Beantwoord

Registratie prepaid mobiele telefoon voor SMS-opwaarderen lukt niet via dekstop/laptop

  • 18 February 2022
  • 14 reacties
  • 217 keer bekeken

Reputatie 2

Ik wil mijn nieuwe prepaid simkaart voor mijn mobiele telefoon (geen smartphone) bij KPN registreren voor opwaarderen via SMS. Dit lukt mij niet via een desktop of laptop computer. Simkaart is correct gekoppeld aan MIJN KPN en geactiveerd.

Wanneer ik naar het scherm voor registratie en aanvragen pincode  ga, moet ik twee keer het tel.nr. ingeven.  Hierna krijg ik een verificatiecode van KPN op mijn mobieltje, die ik eveneens ingeef. Vervolgens wil ik doorgaan, maar kom steeds terug in het vorige scherm, waarin in twee keer het tel.nr. moet opgeven. Pak ik een ander mobieltje  (b.v. smartphone van buurman) dan heb ik exact hetzelfde probleem. Ik heb dit op meerdere desktop/laptop computers geprobeerd,, ook met uitschakeling van de virusscanner. Steeds zelfde resultaat. Log ik echter in via de smartphone (van buren) via  mijn eigen netwerk dan kan ik wel doorgaan en komt het goede vervolgscherm wel. Meerdere gesprekjes met KPN hierover gevoerd, helaas kom ik daarbij ook niet verder.

Wie weet een oplossing voor mijn probleem?

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 24 February 2022, 14:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @JW44, welkom! Voor KPN prepaid hebben we een speciale app ontwikkeld: De KPN Prepaid app.

Je kunt jouw prepaid beter hieraan koppelen. Via de app kan je jouw prepaid beltegoed opwaarderen en je bundels inzien.

Reputatie 2

Het gaat hier om een eenvoudige mobiele telefoon (geen smartphone), die vooral wordt gebruikt om gebeld te kunnen worden en af en toe om zelf te bellen. Op deze telefoon kan ik de Prepaid app dus niet gebruiken en dus ook niet via de app opwaarderen.

Reputatie 7
Badge +17

Mijn excuses, ik zie dat ik daar compleet overheen gelezen heb!

Het lukt dus niet om jouw prepaidnummer te koppelen aan jouw KPN ID. Je komt in een cirkel terecht. Maar lees ik nou goed dat het wel werkte op de smartphone van jouw buurman? Is het hiermee nog gelukt om jouw nummer aan jouw KPN ID te koppelen? Als jouw nummer eenmaal aan jouw eigen KPN ID gekoppeld is, dan kan je daarna ook op jouw eigen computer inloggen. Het is dan dus wel belangrijk dat deze aan jouw eigen KPN ID gekoppeld is.

Je kunt jouw beltegoed ook altijd online opwaarderen. Dit kan je doen zonder een KPN ID te hebben.

Reputatie 2

Mijn prepaid-nummer heb  ik via mijn eigen computer  prima kunnen koppelen aan mijn KPN-ID. Het activeren van dit nummert ging ook goed, zelfs het “ophalen” van mijn basisbeltegoed (€ 2,50) en het “ophalen” van mijn bonus-tegoed (€ 7,50). Dit gaf allemaal geen enkel probleem op mijn eigen computer.

Via mijn eigen computer kan ik ook duidelijk zien, dat het prepaid-nummer gekoppeld is aan mijn KPN-ID.

Alleen als ik nu verder wil en mijn toestel registreren voor SMS-opwaarderen kan ik niet verder komen, zoals eerder al aangegeven. 

Inmiddels heb ik mij via de smartphone van mijn buurman wel kunnen aanmelden voor sms-opwaarderen. Wel moest ik hierbij eerst € 10,00 beltegoed kopen en € 0,01 voor controleren bankgegevens. Verder opwaarderen via mijn eigen toestel; lukt niet. Ik krijg nu een sms-bericht dat de opwaardeerlimiet is bereikt. (deze limiet ligt op € 20,00, terwijl ik slechts € 10,00 probeer op te waarderen.

Wil ik, zonder de smartphone van buurman, mijn pincode voor sms-opwaarderen wijzigen via mijn computer dan lukt dat ook niet. Dat moet immers in hetzelfde scherm als de registratie voor SMS-opwaarderen. En ik kan nog steeds niet in dat scherm komen; mijn eerste melding blijft nog steeds bestaan. (teruggaan naar scherm voor ingeven 06-nummer).

Mijn doel is, dat ik mijn telefoon kan opwaarderen, zonder daarbij gebruik te maken van een computer of andere smartphone, dit voor het geval ik moet opwaarderen, terwijl ik geen computer/smartphone ter beschikking heb. Volgens KPN-voorlichting opp internet moet dat probleemloos kunnen. Helaas…. voor mij nog niet.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Oké, nu snap ik beter waarom je dit zo graag aan de praat wil krijgen.

 

Prepaid beltegoed per sms opwaarderen via 1299

Je kunt altijd en overal je beltegoed opwaarderen via SMS. Het werkt als volgt:

  1. Meld je eenmalig aan via SMS opwaarderen om een pincode in te stellen. Nadat je je pincode hebt ingesteld, kun je hiermee op elk moment opwaarderen via SMS.
  2. Stuur gratis een SMS met PLUS[spatie]het bedrag[spatie]je pincode naar 1299 om op te waarderen. Bijvoorbeeld: om € 10,- op te waarderen met pincode 12345 verstuur je de volgende SMS: PLUS 10 12345.
  3. Je beltegoed wordt direct opgehoogd.
  4. Het geld voor de opwaardering wordt van je bankrekening of creditcard afgeschreven.

 

Maar als ik het goed begrijp, heb je opwaarderen via sms nu aan staan, toch? Alleen wil je nog de pincode veranderen. Dit zou inderdaad probleemloos moeten werken.

Welke browser gebruik jij op jouw computer? Ik raad je aan om Chrome te gebruiken.

Gebruik je al Chrome, dan kan het helpen om de cookies te verwijderen.

Reputatie 2

Bedankt voor uw reactie(s)

Tot nu toe gebruikte is de browser Microsoft Edge. Inmiddels gebruik gemaakt van Google Chrome en ziedaar…. Nu kan ik wel probleemloos doorstarten naar het registratiemenu en de pincode aanpassen of een nieuwe pincode vragen als ik deze vergeten ben.

Veiligheidshalve gekozen voor pincode vergeten en een nieuwe pincode opgegeven. De daarbij behorende betaling van € 0,01, die er voor moet zorgen dat de bankrekening gegevens correct zijn,  is ook prima verlopen. Tot zover gaat alles goed. Duidelijk weer een stap verder, dank zij uw hulp.

Echter als ik nu via mijn mobiel € 10,00 wil opwaarderen lukt dit nog niet en krijg ik weer een sms-bericht met de melding: “U kunt niet meer opwaarderen via sms omdat u de limiet bereikt heeft. Probeer het later opnieuw.”  

We  komen steeds verder, maar zijn er nog niet helemaal.

Mijn doel is, dat ik mijn telefoon kan opwaarderen, zonder daarbij gebruik te maken van een computer of andere smartphone, dit voor het geval ik moet opwaarderen, terwijl ik geen computer/smartphone ter beschikking heb.

Of je koopt gewoon een opwaardeerbon. Verkrijgbaar bij supermarkten van i.i.g. Dekamarkt, Coop, Vomar, Deen, Jumbo. En bij tijdschriften en rookwaren zaken. Een Supermarkt of Primera-achtige is altijd wel bij de hand.

Eenvoudig opwaarderen via elke computer of smartphone: 

Via de website https://www.kpn.com/prepaid/opwaarderen.htm (met iDeal).

NOTA BENE

mobiele telefoon (geen smartphone)

Als dit nog een GSM (2G) telefoon is denk er wel aan dat dat na 31 maart 2025 uit de lucht is. Dan is alleen 4G en 5G nog beschikbaar (alle netwerken).

Reputatie 2

Peter, Bedankt voor uw reactie. Ik kan er alleen niet zoveel mee. Zoals u al uit de voorgeschiedenis van deze berichten  kunt weten, kan ik nu inmiddels ook via mijn computer de sms-pincode  aanpassen, opwaarderen  enz. (zelfde scherm) Maar ik wil ook graag zonder computer en zonder kaart, via sms, kunnen opwaarderen en dat moet heel simpel zijn volgens KPN. Ook boeit het mij waarom dat bij mij juist niet kan.

En inderdaad NOTA BENE een mobiele telefoon (geen smartphone). Ik gebruik dit apparaat uitsluitend om te bellen en gebeld te kunnen worden, waarom zou ik hiervoor dan een -veel duurdere- smartphone aanschaffen?

Ik heb jaren prepaid gehad van kpn, tot een jaar of 8 geleden, maar heb sms betalen nooit aan de praat gekregen indertijd.

Mocht je niet over je (een) computer kunnen beschikken dan is een bonnetje meenemen bij de supermarkt, je moet toch boodschappen doen, geen punt lijkt mij.

Hoe groot is de kans dat je nét als je '’moet'’ opwaarderen je niet over je (een) pc kunt beschikken? Je wacht toch ook niet tot het allerlaatste moment tot het beltegoed bijna op is…

Een abonnement is overigens veel zorgelozer (zeker als je onbeperkt bellen/sms hebt). En in the end goedkoper dan prepaid ook. En zeker als het je enige telefoon is (zonder vaste telefoon dus).

 

Ik gebruik dit apparaat uitsluitend om te bellen en gebeld te kunnen worden, waarom zou ik hiervoor dan een -veel duurdere- smartphone aanschaffen?

Die mening was ik ook toegedaan. Totdat nog geen 2 jaar geleden m'n GSM stukviel en ik een smartphone kocht. Overigens niet superdure ( ~€350,--). Wat fijn om niet alleen de laptop te hebben voor internet. Gewoon je mail lezen op de bank enzo.

En allerlei dingen die niet werken via Windows / MacOS maar wel via Android / iOS. Whatsappen, beeldbellen (gratis via je wifi verbinding!).
Mijn moeder vond een simpel GSM-etje ook voldoende. Toch kocht ze vorig jaar vlak voor haar 83-ste verjaardag een smartphone. Beste aankoop sinds jaren vind ze zelf.

B.T.W. ik ben van 1963, dus ben zelf opgegroeid zonder mobiel.

Reputatie 2

Ik heb tot enkele weken terug altijd met volle tevredenheid gewerkt met prepaid en sms-opwaarderen. Voor thuis heb ik een vaste telefoon met gratis bellen via VOIP-stunt. En ik ben van 1944. De mobiel wordt vooral gebruikt bij fietstochtjes, vaak door bos- en natuurgebied, zodat we dan ook kunnen bellen en bereikbaar zijn. Niet dagelijks dus. 

Overigens gaat mijn vraag niet over de voor-/nadelen en wel/niet gebruiken van een smartphone, maar, zoals al eerder gezegd: het boeit me waarom ik nu niet meer via sms kan opwaarderen en eerder wel. Doe ik wat fout of zit er bij KPN iets fout?  Dat wil ik nl. graag weten.

En middels de  reacties van Denise ben ik al enkele stappen gevorderd en mogelijk bijna bij de oplossing.

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Voor mobiel opwaarderen, sms opwaarderen en automatisch opwaarderen (opwaarderen via automatische incasso) gelden onderstaande limieten:

  • EUR 20,- per  dag
  • EUR 40,- per week
  • EUR 80,- per maand
  • Geen openstaande incasso's. Deze moeten eerst voldaan zijn.

Limieten kunnen we niet omzeilen. Als je de melding krijgt dat een limiet bereikt is, dan kan je het op een later moment weer proberen.

Reputatie 2

Dat is mij bekend. Maar het lukt mij nog niet  met dit toestel via SMS € 10,00 op te waarderen, niet per dag, maar ook niet per week. KPN heeft weer gereageerd. Er zou iets mis zijn gegaan bij het revalideren van mijn bankgegevens; KPN zegt dit niet telefonisch te kunnen oplossen en adviseert mij om “even” langs een KPN-telefoonwinkel te gaan, die dit wel kunnen oplossen, waar ik dan bij ben. 

Als het even lukt hoop ik dit a.s. woensdag te doen. Zodra ik daar ben geweest, hoop ik u verder te informeren.

Reputatie 2

Zoals eerder gemeld heb ik vorige week mijn pincode voor sms-opwaarderen via google aangepast en als “vergeten” opnieuw aangemeld. Dan moet je € 0,01 opwaarderen omdat KPN de bankgegevens van de klant wil valideren. Dat is toen allemaal goed gelukt. Daarna heb ik enkele keren geprobeerd mijn toestel op te waarderen, wat weer nier gelukte. Volgens MPN  waren mijn bankgegevens niet goed verwerkt en moest ik naar de KPN-winkel. om dit op te lossen. Daarna nog een keer via “vergeten” een nieuwe pincode ingegeven en € 0,01 overgeboekt voor valideren bankgegevens. Meteen daarna geprobeerd op te waarderen, wat weer niet lukte.

Voordat ik vanmorgen naar de KPN-telefoon winkel ging (ruim 20 km verderop) toch nog één  keer geprobeerd op te waarderen via sms, En zowaar dat lukte…. Waarom n u wel? Dat weet ik niet. Omdat alles nu goed werkt niet meer naar de KPN-winkel geweest.

Dat het niet werkt via Edge vind ik geen probleem. Kan prima met Chrome uit te voeten. Vermoedelijk heb ik ergens een verkeerde instelling in Edge staan.

Allen, die hebben gereageerd, hartelijk dank voor jullie meedenken  en reacties.  Ik heb dit als heel waardevol ervaren. De kernoplossing, waardoor ik echt verder kwam was wel het advies van Denise, om Chrome in plaats van Edge te gebruiken. Super bedankt hiervoor!!

:grinning:

Reputatie 7
Badge +17

Fijn om te lezen dat het uiteindelijk toch gelukt is om opwaarderen via sms te activeren!