Beantwoord

Simkaart prepaid verloren in het buitenland

  • 17 June 2020
  • 6 reacties
  • 135 keer bekeken

Hallo,

Ik ben woonachtig in het buitenland en heb een prepaid nummer van KPN. Nu ben ik de simkaart verloren en heb ik het nummer ook al een tijd niet gebruikt.

Is er een mogelijkheid om mijn telefoonnummer weer snel te activeren voordat deze vervalt?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

icon

Beste antwoord door Bart_ 18 June 2020, 16:33

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @JeremyB Dat klinkt heel vervelend en het is een mogelijk ingewikkelde situatie. Je wilt minimaal 1 keer per half jaar een actieve verbinding hebben met je toestel: anders wordt het tegoed eerst bevroren en als je geen actie onderneemt komt je aansluiting uiteindelijk te vervallen. Hoe lang heb jij je nummer niet gebruikt?

Je bent je simkaart verloren, geef je aan. Heb je een KPN ID, zodat je nog wel bij je gegevens kunt? Je kunt namelijk een nieuwe simkaart aanvragen, maar die sturen we niét naar het buitenland. Je zou dan een Nederlands adres moeten opgeven. 

@Bart_  ik heb hem al meer dan een half jaar niet meer gebruikt ben ik bang. Binnen hoeveel tijd kan ik hem nog activeren? In juli zal ik weer in Nederland zijn.

Reputatie 7
Badge +20

Ai, @JeremyB Je krijgt verschillende berichten via sms dat je je nummer moet opwaarderen, heb je die ook gehad? Na 6 maanden heb je nog 90 dagen om op te waarderen en dat is het echt gebeurd. Het gaat er om spannen, denk ik. Wil je je mobiele nummer in je Forum Profiel zetten? Misschien kan ik je dan al duidelijkheid geven. 

@Bart_ 

 

jazeker. Gedaan! 

Reputatie 7
Badge +20

Je zit echt op het randje, @JeremyB Wil je 'm behouden dan zul je echt heel snel je nummer moeten opwaarderen. Je kunt dat wellicht online doen? Als het nog lukt heb je in elk geval de ruimte om in juli dan een nieuwe simkaart op te halen in Nederland. 

Reputatie 6
Badge +6

Als ie 6 maanden niet heeft opgewaardeerd, dan gaat het waarschijnlijk niet lukken om via de kpn site online op te waarderen.

Ik heb jeremy via pm een tip gegeven waar hij online een opwaardeerkaartje kan kopen. Link plaatst ik niet hier, weet niet of dat wel mag.

Reageer