Beantwoord

Simkaart activeren in het buitenland

  • 13 April 2021
  • 11 reacties
  • 271 keer bekeken

Hallo,

 

Graag wil ik mijn prepaid SIM-kaart activeren vanuit het buitenland. De mevrouw van de chat kon me niet helpen en toen ik haar wees op deze post:  https://forum.kpn.com/prepaid-16/simkaart-activeren-in-het-buitenland-510544, vroeg zij mij hier een post te maken.

Zou iemand van KPN mij hierbij kunnen helpen?

Ik heb mijn SIM-kaartnummer in mijn forum profiel gezet bij persoonlijke opmerkingen.

 

Mvg,

 

Vesa

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 2 June 2021, 12:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @vesaf, welkom op het forum! Wat jammer dat je via de chat hier niet gelijk mee bent geholpen :( De collega's daar kunnen dit namelijk ook. Dank alvast voor het simkaartnummer. Wil je het forumprofiel ook nog aanvullen met het 06-nummer? Dan kan ik hier de boel erbij pakken. Reageer hier even weer als je dit gedaan hebt.

Hoi @Erik_, dank voor je reactie, het telefoonnummer van de SIM-kaart staat nu ook bij de persoonlijke opmerkingen. Even voor de duidelijkheid, als ik straks nummerbehoud aan wil vragen moet ik deze kaart wel eerst activeren toch?

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb de simkaart geactiveerd hoor, nu is jouw aansluiting actief. Dat is inderdaad nodig om nummerbehoud te kunnen aanvragen. 

Badge

Ook ik wil mijn prepaid SIM-kaart activeren vanuit het buitenland, in dit geval the UK 
Zou iemand van KPN mij hierbij kunnen helpen?
Ik zal nu ook mijn SIM-kaartnummer in mijn forum profiel zetten, bij persoonlijke opmerkingen.
Dr Bert

Reputatie 7
Badge +20

@Bert in the UK, welkom hier. Kun je jouw profiel voorzien van mobiel nummer en simkaartnummer? Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan ga ik aan de slag. 

Badge

Dat heb ik nu net gedaan, hoop ik …………

Daar ik van de telex and fax generatie ben, duurt het allemaal een beetje bij mij, 

Bedankt voor het geduld.  Bert

Reputatie 7
Badge +20

@Bert in the UK, ik zie dat die simkaart al sinds 16-11 actief is. Maar begrijp ik dat deze nog niet werkt? Want als dat het geval is, dan moet deze eerst aangemeld worden bij ons op het netwerk in Nederland. Een prepaid sim is normaal gesproken niet in het buitenland te activeren namelijk. 

Badge

Al sinds 16/11 ?

Dat begrijp ik niet. Ik had een Hema kaart sinds vele jaren en wil dus nu overstappen en vroeg dat ongeveer een maand geleden aan.

Wij gebruikten de kaart alleen als we in Nederland of Duitsland. Wij zijn onlangs ook van Thailand naar Engeland verhuist en wilde dit regelen voor dat we weer naar Nederland mogen komen, maar onder de tegenwoordige situatie weet niemand wanner dat zal kunnen.

 Het zou reuze fijn zijn als jullie dit nummer kunnen aktiveren.

Hoop dat dat mogelijk is, niet zo zeer vanwege de 7.50 Euro, ik zall direkt daarna nog opwaarderen.

Bedankt alwast voor de attente service en antwoorden.  Dr Bert 

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben er nog even mee aan de slag geweest. Inmiddels is de aansluiting actief. Je hebt hier ook een bevestiging van ontvangen via sms. 

Badge

Ik ben er nog even mee aan de slag geweest. Inmiddels is de aansluiting actief. Je hebt hier ook een bevestiging van ontvangen via sms. 

Hartstikke bedankt, het is gelukt een sms te sturen 

Reputatie 7
Badge +20

Graag gedaan. Mocht er nog weer eens iets zijn, dan horen wij graag weer van je.