Beantwoord

Simkaart

  • 3 August 2020
  • 5 reacties
  • 121 keer bekeken

Hey, ik heb dit forum nooit gebruikt en toch hoop ik dat iemand me hierop kan helpen want ik heb afgelopen uur geen enkele handige hulp gehad. 

 Vorig jaar heb ik een telefoonnummer gekocht en die geactiveerd. 

Ik was er mee best actief tot rond de februari en toch checkte ik maandelijks of mijn sim kaart nog geldig was, telkens kreeg ik eens sms dat ik tot 22 november rustig aan kon doen en niet per se iets hoefde op te waarderen, dat deed ik dus ook niet.

Vandaag had ik eindelijk de kans om wat beltegoed te opwaarderen, maar dat ging mis, telkens als mijn zus belde naar mijn nummer (die zo genaamd tot 22 november van mij zou zijn) nam een andere mevrouw op, helemaal onbekend voor mij. Sms sturen lukte ook niet want ik kreeg het niet binnen.

Ook opwaarderen lukte niet en heb ik nog steeds geen beltegoed op mijn telefoon. Voelt hopeloos en irriterend.

Na een heel uur lang zoeken naar de antwoord op mijn vraag, heb ik de moed opgegeven en heb besloten om hier antwoord te krijgen. Heeft iemand enig idee wat ik moet doen?

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 3 August 2020, 14:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Het @Grazia 

Welkom op het KPN forum.

Laat ik even beginnen bij het begin. Moderators, medewerkers van de klantenservice kunnen sneller helpen na het oppikken van je topic als je het forumprofiel ingevuld hebt. Zet dus even bij (privé) de gegevens van o.a. het telefoonnummer waar het om gaat.

Je hebt dus een prepaid simkaart gekocht waaraan een 06 nummer is verbonden. Deze is geactiveerd.

Intussen kun je al wat meer vertellen, heb je online opgewaardeerd via de KPN opwaardeerpagina of bijvoorbeeld via een opwaardeerkaart?

Wat voor telefoon heb je?

Gebruik je de KPN prepaid app?

Nog even de informatie over geldigheid van het beltegoed.

Menu

 

 

Hoe lang is mijn beltegoed geldig?

Je prepaid-tegoed bij KPN Prepaid is onbeperkt geldig. Er is 1 voorwaarde: je moet je mobiele aansluiting 1 keer in de 6 maanden gebruiken (bellen, sms’en, mobiel internetten of opwaarderen). Bellen/sms’en naar gratis nummers en het ontvangen van gesprekken en sms-jes vallen hier niet onder.

Heb je je prepaid-tegoed 6 maanden niet gebruikt?
Als je langer dan 6 maanden je aansluiting niet gebruikt, wordt je beltegoed bevroren voor 90 dagen. Je kunt dan nog wel gebeld worden, bellen naar gratis nummers en opwaarderen.

Om je prepaid-tegoed weer vrij te maken, moet je het binnen 90 dagen na de bevriezing opwaarderen.

  • Waardeer je in deze 90 dagen op? Dan komt het bevroren tegoed weer vrij. Je kunt weer bellen, sms’en, internetten etc.
  • Waardeer je in deze 90 dagen je prepaid-tegoed niet op? Dan kunt je niet meer bellen en gebeld worden. Je mobiele nummer en simkaart werken niet meer. Wil je weer kunnen bellen, bestel dan een nieuw prepaid-pakket of abonnement. Het is niet meer mogelijk om je oude nummer mee te nemen

 

Reputatie 6
Badge +6

Oke…

Weet je zeker dat je zus naar het correcte nummer belt?

Het zou namelijk kunnen zijn, dat je zus al eerder een nummer van jou onder haar contacten had, en nog niet heeft aangepast naar het goede nummer, dat moet ze dus echt even checken.

Of anders dat ze handmatig het nummer van jou invoert en belt, dus niet via opgeslagen contacten.

Wat betreft het opwaarderen, wat gaat er dan precies mis en hoe probeer je op te waarderen?

…. bel zelf je zus eens.

Frisian is me voor w.b. het geldig blijven van een prepaid nummer.:kissing_smiling_eyes:

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Grazia, inmiddels zijn we natuurlijk al weer even verder. Hebben bovenstaande antwoorden je vraag nog beantwoord?
Anders kijk ik graag even met je mee!
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Zou je daarbij je 06-nummer en simkaartnummer bij “persoonlijke opmerkingen” willen vermelden?

Reputatie 7
Badge +20

We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het inmiddels gelukt is.  Anders weet je ons te vinden!