Beantwoord

Simkaart niet meer actief, kan deze weer geactiveerd worden?

  • 4 August 2023
  • 6 reacties
  • 148 keer bekeken

Ik gebruik mijn simkaart voor mn bedrijf, en alleen voor Whatsapp, nu zie ik ineens staan dat deze niet meer actief is.. ik heb hier geen melding niets van gekregen.. kan ik dit nummer weer terug krijgen, wil het graag weer opwaarderen

icon

Beste antwoord door RBxx 4 August 2023, 11:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Sann21 , kan je er helemaal niets meer mee, niet bellen en ook niet gebeld worden?

Een prepaid simkaart blijft onbeperkt geldig zolang je hem actief gebruikt. Je moet iedere 6 maanden iets van het tegoed gebruiken voor bellen, sms en/of internet. Na 5 en 6 maanden komt er een herinnering via sms. Na 6 maanden inactiviteit wordt het nummer eerst uitgaand geblokkeerd en dan zijn er nog 90 dagen om het nummer te deblokkeren door het tegoed op te waarderen. Doe je dat niet, dan wordt het nummer volledig geblokkeerd en daarna ook opgeheven. Dat is definitief en onherstelbaar.

Reputatie 7

Welkom bij ons op het forum @Sann21. De vraag is inderdaad hoe ver je in het proces bent wat Ruud al beschrijft. Als jouw nummer al definitief geblokkeerd is, is daar niets meer aan te doen. Heb je dat na zijn bericht al kunnen proberen?

Ja ben al te laat.. heb vorig jaar september het laatste berichtje gestuurd… gebruikte het nummer alleen voor Whatsapp..dus ben al overgestapt naar een andere 

Reputatie 7
Badge +24

En dat Whatsappen deed u alleen via WiFi? 

Ja.. bedrijfsaccount via Whatsapp en die werkt nog wel gewoon, daarom ook niet door dat het nummer al vergeven was

Reputatie 7

Dan zal het nummer helaas niet meer te herstellen zijn inderdaad. Gelukkig ben je al wel weer bereikbaar (via een andere provider) nu dus.