Beantwoord

simkaart Telfort in alarmsysteem

  • 18 March 2021
  • 4 reacties
  • 50 keer bekeken

in ons alarmsysteem zit een Telfort Simkaart, ik ontdek nu pas dat dit over is gegaan naar KPN. Waar kan ik nu zien wat het beltegoed is? Het 06 nummer zit niet in een telefoon waardoor er via het telefoonnummer niet te communiceren is. 

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 19 March 2021, 13:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Simkaart alsnog in een telefoon doen? Alle communicatie volgt bij prepaid via SMS, dan zul je het inderdaad niet snel mee krijgen, al was het best wel groot nieuws toen KPN 2 jaar geleden besloot met Telfort en (aanvankelijk) XS4ALL te stoppen.

Je kunt proberen het nummer aan Mijnkpn te koppelen, maar dan zal je het simkaartje wel even in een gsm moeten plaatsen voor de bevestigingssms. Daar kun je dan het beltegoed controleren.

Reputatie 7
Badge +24

Een prepaid in een alarminstallatie... ik heb daar toch zo mn bedenkingen bij. Na een bepaalde periode vervalt het en doet het niets meer.

Reputatie 6
Badge +8

Mogelijk is de alarm ingesteld om dagelijks/wekelijks/maandelijks een controle sms/call uit te voeren. Dit zie je ook veel terug bij personenalarmering bij ouderen. Dan blijft zo’n prepaid jaren meegaan met enkele euro’s erop.

Maar, inderdaad is er ook een kans dat het al lang verlopen is en al die tijd geen donder meer doet. Dus snel eruit halen en controleren.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Mardo87, het is in je huidige situatie inderdaad alleen mogelijk om het beltegoed in te zien als je de simkaart tijdelijk in een mobiel toestel gebruikt. Daarnaast wil ik je aanraden om het nummer dan ook direct toe te voegen aan MijnKPN (daarvoor is een verificatie sms benodigd) zodat je daarna op die manier het tegoed in kunt zien :slight_smile: