Beantwoord

Sim blokkade

  • 12 November 2020
  • 5 reacties
  • 95 keer bekeken

hoi mijn prepayd sim is geblokkeerd dit is de oude simkaart van mijn overleden moeder die nu in onze tablet zit.

zag op het forum dat je 1 maal per 6 maanden gebruik moest maken om dit nummer an te kunnen houden. 

hiervan was ik niet op de hoogte!

tevens zag ik dat je voorafgaande aan de blokade via sms op de hoogte gebracht zou worden, dit is niet  gebeurd heb zojuist de smsen bekeken niets ontvangen van KPN zijde.

graag U hulp om het nummer weer achtief te maken en de symkaart te deblokkeren.

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 12 November 2020, 16:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7

Hoi @Jacob.64, welkom bij ons op het forum. Een prepaid kaart die 6 maanden niet wordt gebruikt om zelf te bellen, sms’en, mobiel internetten of opwaarderen wordt inderdaad geblokkeerd. Dit wordt ook uitgelegd op onze site: Prepaid opwaarderen (onderaan onder het kopje Beltegoed). Op dat moment wordt er een sms gestuurd naar het nummer van die prepaid kaart, dus in jouw geval werd die naar de tablet gestuurd. Nadat de kaart wordt geblokkeerd is er periode van 90 dagen, waarbinnen je kunt opwaarderen en de kaart weer actief wordt. Als je buiten die 90 dagen bent is het nummer definitief gestopt en niet meer terug te krijgen. 

Weet je wanneer het nummer werd geblokkeerd? Als je het niet zeker weet kan je jouw forumprofiel voorzien van het bewuste 06-nummer en het simkaartnummer, en hieronder een seintje geven. Dan kunnen we meekijken.

hoi

het telefonnummer is 06******** simnummer 8********  v2.

Met vriendelijke groet Jacob

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Reputatie 7
Badge +15

@Jacob.64 Bedankt voor je reactie, ik heb deze aangepast om privé gegevens onzichtbaar te maken. Deze gegevens zijn namelijk openbaar. 

Ik heb voor je gecontroleerd wat de status van het telefoonnummer is en deze is helaas al inactief. In februari is een sms verstuurd dat het nummer 6 maanden niet gebruikt is en sinds september is het nummer al gedeactiveerd.

Ik heb dan helaas ook geen mogelijkheid meer om dit nummer terug te halen of actief te maken. 

tja helaas geen sms van U kant gekregen er staan 2 berichten maar geen van KPN.

wat gebeurd nu met het prepayd bedrag wat nog beschikbaar was nog zo’n €30.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Jacob.64 Waarom de sms'jes niet ontvangen zijn durf ik niet te zeggen, ik kan alleen zien dat ze verstuurd zijn. 

Bij prepaid gelden de voorwaarden zoals Jasper ze geschetst heeft .

Hoi @Jacob.64, welkom bij ons op het forum. Een prepaid kaart die 6 maanden niet wordt gebruikt om zelf te bellen, sms’en, mobiel internetten of opwaarderen wordt inderdaad geblokkeerd. Dit wordt ook uitgelegd op onze site: Prepaid opwaarderen (onderaan onder het kopje Beltegoed). Op dat moment wordt er een sms gestuurd naar het nummer van die prepaid kaart, dus in jouw geval werd die naar de tablet gestuurd. Nadat de kaart wordt geblokkeerd is er periode van 90 dagen, waarbinnen je kunt opwaarderen en de kaart weer actief wordt. Als je buiten die 90 dagen bent is het nummer definitief gestopt en niet meer terug te krijgen. 

Weet je wanneer het nummer werd geblokkeerd? Als je het niet zeker weet kan je jouw forumprofiel voorzien van het bewuste 06-nummer en het simkaartnummer, en hieronder een seintje geven. Dan kunnen we meekijken.

Het tegoed is helaas verloren gegaan met het telefoonnummer.