum uit echter ik krijg de foutmelding niet mogelijk om de pukcode op te vragen? Ik heb een prepaid simcard. Zijn er nog andere mogelijkheden om de puk code op te vragen? Ik zie dat ik bij mijn kpn deze nr niet heb gekoppeld

 

hoop dat iemand mij verder kan helpen

icon

Beste antwoord door Misja20 18 August 2020, 15:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Gail , je hebt het formulier al ingevuld op deze pagina?

https://www.kpn.com/service/mobiel/simkaart/pukcode-opvragen.htm

Reputatie 7
Badge +24

Hi Gail, welkom hier. 

Is het inmiddels gelukt? 
 

Hallo,

 

nee is niet gelukt. Ik blijf de melding krijgen dat het niet mogelijk is om de puk code voor deze 06 nummer op te vragen

Ik zie dat je via de link die ruud zojuist heeft gestuurd alleen voor kpn abo is? Je moet nl de laatse cijfers van bank nr invullen.

 

 

Reputatie 7
Badge +21

Nee @Gail , ik heb prepaid gebruikers ook met goed gevolg naar die pagina verwezen.

Maar anders zal KPN moderator Alex je hier verder helpen.

Zet jouw gegevens dan alvast (Privé) in jouw Forum profiel met 06-nummer en simkaartnummer in het veld "Persoonlijke opmerkingen” dan kan hij je direct helpen.

Hai Ruud,

 

ik ga nog een keer kijken. Thanks voor de snelle reactie

Hi alex,

 

ik bel niet supervaak met deze mobiele nr, kan het zijn dat deze het niet meer doet als ik het een paar maanden niet gebruikt heb? 
 

ik heb op de link gedrukt die ruud had gegeven en ik krijg in het rood een melding dat het niet mogelijk is om een puk code op te vragen voor dit nr.  ik kom niet eens verder waAr ik de simcard nr intik

Hi ruud,

 

thanks voor de tip en je snelle reactie. Zojuist 06 en simcard nr in mijn profiel ingetikt.

 

Reputatie 7
Badge +24

Hmm, dit is tricky in verband met de privacy en het doorgeven van je puk. Kan ik je op een ander nummer telefonisch bereiken nu? 

Hi alex,

 

ik heb in mijn profiel een 2e 06 nummer vermeld eindigd op 41. Je kan mij op dit nr bereiken.

Reputatie 7
Badge +24

Elkaar gisteren gesproken. Is het gelukt?

Hi Alex,

 

nee is niet gelukt. Na de puk code vraagt het om een pincode. Geen idee wat het pincode hoort te zijn. Ik heb de pincode van het tst ingetikt en de pin code van de kaart maar deed het allebei niet. Ik heb toen de sim kaart eruit gehaald en de telefoon opnieuw gestart en de pincode ingetoets om te kijken of dat het deed en de telefoon werd geunlocked zonder sim . ik heb snel alle fotos en vids en data gekopieerd. Dit is gelukkig niet verloren gegaan.

mijn nichtje van 1 Had ineens de telefoon in haar handen toen ik het zag. Misschien dat zij per ongeluk dingen  gedrukt 😞. En code heeft aangemaakt.

Ik heb daarna simcard nogmaals geplaatsr en nog een keer geprobeerd maar vroeg weer om een pincode. Alles nu geprobeerd 😞 waardoor ik nog maar 1 poging over heb om te proberen met de puk code.

 hebben we nu alles geprobeerd? En is het nr niet meer te redden? Mocht dit het geval zijn dan is denk ik de enige oplossing om een nieuwe sim card te kopen? Of heb je nog andere ideeen?

Reputatie 7
Badge +24

Poeh. :disappointed_relieved: Raar wel, dat hij steeds om een pincode vraagt. Dit gebeurt dus ook in een ander toestel? 

Het nummer is wel te redden. Het makkelijkste is om een vervangende simkaart te bestellen, kun je hier doen met de gegevens die je al hebt. Maar ik ben eerst dus benieuwd of je dit probleem ook ervaart wanneer je de simkaart in een ander toestel plaatst. 

 

Haiii,

 

ja he een interessante case. Ik ga vanavond ff verder kijken. Thanks voor je hulp tot nu toe

 

ik laat je weten

Reputatie 7
Badge +24

Haiii,

 

ja he een interessante case. Ik ga vanavond ff verder kijken. Thanks voor je hulp tot nu toe

 

ik laat je weten

:ok_hand:

Na het intoetsen van de PUK vraagt ie om een nieuwe PIN te maken. Die moet je dan 2 X invoeren. Ik denk zo maar dat je dat ff niet goed leest wat ik me wel voor kan stellen.

Verwar de sim-pincode niet met de toestelcode.

Haaiii,

@Alex_P ik heb het geprobeerd in een andere telefoon nogmaals en het vroeg dit x idd om een nieuwe pincode @PeterG . Had een nieuwe pincode verzonnen en opnieuw bevestigd en daarna op ok gedrukt. Echter geeft deze nu aan   
dat ik max puk code heb gebruikt en contact moet opnemen met de provider. 

 

@Alex_P  als ik switch naar sim only abo van kpn kan ik het nr nog behouden door middel van een nieuwe simcard aan te vragen? 

Reputatie 6
Badge +6

Haaiii,

@Alex_P ik heb het geprobeerd in een andere telefoon nogmaals en het vroeg dit x idd om een nieuwe pincode @PeterG . Had een nieuwe pincode verzonnen en opnieuw bevestigd en daarna op ok gedrukt. Echter geeft deze nu aan   
dat ik max puk code heb gebruikt en contact moet opnemen met de provider. 

 

@Alex_P  als ik switch naar sim only abo van kpn kan ik het nr nog behouden door middel van een nieuwe simcard aan te vragen? 


Je  kan gewoon een vervangende prepaid simkaart aanvragen hoor via : https://www.kpn.com/service/mobiel/sim-kaart/aanvragen/prepaid-sim-kaart.htm

Kosten zijn 4.99 euro en word verrekend met je beltegoed saldo.

Of je gaat langs een KPN winkel en dan loop je zo met een nieuwe simkaart de winkel uit. Als je naar simonly wilt overstappen kan je ook je nummer behouden, maar hoeft dus niet.

Reputatie 7
Badge +24

Misja legt dit goed uit. Hoe dan ook heb je nu een nieuwe simkaart nodig, die oude is nu permanent geblokkeerd zo te lezen.  

Dank je voor alle tips en hulp. @PeterG @Misja20 @Alex_P @RBxx . Ik ga een nieuwe sim bestellen.

Reputatie 7
Badge +24

Top! En graag gedaan uiteraard.